וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן במתקפה נגד השמאל: "אין להם קווים אדומים"

טל שלו

11.12.2012 / 22:07

שר החוץ ביקר את יריביו הפוליטיים שגינו את הבנייה ב-E-1, "מלמד אותנו עם מי יש לנו עסק - לא רק בחוץ אלא גם בפנים". תקף גם את הרשות: "שישכחו לארבעה חודשים מגרוש אחד"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ אביגדור ליברמן פתח היום (שלישי) במתקפה חריפה על ראשי מפלגות המרכז-שמאל, על רקע הביקורת שהטיחו בממשלה על מדיניותה בנושא הפלסטיני. "מה שמטריד אותי זה ההתייחסות של כמה פוליטיקאים ישראלים, שממשיכים כמו תוכי לחזור על המשפט שאבו מאזן הוא פרטנר לשלום. אני נזכר מה אמר אבו מאזן בעצרת הכללית כ'איש שלום'. הוא דיבר שם על טיהור אתני, על פשעים נגד האנושות, על שוד קרקעות, ואצלנו מתעלמים. ניסיתי לשמוע גינויים מצד שמאל של המפה. ניסיתי לשמוע גינוי מזהבה גלאון, משלי יחימוביץ' ומציפי לבני. אבל מה ששמעתי הוא גינוי לממשלת ישראל והתעלמות מאותו פרטנר ששתק לנוכח ירי הטילים ומתעלם מקריאות להשמדת ישראל", אמר ליברמן באירוע הדלקת נרות של מפלגת ישראל ביתנו. הוא הוסיף, כי "הדבר הזה בהחלט מלמד אותנו על הלכי רוח בפוליטיקה הישראלית ועם מי יש לנו עסק - לא רק בחוץ אלא גם בפנים".

ליברמן שלל גם את הביקורת על קידום הבנייה באזור E-1, המחבר בין ירושלים ומעלה אדומים: "גם הגינוי של גלאון ולבני לבנייה בירושלים ומעלה אדומים - זה הקונצנזוס הציוני המקסימלי הכי רחב בחברה הישראלית. מישהו חושב שניתן לפנות חצי מיליון איש? הניסיון לגנות את הבנייה בהתנחלויות ולהתעלם ממה שברור שמובן הוא חמור ומלמד שלכמה פוליטיקאים אין קווים אדומים - העיקר תאוות השלטון". הוא אף ציין כי "פוליטיקאים ישראלים מוציאים את דיבת ישראל בעולם".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן בהדלקת נר רביעי עם חברי מפלגתו, דצמבר 2012. יותם רונן
"רוצה להזהיר משאננות - חשוב להביא יציבות שלטונית ובשביל זה צריך 50 מנדטים". ליברמן בהדלקת הנרות/יותם רונן

"זהבה גלאון ואילן גילאון יתמודדו עם האיום האירני?" המשיך ליברמן בביקורת כלפי יריביו הפוליטיים, "או אולי יאיר לפיד ושי פירון או צמד הקשקשנים בוז'י הרצוג ושלי יחימוביץ'? כל מי שיעשה השוואה אובייקטיבית לגבי מי מסוגל לתת את התשובות, גם בתחום מדיני וגם בתחום הכלכלי, יבין שהצמד נתניהו וליברמן הוא היחיד שיכול".

המדורג במקום השני ברשימת הליכוד - ישראל ביתנו הזהיר את חברי מפלגתו משאננות יתר במערכת הבחירות, ודירבן אותם להמשיך בעבודת שטח מאומצת. "אתם יותר מדי רגועים", אמר ליברמן באירוע בבית סוקולוב בתל אביב, "אני רוצה להזהיר משאננות, למרות שהמציאות ברורה ושאין אלטרנטיבה לליכוד ביתנו, הרוגע לא מתאים לנו". הוא הביע תחזית אופטימית למדי לתוצאת הבחירות, "חשוב שננצח ונבטיח יציבות שלטונית שלא תהיה תלויה ברסיסי מפלגות. בשביל זה צריך להביא 50 מנדטים. ב-22 בינואר, כשנביא קרוב ל-50 מנדטים אז נוכל לנוח, כרגע אני מבקש לעבוד קשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"מבחינת אירופה השמדת ישראל היא מובן מאליו"

ליברמן, שהופיע באירוע כשלראשו כיפה שחורה - על רקע הקמפיין השלילי שהשיקו בש"ס נגדו השבוע - התייחס למדיניות התגובה של ישראל נוכח פניית אבו מאזן לאו"ם וקבלת מעמד הרשות הפלסטינית כמשקיפה בארגון. "אנחנו לא מוכנים לצעדים חד צדדיים, מי שחושב שאפשר להשיג ככה ויתורים והישגים טועה".

הוא הזהיר כי "עד היום היינו נדיבים מאוד ומהיום נתנהג אחרת לגמרי עם הפלסטינים. את כספי המסים של הפלסטינים אנחנו לא מקפיאים - עד היום שילמנו מקדמות על מנת לשלם משכורות לעובדים, כעת ניקח בחזרה כסף שהוא שלנו. זה לא כסף שלהם, שישכחו לארבעה חודשים מכך שיקבלו גרוש אחד. קודם כל נחזיר מה ששלנו. אחרי ארבעה חודשים נבדוק ונשקול מה נעשה הלאה".

כשלושה שבועות לאחר סיום מבצע עמוד ענן, טען ליברמן כי חידוש ירי הטילים מהרצועה "מחייב כניסה קרקעית, ולא כניסה קטנה, אלא השתלטות על כל רצועת עזה עם כל המחיר. שיהיה ברור לכל אחד שאין לנו ברירה אחרת מתי שזה לא יהיה, התגובה המיידית תהיה כניסה קרקעית. הקהילה הבינלאומית חייבת לקחת את זה בחשבון".

גם האיחוד האירופי עמד על הכוונת של שר החוץ, בעקבות הודעת הגינוי שפרסמו שרי החוץ של האיחוד אתמול נגד החלטת ישראל לקדם הבנייה ב-E-1. "קשה שלא לחוש אי צדק וחוסר איזון באותה החלטה. מצד אחד האיחוד מגנה את ישראל על הבנייה בירושלים ומעלה אדומים, ומצד שני קורא לחמאס להימנע מהסתה נגד מדינת ישראל. אלה קריאות להשמיד את מדינת ישראל". לדברי ליברמן, "הודעת האיחוד האירופי מתעלמת לגמרי מהקריאות להשמדת ישראל. הלך הרוח באירופה, מבחינתם השמדת ישראל זה מובן מאליו. זה אומר משהו לגבי עד כמה אפשר לסמוך על אותן מדינות - גם המדינות שמבינות את צרכי הביטחון של מדינת ישראל. בהיסטוריה שלנו חווינו אירועים. אנשים התעלמו בשנות השלושים באירופה. גם כשידעו בוודאות מה קורה עם יהודים שנשלחו למחנות הריכוז, חלק ממדינות אירופה התעלמו. זה בהחלט אומר דרשני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully