וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "היחס לישראל - כמו לצ'כוסלובקיה ב-1938"

טל שלו

12.12.2012 / 11:01

שר החוץ הפנה שוב ביקורת חריפה לקהילה הבינלאומית וטען כי היא נוהגת בישראל כפי שנהג העולם ב"הסכם מינכן" בו הסכים המערב לפייס את גרמניה של היטלר. "הרשות מעודדת טרור"

צילום: קובי אליהו , עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ, אביגדור ליברמן, שב ומתח הבוקר (רביעי) ביקורת על הקהילה הבינלאומית, בנוגע ליחסה לישראל. "רבים ממנהיגי העולם יקריבו את ישראל מבלי להניד עפעף", אמר ליברמן בנאומו בוועידה הדיפלומטית של הג'רוזלם פוסט במלון דניאל בהרצליה, בהשתתפות עשרות דיפלומטים מכל רחבי העולם. "ההתייחסות של מדינות העולם לביטחון ישראל מזכירה לי את ההתחייסות לצ'כוסלובקיה ב-1938. לא נהיה צ'כוסלובקיה. לא נתפשר על ביטחון ישראל". שר החוץ התייחס באמירה זו להסכם שחתמו בריטניה וצרפת עם גרמניה הנאצית ("הסכם מינכן". ט"ש) במסגרתו הסכימו מדינות המערב להעביר את חבל הסודטים בצ'כוסלובקיה לידי היטלר במטרה לפייסו ולמנוע מלחמה, שפרצה בדיוק שנה מאוחר יותר.

אביגדור ליברמן בועידת השגרירים בהרצליה, דצמבר 2012. יותם רונן
"אנחנו מדינה אחת קטנה". ליברמן בכנס/יותם רונן

"זה כנראה מעצבן שיש רק מדינה אחת משגשגת ודמוקרטית באזור, שהיא אי של דמורקטיה בין משטרים דיקטטורים. פעם אחר פעם הקהיליה הבינלאומית נמנעת מלגנות את אסד והג'יהאד העולמי", המשיך ליברמן. "בגלל שהם צריכים את השווקים הערבים הם מחפשים איזון ומשיגים אותו על על ידי גינוי ישראל. אנחנו מדינה אחת קטנה. 7.5 מיליון אנשים".

ליברמן טען כי האירופים החליטו ללחוץ רק על ישראל. "הקהיליה הבינלאומית מתעלמת מעידוד הטרור על ידי הרשות, קריאת כיכרות ברמאללה על שם דלאל מוגרבי (מחבלת פלסטינית שעמדה בראש החוליה שביצעה את הפיגוע בכביש החוף בשנת 1987 ונהרגה במהלכו. ט"ש), גביעים בתחרויות טרור על שם רוצחים, מתעלמים מזה שהם שפטו למוות אנשים על זה שמכרו אדמות ליהודים. מנהיגים לא נותנים את הדעת על הברחת הנשק לעזה על ידי חמאס. הם עוצמים את עיניהם ל-12 אלף הטילים שמאיימים על אזרחינו. ישראל מתמודדת עם איומים מתמידים על שטחנו מסיני, טילים על אילת, טילי חיזבאללה מאיימים על הצפון".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נאום אבו-מאזן בעצרת הכללית של האו"ם. 29 בנובמבר 2012. רויטרס
"מספר הארגונים וגופי האו"ם שנוצרו רק לצורך הפלסטיני הוא מדהים". אבו מאזן באו"ם/רויטרס

השר הוסיף כי "האובססיה עם הסוגיה הפלסטינית בקרב הקהיליה הבינלאומית היא לא מובנת. מספר הארגונים וגופי האו"ם שנוצרו רק לצורך הפלסטיני הוא מדהים. כמות הכסף שניתנת להם בהשוואה לסומליה או האיטי, היא בלתי מובנת".

שר החוץ הבהיר כי הטענה שההתנחלויות הן מכשול לשלום היא טעות גדולה. "חתמנו שני הסכמי שלום עם מצרים וירדן למרות ההתנחלויות, נסוגנו מעזה עד הסנטימטר האחרון ואנחנו רואים את התוצאות של הנסיגה הזו. חשוב מאוד להבין את הגישה הלא מאוזנת שננקטת כלפינו".

"איך אפשר לקרוא לשכונות בירושלים התנחלויות?", תהה ליברמן בהמשך דבריו. "חייבים להבין שבשכונות יהודיות בירושלים, מנווה יעקב עד גילה, יש 400 אלף יהודים. גילה היא שבע דקות מהמשרד שלי". אחרי הביקורת על הכוונה לבנות בשטחי E1, ציין השר כי הפעם האחרונה שאושרה התנחלות, היתה ב-1991, תחת ממשלת שמיר. "הבנייה הכוללת של ההתנחלויות ביהודה ושומרון היא אחוז אחד. עם כל הכבוד למחלוקת עם הפלסטינים, שמרנו על המצב תחת שליטה. אין שפיכות דמים באזור שלנו, ודאי בהשוואה ליתר המדינות במזרח התיכון. יש שיפור דרמטי של המצב הכלכלי וחופש התנועה ברשות. למרות שהרשות מחולקת לשתי ישויות שונות - חמאסטן ופתחלנד", אמר השר וציין כי הרשות ואבו מאזן דחו את הבחירות במשך שלוש שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully