וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ירי הרקטות: "חמאס עצר ועינה מנהיג ארגון סלפי"

ניר יהב

1.10.2012 / 10:41

הארגון "צבא האומה" מאשים את חמאס במעצר של שישה מפעיליו, בהם מנהיגם, אשר לטענתם עובר "עינויים גופניים ונפשיים" בכלא. זאת, בשל מעורבותם בשיגור רקטות לעבר ישראל

ארגון קיצוני סלפי, הפועל ברצועת עזה, מאשים את ממשלת חמאס ברדיפה אחר פעיליו בעקבות ירי רקטות לעבר ישראל. הארגון הקיצוני "צבא האומה" הודיע הבוקר (שני) כי כוחות הביטחון של חמאס ברצועה עצרו שישה מפעיליו, ביניהם מנהיג הארגון, איסמעיל חמיד, המכונה "אבו חפס אל-מקדסי". לדברי "צבא האומה", חמאס חקר את אל-מקדסי תוך שהוא מענה אותו קשות. "חמאס מאשים אותו במעורבות בירי טילים לעבר ההתנחלויות של היהודים וכן בניסיונות לגרום למוסלמים להפוך לשיעים", נמסר עוד.

הארגון הפלסטיני, שעמד בתקופה האחרונה מאחורי ירי חלק מהרקטות לעבר ישראל, הודיע כי אתמול בצהריים פשטו אנשי כוחות הביטחון של חמאס על ביתו של אל-מקדסי והובילו אותו באיומי נשק לכלא "אנסאר" שבמערב העיר עזה, "שם הוא עובר עינויים גופניים ונפשיים". עוד נטען: "תחת איפול תקשורתי כבד, הושלך מנהיג הארגון אל-מקדסי אל הצינוק האפל של ממשלת חמאס והוא חשוף שם לחקירות בשיטות אכזריות, אלימות ובלתי-אנושיות".

הארגון טוען כי חמאס מאשים את אל-מקדסי ואת שאר העצורים מקרב הארגון במעורבות בירי רקטות לעבר ישראל. "חמאס מאשים את אל-מקדסי בג'יהאד למען אללה ובמעורבות בירי טילים לעבר התנחלויותיהם של היהודים". עוד הבהיר הארגון הקיצוני כי ימשיך במאבקו למען שחרורו של אל-מקדסי מהכלא של חמאס.

רקטת גראד התפוצצה בנתיבות. דייב בוימוביץ'
רקטות גראד נורו לעבר נתיבות, בחודש שעבר/דייב בוימוביץ'

במסגרת התיאום הביטחוני בין חמאס למצרים, שעליו סוכם לאחר הפיגוע בסיני בתחילת חודש אוגוסט, הגבירה בתקופה האחרונה ממשלת חמאס את מאבקה בארגוני הג'יהאד הסלפיים הפועלים בעזה ועצרה רבים מחבריהם. על פי החשד, בפיגוע בסיני, שבו נהרגו 16 חיילים מצרים, לקחו חלק גם פעילים סלפים קיצוניים שהגיעו מהרצועה, ולפיכך מנהל חמאס מאבק באותם פעילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully