וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס שחרר מנהיג סלפי "שהיה מעורב בירי לישראל"

ניר יהב

10.12.2012 / 12:18

שלטונות חמאס שחררו מהכלא את אבו חפס אל-מקדסי, מנהיג הארגון "צבא האומה", שנעצר לפני כחודשיים. בעבר דווח כי הוא עונה בכלא וניסה לגרום למוסלמים סונים להפוך לשיעים

ארגון "צבא האומה" המזוהה עם ארגון אל-קאעדה הודיע הבוקר (שני) כי שלטונות חמאס ברצועת עזה שחררו מהכלא את מנהיג הארגון, אבו חפס אל-מקדסי, לאחר שהיה במעצר במשך חודשיים. דובר הארגון, אבו עבדאללה, אישר כי אל-מקדסי, הנחשב לאחד המנהיגים הסלפים הקיצוניים ביותר ברצועת עזה, שוחרר מהכלא.

בשנים האחרונות נעצר אל-מקדסי פעמים רבות על ידי כוחות הביטחון של חמאס. הפעם האחרונה הייתה לפני חודשיים וחצי, כשארגון "צבא האומה" הודיע כי חמאס עצר שישה מפעיליו, ובראשם איסמעיל חמיד, המכונה "אבו חפס אל-מקדסי". "צבא האומה" טען אז כי חמאס עינה את אל-מקדסי בכלא, האשים אותו במעורבות בירי טילים לעבר ישראל, ובניסיונות לגרום למוסלמים סונים להפוך לשיעים.

הנגמ"ש שנפגע בניסיון החדירה לישראל. דובר צה"ל
לאחר הפיגוע בגבול מצרים, הגבירה ממשלת חמאס את מאבקה בארגוני הג'יהאד הסלפיים הפועלים בעזה/דובר צה"ל

במסגרת התיאום הביטחוני בין חמאס למצרים, שעליו סוכם לאחר הפיגוע בסיני בתחילת חודש אוגוסט, הגבירה ממשלת חמאס את מאבקה בארגוני הג'יהאד הסלפיים הפועלים בעזה ועצרה רבים מחבריהם. על פי החשד, בפיגוע בסיני שבו נהרגו 16 חיילים מצרים, לקחו חלק גם פעילים סלפים קיצוניים שהגיעו מהרצועה, ולפיכך ניהל חמאס מאבק באותם פעילים.

בחודש אוקטובר האחרון חיסלה ישראל מנהיג סלפי בולט נוסף ברצועת עזה, השייח' הישאם סעידני, שהיה ידוע בכינויו "אבו אל-וליד אל-מקדסי". ארגונו של סעידני, "א-תאוחיד ואל-ג'יהאד", אחראי לפיגוע בינואר 2009 שבו נהרג חייל צה"ל כשכוח צבאי עלה על מטען בעזה. ארגונו, כמו יתר הארגונים הסלפיים, נלחם רבות בחמאס בטענה שמדובר בארגון איסלמי מתון.

מאות אלפים חוגגים בעצרת לציון 25 שנה להיווסדות חמאס בעזה, 8 בדצמבר 2012. רויטרס
גם בגדה? עצרת חמאס ברצועת עזה בסוף השבוע/רויטרס

בתוך כך, לראשונה מאז הפילוג בין עזה לגדה שנבע מהשתלטות חמאס על הרצועה ב-2007, צפויה הרשות הפלסטינית להתיר באופן רשמי לחמאס לארגן עצרת בגדה לציון 25 שנה לייסודו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציטטה את חליל עסאף, פוליטיקאי עצמאי פלסטיני, שאמר כי חמאס צפוי לקיים עצרת ביום חמישי, "דבר המוכיח שהאווירה בין שני הצדדים היא אווירה טובה של אחדות ואחווה". לדבריו, גם חמאס בעזה התיר לפתח לארגן עצרת לציון 48 שנה להקמת הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully