וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף ידוע מראש? מפלגת העצמאות לא תתמודד בבחירות

טל שלו

6.12.2012 / 22:17

תחילה הודיע היו"ר הזמני של המפלגה, השר שלום שמחון, כי הוא פורש מהמירוץ לכנסת, ולאחר מכן הצטרפו אליו שלושת חברי המפלגה הנוספים: נוקד, וילף ושנאן. "נמשיך להתקיים"

מפלגת העצמאות הודיעה הערב (חמישי) רשמית כי החליטה שלא להתמודד בבחירות הקרובות לכנסת ה-19 ולא תגיש רשימת מועמדים לוועדת הבחירות המרכזית. מוקדם יותר הודיע היו"ר הזמני של המפלגה, השר שלום שמחון, על פרישתו מהמירוץ, ולאחר מכן הצטרפו אליו שלושת חברי הכנסת הנוספים: אורית נוקד, עינת וילף ושכיב שנאן.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

"העדפתי לגלות נאמנות לחברי במפלגת העצמאות ולא לדאוג לסידור עבודה לעצמי", אמר שמחון. "הייתה לי זכות לשרת את הציבור הישראלי ואת כלכלת ישראל בתפקידי מפתח". בכך חותם שמחון כהונה בת 17 שנים בכנסת, מתוכן עשר שנים כשר – בהן שר חקלאות, שר להגנת הסביבה ושר התמ"ת – בקדנציה האחרונה. בנוסף, כיהן כיו"ר ועדת הכלכלה וועדת הכספים של הכנסת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפלגת העצמאות בימים טובים יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאז פרישתו של יו"ר המפלגה, שר הביטחון אהוד ברק, קיימו חבריה מגעים שונים בניסיון למצוא נוסחה שתאפשר התמודדות בבחירות הקרובות, ובין היתר ביקשו להעמיד בראשם את השר דן מרידור, שנפלט החוצה מרשימת הליכוד. מגעים אלה עלו על שרטון בעקבות החלטתו של מרידור שלא להתמודד. הערב, כאמור, הוחלט בעצמאות פה אחד שלא להתמודד, בין היתר "כי אין זה ראוי להוציא כספי ציבור על התמודדות שלא תביא בוודאות גבוהה להישגים ראויים".

כמו כן, בעצמאות הדגישו כי קיבלו הצעות ממפלגות שונות במערכת הפוליטית, אך חברי הכנסת החליטו להתנגד חד משמעית "לנוהג הפסול לסחור בכספי מימון המפלגות". לדבריהם, כתוצאה מכך "לא תידרש המדינה להוציא את מלוא 120 היחידות של המקדמות והכסף לא ייצא מקופתה המדינה". עוד נמסר כי "מפלגת העצמאות תמשיך להתקיים כמפלגה וחבריה יחליטו בעתיד כיצד לפעול כדי לקדם את טובת המדינה, בטחונה, כלכלתה, חוסנה החברתי והדמוקרטי, על בסיס הרעיונות למענם קמה המפלגה".

ח"כ עינת וילף התייחסה למהלך ואמרה: "מאז הקמתה ראיתי במפלגת העצמאות ממשיכה אמיתית של האגף הנצי של מפלגת העבודה ההסטורית, ובית פוליטי ראוי לקידום ציונות חילונית בוטחת ולא מתנצלת יחד עם דגש על חירות וחופש לחברה וליחידים. אני ממשיכה להאמין שיש צורך אמיתי בייצוג אמיתי של הרעיונות הללו במפה הפוליטית, אך לצערי איני מזהה ייצוג ראוי שלהם בשלב זה. לפיכך, אמשיך לפעול לקידומם"

באשר לעתידה אמרה וילף, שהפעילה בימים האחרונים לחץ על מרידור לעמוד בראשות העצמאות, כי בכוונתה להמשיך בחיים הציבוריים "ככל שיינתן לי כדי לייצג את ישראל והציונות בתקשורת הבינלאומית, בזירות דיפלומטיות וציבוריות, לקדם רעיונות יצירתיים בתחום יחסי החוץ, ולחזק את הקשר בין ישראל לעם היהודי". וילף ציינה כי היא מתכוונת להמשיך במאבק בריכוזיות וקידום התחרותיות במשק, וכן בפעילותה בתחום החינוך, בהמשך לכהונתה כיו"ר ועדת החינוך בכנסת ומאבקה למען זכויות המורים. "ככל שאתבקש, אמשיך להפגש עם מורים ואנשי חינוך ברחבי הארץ כדי להבטיח שמעט ההתקדמות שכן הושגה בתחום השבת סמכויות למורים תחלחל לשטח ותבוצע", אמרה וילף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully