וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מבצע עמוד ענן - הראשון בו כבוד המפקדים לא ירד"

רמי שני

11.12.2012 / 19:55

הנשיא אמר את הדברים בביקור באוגדת עזה ושיבח את פעולת הרמטכ"ל: "הצבא שלחם בעזה הוכן קדימה". גנץ רמז בנאומו שהוא מגבה את הכוחות שנסוגו באירועים בגדה: "איננו צמאי דם"

צילום: רומן וינר, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא המדינה, שמעון פרס, הודה הערב (שלישי) לחיילי צה"ל על ביצועיהם במבצע "עמוד ענן". בדברים שנשא לחיילים בטקס הדלקת נרות חנוכה באוגדת עזה אמר הנשיא: "עשיתם מאמץ עצום לא רק ללמד את האויב לקח, אלא גם לשמור על החיילים שלנו. היו לנו פחות קרבנות מאשר בכל מלחמה אחרת. זאת תוצאה של חוכמה טקטית יוצאת מהכלל ומערכת יחסים מצוינת בין החיילים והמפקדים. זהו המבצע הראשון שאני זוכר, בו כבוד המפקדים עלה ולא ירד. לעתים אחרי מלחמה החיילים מתלוננים על המפקדים. הפעם לא היה. (אפילו) הפצועים אומרים כל הזמן שהם רוצים לשוב".

הנשיא בחר גם להעביר מסר למחבלים ולאנשי הרצועה: "בעזה יש 1.7 מיליון תושבים. רובם מתחת לקו העוני. הם למדו שמי שיורה חוטף ומי שחוטף חיילים משלם בסוף את המחיר", אמר פרס. "אני חושב שהעזתים חושבים. הם יודעים שלא באנו להרוג אותם, אלא להעניש את מי שפוגע בנו. לומר להם שיבחרו: שיחיו ויתנו לבחור או שישלמו את המחיר של ניסיון הרס מדינת ישראל".

הנשיא המשיך ופיאר את הלוחמים ואת הרמטכ"ל רא"ל בני גנץ ב"עמוד ענן": "זה היה מבצע ממש בלתי רגיל. לכם, חיילים ומפקדים, מגיעה תודה אמיתית. בני הכין את הצבא יוצא מהכלל. הוא עמד במבחן של הוראות הממשלה ועכשיו הוא צריך להתחיל להכין את המחר. לא מספיק שהחיילים יהיו מעודכנים, אלא שהם גם יחשבו על המחר. הצבא שלחם בעזה, הוא צבא שהוכן קדימה".

גנץ: "עושים רק את מה שצריך לעשות ולא מעבר"

"התפקיד שלנו הוא לצמצם את הצורך שבנס. אם נתכונן ונהיה מוכנים דרוכים ומשופשפים, נצליח. זאת משימתנו", כך אמר רא"ל גנץ בטקס. הרמטכ"ל רמז לאירועים האחרונים בגדה המערבית, במסגרתם נאלצו חיילי צה"ל לסגת במהלך הפרות סדר בחברון ובכפר קדום. "אנחנו צריכים גם לפעול בגבורה. במילה הזאת, להתגבר – מיהו הגיבור? שמתגבר על כל הקשיים וגם אחד שגובר על ייצרו בחיים היומיומיים ועושה רק את מה שצריך לעשות ולא מעבר. כשאנחנו פועלים, לא נירתע משום קושי שאיתו נצטרך להתמודד. נדע למצות את כוחנו ככל וכפי שיידרש. איננו צמאי דם", אמר הרמטכ"ל, ובכך רמז כי אינו מבקר את פעולת הכוחות בשטח.

גנץ התייחס גם הוא בדבריו למבצע "עמוד ענן" והדגיש כי במהלך השנה שחלפה היה ברור שתידרש פעולה בעזה. "האוגדה פועלת ולוחמת הגנתית והתקפית יותר מאשר במימד אחד. התפתחו כאן יכולות שהן מעבר לאוגדה. פעלו כאן יותר יחידות, שלמדו מהאוגדה את היכולת. אנחנו שמחים על השקט, אבל לא סומכים עליו. צריך הקפדה גדולה מאוד בפעילות ההגנתית, באיסוף המודיעיני, בדריכות הכוחות. דווקא בתקופות של שקט צריך לשמור על הדריכות כי לצאת לפעולה מהירה מחייבת חשיבה ושיקול דעת".

"לצערי, בלחימה ברצועת עזה נפגעו גם תושבי עזה שאינם פעילי טרור", אמר גנץ. "אבל כל מי שנפגע, היה בסביבה המיידית והקרובה של פעילים כאלה. התוצאה בשטח היא שהיו הרבה פעילי טרור שנפגעו. אנחנו לא נירתע, ותושבי עזה יודעים היטב בין הסיפורים שמסופרים לבין המציאות בשטח. נהיה מוכנים לפעילות ככל שיידרש בעתיד כפי שאנחנו מוכנים כאן ועכשיו", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully