וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרץ: "התנועה" מטפסת, יחימוביץ' ונתניהו יורדים

לפי סקר ערוץ 1, מפלגתה הטרייה של ציפי לבני זוכה ל-12 מנדטים. הליכוד-ביתנו ממשיך להוביל עם 36 מנדטים, בעוד העבודה זוכה ל-19. קדימה לא עוברת את אחוז החסימה

כוחה של "התנועה" בראשות ציפי לבני מתחזק – כך עולה מסקר חדש שפורסם הערב (שישי) בערוץ הראשון בשיתוף מכון מנו גבע. על פי הסקר, מפלגתה הטרייה של לבני מקבלת בפעם הראשונה מספר מנדטים דו-ספרתי – 12. הליכוד-ביתנו זוכה, על פי הסקר, ל-36 מנדטים ואילו העבודה יורדת ל-19 מנדטים. הבית היהודי, כמו "התנועה", זוכה גם הוא לפי סקר הערוץ הראשון ל-12 מנדטים, ש"ס – 11, "יש עתיד" – 7, יהדות התורה – 6, מרץ - 4, עוצמה – 2, רע"מ-תע"ל - 4, חד"ש - 4 ו-בל"ד 3. מפלגתה הקודמת של לבני, קדימה, לא עוברת על פי סקר זה את אחוז החסימה.

כל הדיווחים, הסקרים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, חבר הכנסת עמיר פרץ שהודיע השבוע על עזיבתו את מפלגת העבודה והצטרפותו לשורות "התנועה", הבהיר הערב כי לבני "לא תיכנס לשותפות עם נתניהו". בראיון עמו ששודר במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2, נשאל פרץ מדוע אינו דורש מלבני להבטיח כי לא תשתף פעולה עם ראש הממשלה, כפי שדרש מיו"ר העבודה, שלי יחימוביץ'. "ציפי לא נכנסה קודם ולא תיכנס גם עכשיו לשותפות עם נתניהו", השיב פרץ.

במפלגת העבודה הגיבו לדברים ואמרו כי "מהלכו של פרץ משחרר את מפלגת העבודה מסוג הפוליטיקה המכוערת שהציבור מאס בה, קשה להאמין איך יום אחרי שהוא פורש בתואנה שחובה על שלי יחימוביץ' להודיע מראש כי אסור באופן מוחלט לשבת עם נתניהו, הוא חובר ללבני שמודיעה מייד כי לא תהסס לשבת בממשלת נתניהו. יחימוביץ' והעבודה הם האלטרנטיבה היחידה לממשלת נתניהו- ליברמן. כל היתר הן רק פעולות סרק המנסות לחבל במאמץ להחליף את השלטון".

מפת הסקרים בחודשים האחרונים

פרץ נשאל בתחילת הראיון אודות השיקולים שהובילו אותו להודיע על פרישה ממפלגת העבודה. "המערכה נפתחת כשאין אלטרנטיבה שלטונית. חברתי ללבני כדי לייצר אלטרנטיבה שלטונית", הסביר פרץ, שטען קודם לכן ל"שנאת חיים" מביתו הפוליטי. "לא רמזתי שהיו שיקולים גזעניים. אני מנהל מאבקים מעמדיים, מעולם לא ניהלתי מאבק עדתי". לדבריו, "לאורך כל הקדנציה, שלי שיתפה פעולה ועסקה עסקאות עם ממשלת נתניהו, כאשר אישה כמו לבני - שנתנו לה את כל הפיתויים בעולם - סירבה להיכנס". הוא הוסיף כי "שנאת החינם שחוויתי במפלגה היא מניע ענייני וראוי לעזיבה".

בתגובה לטענות בדבר חוסר אתיקה מצדו, סיפר פרץ כי בשנת 2005, כאשר נבחר לעמוד בראשות העבודה, יחימוביץ' פנתה אליו בבקשה שיצרף אותה למפלגתו. "הגעתי להתראיין אצלה", שחזר. "חצי שעה אחרי הראיונות, ישבנו במסעדה והיא ביקשה להצטרף למפלגה". פרץ הוסיף כי "מעולם לא שקלתי שיקולים אישיים. בשבילי מנהיגות זה גם דוגמא אישית".

פרץ הדגיש כי סיכם עם לבני ש"כל החלטה אסטרטגית" תתקבל יחד ותוך התייעצות משותפת. "עברתי ללבני רק בשביל עניינים אידיאולוגיים", הבהיר. "מעולם לא התפתתי לדבר, מעולם לא נבהלתי מאיומים". לדבריו, "מהר מאד השאלה המרכזית שתהיה זה או ציפי או ביבי". לדבריו, "אני מתמקד כרגע בלהביא ליכודניקים למחנה המרכז-שמאל. אני רוצה להוכיח שהצבעה לנתניהו היא הצבעה שאיננה מתאימה לעתידם. אחרי הבחירות אעשה מה שנדרש כדי לאחד את הגוש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully