וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קטאר מזהירה: יוזמת השלום הערבית אינה תקפה לעד

ניר יהב

9.12.2012 / 19:28

בכינוס שנערך בדוחה, דרש ראש ממשלת קטאר לכנס את שרי הליגה הערבית כדי "לדון מחדש" ביוזמה מ-2002: "הקוורטט נכשל וההתעלמות של ישראל לא מקובלת". אבו מאזן התנגד בחריפות

קטאר דרשה היום (ראשון) לכנס את שרי הליגה הערבית, כדי "לדון מחדש" ביוזמת השלום הערבית, שגובשה בשנת 2002. ראש ממשלת קטאר ושר החוץ של המדינה, השייח' חמד בן ג'אסם אל-ת'אני, המכהן כיו"ר ועדת המעקב אחר היוזמה הערבית, אמר בכינוס בבירה דוחה: "מההתחלה אמרנו שיוזמת השלום הערבית לא תישאר על השולחן לנצח. אנחנו לא מתאמצים לכונן שלום בכל מחיר, והשלום עבורנו – אין משמעו כניעה".

"טבעי והגיוני, שאחרי עשר שנים, שבמהלכן מונחת היוזמה על השולחן, נבחן אותה מחדש", הוסיף ראש ממשלת קטאר. לדבריו, "הגיע הזמן שנבחן את השינויים באזור ובעולם, ושנגדיר בצורה מדויקת את תכניתנו ואת מפת הדרכים שלנו לשלב הבא". אל-ת'אני מתח ביקורת על חברי הרביעיה הבינלאומית - הקוורטט - ואמר כי "יש לבחון את משימות הקוורטט ואת התוחלת בהמשך פעילותו. הגוף הוכיח את כישלונו בהשגת הישגים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בכינוס של הליגה הערבית בקטאר. 9 בדצמבר 2012. רויטרס
אבו מאזן, היום בכינוס הליגה הערבית בקטאר/רויטרס

לדברי אל-ת'אני, "ההתעלמות הישראלית מיוזמת השלום אינה מקובלת עלינו יותר. הגיע הזמן שננקוט צעדים בשטח, שיהפכו את השלום לאמיתי, במקום בסיסמאות וביוזמות כתובות. המהפכות העממיות שאירעו בעולם הערבי דורשות שלום אמיתי, שמיוצר על ידי עמים, ולא שלום דמיוני שנכפה על ידי ממשלות".

עשרה ימים לאחר שהאו"ם הכיר בפלסטין כמדינה משקיפה, יושב ראש הרשות, אבו-מאזן, התנגד בתוקף להצעה, ובנאום שנשא בפני משתתפי הכינוס אמר: "לא כדאי לדבר על הסרת היוזמה מהשולחן. עליה להישאר, משום שהיא היוזמה הערבית היחידה מאז 1948 האומרת 'אנו רוצים שלום אמיתי'. האמירה הזו דחקה את ישראל ואת העולם המערבי כולו לפינה, שכן אם ישראל תיסוג מהאדמות הערביות והפלסטיניות, 57 המדינות הערביות והמוסלמיות ינרמלו את יחסיהן עמה".

לקריאה נוספת
הנוסח העברי של יוזמת השלום הערבית שגובשה ב-02'
בנו של יצחק רבין פרסם את "יוזמת השלום הישראלית"
אבו מאזן קרא לנשיא הטרי אובמה לאמץ את היוזמה

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully