וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לרגל חנוכה: ישראל מקור האור לעם היהודי

טל שלו

8.12.2012 / 20:39

גם ראש ממשלת בריטניה ונשיא ארצות הברית בירכו את היהודים מסביב לעולם לרגל החג. שני המנהיגים התייחסו לסמליות של החג, ולאפשרות של הבאת אור "למי שחי בעולם של חשיכה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך הערב (שבת) את אזרחי ישראל לרגל חג החנוכה. "מול אלה שרוצים לכבות את האור הגדול שמדליק עם ישראל ניצבת מדינת ישראל חזקה שתמשיך להיות מקור של אור איתן לעם היהודי לדורותיו", כתב נתניהו בדף הפייסבוק שלו.

הדלקת נר ראשון בשכונת נחלאות בירושלים. עומר מירון
הדלקת נר ראשון בשכונת נחלאות בירושלים, הערב/עומר מירון

גם ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, בירך את אזרחי מדינתו היהודים ואת בני הדת היהודית ברחבי העולם. לדבריו, "חנוכה הוא חג קסום בן שמונה ימים, שילדים מצפים לו במהלך השנה". בהמשך אמר קמרון כי "החג מציין את ניצחון המכבים ואת חידוש הטקס בבית המקדש בירושלים, אך גם את נס פך השמן". לדבריו, "המסר העיקרי בסיפור הזה הוא שאפשר להביא אור ותקווה למי שחי בעולם של חשיכה וייאוש".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הזדמנות לאנשים מכל הדתות להכיר בשאיפות המשותפות". אובמה בהדלקת נרות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר היום פרסם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ברכה חגיגית ליהודים ברחבי העולם לרגל חג החנוכה. "מישל ואני שולחים איחולים לבביים לכל חוגגי החג ברחבי העולם". לדברי אובמה, "בחנוכה אנחנו זוכרים את המכבים שקמו על אויביהם כדי לשחרר את אנשיהם מדיכוי. זה הזמן לחגוג את האמונה והמנהגים של העם היהודי, ולתת הזדמנות לאנשים מכל הדתות להכיר בשאיפות המשותפות שאנו חולקים". הזוג הנשיאותי חתם את הברכה באיחול – "Chag Sameach".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully