וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל רבין מציג: יוזמת השלום הישראלית

בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, פירסם עם איש העסקים קובי הוברמן את "יוזמת השלום הישראלית", שאמורה להוות תשובה ליוזמה הערבית. "מקווים לראות מנהיג אמיץ 15 שנים אחרי רבין"

יובל רבין, בנו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין, ואיש העסקים והפעיל החברתי קובי הוברמן, הציגו בפוסט שפירסמו באתר הישראלי פלסטיני BitterLemons את "יוזמת השלום הישראלית", תשובה ליוזמת השלום הערבית שבכוונתם לקדם בגרם גורמים משפיעים ופוליטיקאים בישראל. השניים פירטו את קווי היסוד של היוזמה, תחת מאמר שכותרתו: "יוזמת השלום הישראלית – 'כן' פרגמטי ליוזמת השלום הערבית.

השניים מבהירים כי היוזמה המלאה תפורסם בקרוב באנגלית, עברית וערבית, ותכלול ארבעה פרקים עיקריים. בין היתר, תציע היוזמה לסיים את הסכסוך הישראלי פלסטיני באמצעות הסכם להקמת מדינה פלסטינית על בסיס גבולות 1967 עם חילופי שטחים ביחס של 1:1, ירושלים תהיה בירת שתי המדינות עם סידורים מיוחדים באגן הקדוש, יימצא פתרון מוסכם לסוגיית הפליטים בתוך המדינה הפלסטינית (עם חריגות סמליות), כל מדינה תכיר בזהויות הלאומיות הייחודיות של השנייה כתוצאה של המשא ומתן ולא כתנאי מוקדם, עקרונות הצהרת העצמאות של ישראל משנת 48' יודגשו בהקשר לשוויון אזרחי לאזרחיה הערביים, ויוסכם על סידורי ביטחון ארוכי טווח לישראל עם מרכיבים בינלאומיים.

השניים כותבים עוד כי "כמו ישראלים רבים, אנו מאמינים שפרסום יוזמת השלום הערבית הינו אירוע היסטורי. עדיין, אין בכוונתנו להסביר את הקשיים של הממשלות בישראל עם היוזמה, או מדוע היא לא התקבלה. במקום זאת, אנחנו מציעים שישראל תגיב ב'כן' פרגמטי על ידי הצגת יוזמת שלום 'מסיימת משחק' משלה. זוהי יוזמת השלום הישראלית, וזהו אינו ניסיון 'לתקן' את יוזמת השלום הערבית".

השניים מפרטים את עמדתם גם לגבי הסכם שלום עם סוריה, ומבהירים כי היוזמה תכלול תרחיש של נסיגה בשלבים מרמת הגולן עד הגעה לגבולות 1967 עם חילופי שטחים ביחס של 1:1, המלווים בסידורי ביטחון שירחיקו ארגוני טרור מהגבול. בנוגע ללבנון, כולל התרחיש בעיקר סידורי ביטחון, "מאחר שגבולות בינלאומיים כבר קיימים". היוזמה תכלול גם פרקים על מכינזם הביטחון האזורי וטיפולו באיומים אזוריים, חזון להתפתחות הכלכלה באזור והתקדמות הדדית לעבר הכרה אזורית ונורמליזציה.

"אנחנו רק אנשי עסקים פרגמטיים", מבהירים השניים. "בכוונה השארנו נושאים רבים למומחים ולדיפלומטים. מאותה הסיבה, אנחנו לא נמצאים בעמדה להציע את התהליכים הדיפלומטיים המדויקים שיהפכו את יוזמות השלום, הערבית והישראלית, לתהליך מסונכרן". השניים מסיימים את המאמר במילים: "אנו מקווים שיוזמת השלום הישראלית תיצור דיאלוג רציני וחשיבה מחדש הן בישראל והן באזור. חשוב יותר, 15 שנים לאחר הירצחו של ראש ממשלת ישראל יצחק רבין, אנו מקווים לראות מנהיגים אמיצים באזור ובכלל שיתרגמו את היוזמות לתהליך מעשי ומסונכרן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully