וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור על זיכוי אולמרט יידון בהרכב 5 שופטים

גלעד גרוסמן

11.12.2012 / 13:40

נשיא העליון, אשר גרוניס, ידון בערעור על הזיכוי בפרשות "ראשונטורס" וטלנסקי, יחד עם השופטים סלים ג'ובראן, שישב בערעור קצב, וכן יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו: אהוד אולמרט מגיב לזיכויו)

הערעור על זיכויו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשות "ראשונטורס" וטלנסקי יידון באופן חריג בהרכב של חמישה שופטי בית משפט עליון בראשות הנשיא אשר גרוניס – כך קבע היום (שלישי) גרוניס עצמו. יחד עמו יישבו בהרכב השופטים סלים ג'ובראן, אשר ישב בערעור של הנשיא לשעבר משה קצב, וכן השופטים יורם דנציגר, ניל הנדל ועוזי פוגלמן.

חמישה שופטים ותיקים יותר ביקשו שלא לשבת בהרכב בשל היכרותם עם מעורבים שונים בפרשה. מדובר בשופטים אסתר חיות, מרים נאור, עדנה ארבל, אליקים רובינשטיין וחנן מלצר, אשר היו אמורים מבחינת הוותק לשבת בערעור, אולם כאמור ביקשו שלא לצוות אותם להרכב.

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בגזר הדין בפרשת מרכז ההשקעות, ספטמבר 2012. עומר מירון
הדיון בערעור נקבע לחודש יולי 2013. אולמרט/עומר מירון

הדיון בערעור נקבע להימשך יומיים בחודש יולי 2013, כאשר על המדינה להגיש את עיקרי טיעוניה עד חודש מאי. אולמרט וראש לשכתו לשעבר שולה זקן ישיבו על טענות המדינה תוך חודש.

מבין השופטים שמונו להרכב, השופט ג'ובראן נחשב לשופט בעל מומחיות בתחום הפלילי כאשר גם השופט הנדל ישב בתיקים פלילים בעת שכיהן בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. גרוניס, דנציגר ופוגלמן נחשבים לשופטים המתמחים בתחום האזרחי. בבית המשפט העליון ישנם שני שופטים "פליליסטים" - פרקליטת המדינה לשעבר עדנה ארבל והשופט אורי שהם. עוד יצויין כי אין בבית המשפט העליון חלוקה בנוגע לתיקים אשר השופטים שומעים, וכל השופטים עוסקים הן בתיקים פלילים והן באזרחיים.

ערעורים פליליים נשמעים לרוב בפני הרכב של שלושה שופטים. ההחלטה על הרכב של חמישה שופטים מצביעה על כך שכפי הנראה לדעת הנשיא גרוניס מדובר בתיק בעל חשיבות ציבורית רבה, הן מבחינת חשיבותו של אולמרט והן בשל ההשלכות שעשויות לעלות מהחלטת בית המשפט ומורכבות הסוגיות המשפטיות שעולה בערעור. בעבר היו כבר מספר מקרים בהם נשמעו ערעורים בפני הרכבים מורחבים, כמו ב"פרשת הבנקאים".

שולה זקן בשלב בטיעונים במשפטו של אהוד אולמרט, ראש הממשלה לשעבר, מחוזי ירושלים, ספטמבר 2012. עומר מירון
הורשעה בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס". זקן/עומר מירון

בסוף ספטמבר גזר בית המשפט המחוזי בירושלים עונש של שנת מאסר על תנאי וקנס בגובה 75,300 שקלים על אולמרט, שהורשע בהפרת אמונים בפרשת מרכז ההשקעות, לאחר שבעת שהיה שר התמ"ת היה מעורב בקבלת החלטות בנוגע ללקוחות שיוצגו על ידי חברו הטוב אורי מסר. העונש הקל ניתן לאחר שאולמרט זוכה מהאישומים המרכזיים נגדו, בפרשות טלנסקי המכונה "מעטפות הכסף" ו"ראשונטורס".

זקן הורשעה בקבלת דבר במרמה והפרת אמונים בפרשת "ראשונטורס", לאחר שנקבע כי בעת שהייתה ראש לשכתו של אולמרט, פעלה לקבלת מימונים עודפים לנסיעותיו. היא כאמור נידונה לתשעה חודשי מאסר על תנאי ולקנס בסך 40 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully