וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני נעילת הרשימות: האם העצמאות תשרוד?

טל שלו

6.12.2012 / 6:40

ארבעת חברי המפלגה שנותרו ללא יו"ר אחרי פרישת אהוד ברק מנסים להותיר אותה בחיים. לשם כך פנו לשר דן מרידור שיעמוד בראשה, ואף שקלו לחבור לאנשי הקיבוצים והמושבים

סופה של מפלגה? "העצמאות" אחרי נטישת היו"ר ושר הביטחון, אהוד ברק, מנסה למצוא דרך לשרוד ולהיכנס לכנסת הבאה. על מנת להבטיח שתעבור את אחוז החסימה, ובמה שנראה כמו מאמץ אחרון ליצור רשימה ראויה, מנסים אנשי "העצמאות" לשכנע את השר דן מרידור לעמוד בראש.

מאז הודיע ברק על פרישתו בשבוע שעבר, ארבעת החברים הנותרים ב"העצמאות" מחפשים באינטנסיביות דרך חדשה. שעות ספורות לפני תום המועד שבו ניתן להציג את רשימות המפלגות לכנסת ה-19, ניסתה עדיין ח"כ עינת וילף להפעיל לחץ על מרידור, שנדחק החוצה מרשימת הליכוד, לעבור ולהנהיג את "העצמאות".

וילף, שנעזרה ביו"ר הסיעה הפורש ברק כדי לקדם את מהלך החבירה למרידור, ניזונה בין היתר מסקר של רפי סמית שהזמינה מפלגת "העצמאות". הממצאים הראו שאם מרידור יעמוד בראש - "העצמאות" יכול לגרוף 11 מנדטים. אותו סקר העניק לתנועה של ציפי שבעה מנדטים בלבד. "אנחנו מפעילים עליו מכבש לחצים לא פשוט, גם שר הביטחון וגם אני", אמרה שלשום וילף. "אין מה לעשות – הנתונים טובים מדי מכדי לוותר, וההתאמה איתו טובה מדי. מסתבר שמזהים אותנו יותר עם הזרם של הציונים -ליברליים של הליכוד, או לחילופין האגף הניצי של מפלגת העבודה, ולא כמי שמחפשים להפיל את נתניהו אלא מי שמחפשים להיות לצדו כגורם מתון, ליברלי, חילוני".

דן מרידור יוצא מביתו בירושלים, נובמבר 2012. עומר מירון
לא שש להצטרף לעצמאות. השר דן מרידור/עומר מירון

לטענת גורמים במפלגה, "נותר עוד סדק קטן לשכנע" את מרידור. עם זאת, בסביבתו של מרידור הדגישו אמש כי לא חל שינוי בהחלטתו וכי הוא לא יתמודד בבחירות הקרובות. נוכח עמדתו השלילית של מרידור, בעצמאות דוחים את ההכרעות הקשות להיום. "הוחלט שלא להחליט", אמרו שמחון ווילף אחרי פגישתם אמש, ממנה נעדרה השרה נוקד שנמצאת עם משלחת ראש הממשלה בגרמניה.

יורים לכל הכיוונים

בנוסף למרידור, שמחוזר גם על ידי ציפי לבני, בעצמאות בחנו גם חיבור עם מפלגת העבודה. לדברי גורמים במפלגה, שמחון ווילף החליטו לבסוף לדחות זאת ו"להימנע ממסחר פוליטי בכספי המימון של הח?כים המכהנים". במקביל, ניהל שר התמ"ת שלום שמחון מגעים עם גורמים בתנועות המושבים והקיבוצים, שהביעו עניין להשתמש בפלטפורמה של "העצמאות" על מנת להקים מפלגה חדשה, שבראשה יעמוד שמחון לצד פעילים בהתיישבות העובדת. אותם גורמים ציינו כי המהלך נובע נוכח העובדה שנציגי התנועה הקיבוצית נדחקו מחוץ לרשימות העבודה ומרצ. גם אפשרות זו, אשר משאירה בחוץ את וילף ואת השרה אורית נוקד, נראית קלושה. חבר נוסף ב"העצמאות", ח"כ שכיב שנאן, בחר שלא להצטרף ליוזמות הללו, וניסה להצטרף לאחת הרשימות הערביות – מהלך שככל הנראה לא יבשיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully