וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשד להתעללות בתנובה: החקירה מתרחבת מעבר לים

פעיל "אנונימוס" שצילם את הסרטון שהופיע בתחקיר "כלבוטק" סיפר כי כמה מהפרות היו אוסטרליות. סגן שר החקלאות של אוסטרליה: "עורכים חקירה בשיתוף עם הרשויות בישראל"

משרד החקלאות של אוסטרליה בודק האם הפרות שתועדו בתחקיר "כלבוטק" על חברת תנובה הגיעו מאוסטרליה - כך דיווחה הבוקר (שלישי) רשת אי-בי-סי האוסטרלית. בתחקיר עלה חשד כי הפרות היו נתונות, לכאורה, להתעללות במשחטה של תנובה". פעיל "אנונימוס" שצילם את סרטון, רונן בר, אמר לרשת האוסטרלית כי אוזניהן של חלק מהפרות תויגו בסימנים המעידים כי הן פרות אוסטרליות. סגן שר החקלאות של אוסטרליה, פיליפ גלייד, אמר כי ייתכן שהפרות הגיעו מארצו. "אנו עורכים חקירה בשיתוף הרשויות בישראל, שעורכות חקירה משלהן", אמר. לדבריו, הוא "מזועזע מהסרטון שתועד על ידי אנשי הטלוויזיה הישראלים".

לדברי סגן השר, שלוש חברות אוסטרליות סיפקו בעבר פרות לחברת תנובה. לפי רשת אי-בי-סי, שתיים מהחברות הן אלדס אינטרנשיונל ולייפסטוק שיפינג. החברה הראשונה מסרה כי הבקר שמופיע בסרטון אינו שייך לה, והחברה השנייה הודיעה כי בפעם האחרונה שהעבירה פרות לישראל הייתה בחודש מרץ. שמה של החברה השלישית טרם נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשד להתעללות חמורה בבקר. מתוך תחקיר כלבוטק/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדיווח האוסטרלי נאמר כי חברת אלדס אינטרנשיונל ערכה ביקורת במשחטה של תנובה לפני חמישה חודשים, וכי זולת "שער חלוד וחורק" לא נמצא כל סימן להתנהגות לא-תקינה. סגן שר החקלאות האוסטרלי אמר כי החקירה מתמקדת בשאלה כיצד המשחטה עברה את הביקורת. מ"אדום-אדום" נמסר בתגובה לדיווח האוסטרלי כי המשחטה מקבלת אליה פרות מכמה מדינות, וכי לא ידוע אם מקורן של הפרות האמורות הוא באוסטרליה.

חרדית הגישה בקשה לייצוגית נגד תנובה: פרה שנשחטה כך אינה כשרה

בתחקיר ששודר ביום חמישי בתוכנית "כלבוטק", נחשפו תמונות המתעדות התעללות לכאורה בבעלי החיים במשחטה בבית שאן, המופעלת על ידי המותג "אדום אדום" השייך לתנובה. בעקבות הממצאים, הגישו בסוף השבוע עמותות "אנונימוס" ו"-תנו לחיות לחיות" תלונה במשטרה על עבירות חמורות על חוק צער בעלי חיים, ודרשו מהשירותים הווטרינרים לסגור את המשחטה לאלתר. במקביל, השיקה "אנונימוס" קמפיין הקורא להחרים את מוצרי החברה.

בסרטון, שצולם על ידי אחד מפעילי עמותת אנונימוס שהתקבל לעבודה במשחטה, נראים העובדים מכים עגלים כשרגליהם שבורות, מחשמלים אותם, וגוררים אותם על הקרקע על מנת לזרז אותם בדרכם. עוד נתגלה בחקירה, כי העגלים והפרות מוחזקים בתנאי צפיפות ולכלוך, שאינם תואמים את תקנים בינלאומיים למשחטות. מנכ"ל חברת "אדום אדום'", ארז וולף, הודיע כי "ההתנהלות שנחשפה אינה מקובלת על החברה", והבטיח לטפל בליקויים שנחשפו. עוד הודיע וולף כי מנהל המשחטה פוטר, וכי עובדי הקבלן שהועסקו במשחטה קיבלו הוראה שלא להגיע לעבודה. "חידדנו את הנהלים, והוריתי להתקין מצלמות באזור המכלאות, כדי שאוכל לראות מה קורה שם", הוסיף וולף.

בתחילת השבוע הוגשה בקשה לבית המשפט המחוזי בירושלים לאשר תביעה ייצוגית בסך 100 מיליון שקל נגד תנובה ו"אדום אדום". התובעת - רות קוליאן, חרדית בת 31, נשואה ואם לארבעה - טענה כי היא מקפידה על כללי הכשרות, ונוהגת לרכוש בשר שמשווקת תנובה תחת המותג "אדום אדום". לטענתה, אילו ידעו הרבנים המעניקים כשרות על ההתעללות שחוו בעלי החיים המובלים לשחיטה, "הם לבטח לא היו מעניקים את דרגת הכשרות המחמירה שהם נותנים לתנובה, ולכן יש משום פגיעה חזקה מאוד ברגשות הצרכנים, שחלקם דתיים וחלקם חילונים". לדברי המבקשת, גם הצרכנים החילונים וגם הדתיים היו נרתעים מלצרוך את הבשר של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully