וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההרוג במבצע הסודי - מהיחידה שחיסלה את בן לאדן

רויטרס

11.12.2012 / 10:01

ניקולס צ'קיו, בן 28, הוא לוחם הקומנדו שנהרג בפעולה לחילוץ הרופא האמריקני שנחטף בקאבול. צ'קיו חבר ב"צוות 6" שמרבית משימותיו לא פורסמו. אובמה: הוא נתן את חייו לאומה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פרטים נוספים נחשפים על המבצע החשאי לחילוצו של ד"ר פיליפ ג'וזף, הרופא האמריקני שנחטף באפגניסטן בשבוע שעבר, ושוחרר שלשום במבצע מיוחד של צבא ארצות הברית. בהודעה קצרה שפרסם משרד ההגנה האמריקני, התברר כי הלוחמים ששחררו את הרופא היו חברים בצוות 6 של יחידת "אריות הים", וכי הלוחם שנהרג בחילופי האש עם החוטפים היה חייל שנטל חלק במבצעים עלומים רבים של היחידה, שבין היתר חיסלה את מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן.

ההרוג זוהה כרב-סמל ניקולס צ'קיו, בן 28, תושב העיר מונרוויל בפנסילבניה. הוא שירת שמונה שנים ביחידת "אריות הים", והוצב בעירק ובאפגניסטן. בלילה שבין שבת לראשון, לוחמי "אריות הים" הוצנחו ממסוקים באזור הררי באפגניסטן, כמה עשורות קילומטרים מהגבול הפקיסטני. מקורות בפנטגון מסרו כי במהלך חילופי האש, שגבו את חייהם של שבעה מאנשי הטליבן, צ'קיו נורה בראשו פעם אחת - ומת כעבור זמן קצר. לפי רשת סי-בי-אס, החוטפים היו מצוידים בנשק רב, והיו חמושים במכונות יריות, במטולי רימונים וברובי קלצ'ניקוב.

ניקולס צ'קיו, קצין ביחידת "אריות הים" שנהרג בפעולת חילוץ באפגניסטן. דצמבר 2012. רויטרס
רב-סמל ניקולס צ'קיו. שירת שמונה שנים, והוצב בעירק ובאפגניסטן/רויטרס

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שיבח את פעולות הכוחות, ואמר כי "המשימה הדגימה את האומץ היוצא-דופן של החיילים, את הכישורים שלהם ואת הפטריוטיות שלהם". על רב-סמל צ'קיו, אמר אובמה: "הוא נתן את חייו לבני-עמו האמריקנים". שר ההגנה, לאון פנטה, אמר כי צ'קיו היה "גיבור שנפל", ולדבריו, הלוחם "ייצג ערך עליון של אזרחות, הקרבה ושירות".

ד"ר ג'וזף, תושב קולורדו, נחטף מקאבול יחד עם שניים מעמיתו האפגנים, והשלושה הוחזק בני ערובה במשך חמישה ימים על ידי אנשי טליבן, שדרשו תמורתם כופר של 100 אלף דולרים. ג'וזף פעל באפגניסטן מטעם "מורנינג סטאר", ארגון רפואה ללא מטרות רווח הפועל בשיתוף הצבא האמריקני. הארגון פנה לנאט"ו והודיע לטליבן כי אין באפשרותו לשלם את הכופר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הנשיא ברק אובמה ומזכירת המדינה קלינטון בנאום על המצב בלוב. הבית הלבן, וושינגטון, 12 בספטמבר 2012. GettyImages
ספד בחום לגיבור שנפל. נשיא ארה"ב, ברק אובמה/GettyImages

בהצהרת הבית הלבן נאמר כי "הכוחות המיוחדים שלנו חילצו אזרח אמריקני, במשימה שדרשה אומץ רב, מיומנות ואהבת מולדת, דברים שהחיילים שלנו מפגינים בכל יום. אך למרבה הטרגדיה, איבדנו במהלך המבצע חייל של הכוחות המיוחדים".

ג'וזף אלונסו, דובר כוחות נאט"ו באפגניסטן, אמר כי צבא ארה"ב נעזר במידע שקיבל מאפגניסטן. "נאסף מודיעין רב אודות החוטפים ממגוון מקורות, דבר שאפשר לנו ולעמיתינו האפגנים לאתר את מיקומם של הרופאים החטופים". לדבריו, המידע שנאסף קבע כי שלושת החטופים נמצאים "בסכנת חיים מיידית". "הכוחות המיוחדים שניהלו את המבצע ידעו שהם מסכנים את חייהם עבור אזרח מדינתם, אך הם שמו את ביטחונו לפני ביטחונם שלהם, כפי שרבים מחיילינו האמיצים עושים בכל יום ובכל לילה".

עדיין לא ברור לחלוטין מה מצבו של ד"ר ג'וזף, אך ככל הנראה הוא במצב טוב, למרות דיווח קודם כי שוביו היכו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully