וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: בניין בצלאל יעבור מהר הצופים למגרש הרוסים

11.12.2012 / 3:18

ברוב של תשעה מול שלושה אישרה אמש הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה את העברתה של האקדמיה לאמנויות למרכז העיר. אחד המתנגדים בוועדה: "המהלך יחליש את אחיזתנו במזרח העיר"

בניין בצלאל המיתולוגי, משכנה של האקדמיה לעיצוב ולאמנות בירושלים, יעבור ממזרח למערב העיר, כך החליטה אמש (שני) הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בעיר. ברוב של תשעה מול שלושה הוחלט להעביר את המבנה השוכן בקמפוס הר הצופים שבמזרח ירושלים למגרש הרוסים שבמרכז העיר. עוד בשנת 2005 החליטה ממשלת ישראל להעביר את מבנה האקדמיה על מנת לחזק את מרכז העיר ומשום שעם השנים ועם התפתחות המוסד, לא הצליח הבניין הנוכחי לענות על צרכיו.

בית ספר בצלאל.
המבנה הנוכחי לא ענה על צורכי המוסד. המבנה בהר הצופים

על פי התכנית החדשה, יוקם המבנה על פני שטח כולל של תשעה דונם, שעליהם ייבנו כ-30,000 מ"ר (מעל 300% בנייה). בדיון שנערך אמש בוועדה טענה הנהלת המוסד כי הבניין הישן בהר הצופים כבר נמכר וכי אם לא תקבל את השטח המדובר במערב העיר, בכוונתה להעתיק את המוסד לתל אביב. כעת תופקד התכנית להתנגדויות הציבור למשך חודשיים.

תכנון המבנה החדש הוטל על אדריכל מחו"ל, דבר אשר יצר תרעומת רבה בקרב אנשי המוסד. "דווקא המבנה החדש, שמהווה אולי יותר מכל את סמל ההצלחה האמנותית והארכיטקטונית, יתכנן ארכיטקט לא ישראלי", אמר גורם במוסד. לדבריו, "ניתן היה בהחלט להטיל זאת על אחד הכישרונות הרבים שנמצאים כאן בארץ, חלקם הגדול יוצאי המוסד".

חבר הוועדה, עו"ד יאיר גבאי, הוסיף כי "אם המבנה הנוכחי של בצלאל אינו תואם את הצרכים של המוסד, היה על ממשלת ישראל לאתר שטח מתאים במזרח העיר כפי שנעשה במכללות הצבאיות, ולא להעבירו לעתודת הקרקע האחרונה שנותרה במרכז העיר ולהחליש בכך את אחיזתנו וריבונותנו במזרח העיר". גבאי אף קרא להתערבותם של ראש הממשלה ושל שר הפנים. לדבריו, "עדיין לא מאוחר למנוע את ביצוע התכנית, שכן מדובר בנזק בלתי הפיך". בניין בצלאל משמש כבית הספר המוביל בארץ לארכיטקטורה ולאמנות והוא אחד מסמליה הבולטים של ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully