וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המתנחלים באלוף אלון מתחדש בשל צווי הרחקה

יהושע בריינר

6.12.2012 / 19:27

בעבר הפגינו פעילים נגד אלוף פיקוד המרכז ואף כינו אותו "אייכמן". הפעם הם מתכוונים להפגין מול ביתו לאחר שהוציא צווי הרחקה, גם לנער בן 15, עקב חשד ל"תג מחיר"

פעילי ימין ואנשי נוער הגבעות מתכוונים לחדש את המאבק נגד אלוף פיקוד המרכז, ניצן אלון, ולהפגין מול ביתו, לאחר שחתם בשבוע האחרון על שני צווי הרחקה מנהליים. אחד המורחקים הוא ח', קטין בן 15, אותו הרחיק אלון משטחי יהודה ושומרון לחצי שנה ובכך הפך את ח' למורחק המנהלי הצעיר ביותר אי פעם. המורחק השני הוא משה אורבך, בן 21 מצפת, אשר הורחק למשך שנה שלמה. אלא שבימין טוענים כי בניגוד לצווי הרחקה קודמים, הפעם הוצאו הצווים שלא על רקע חשד למעורבות הפעילים בפעולות "תג מחיר", אלא בשל מעורבותם בהקמת מאחזים חדשים. בצו עצמו אין נימוקים למעט "טעמי ביטחון החלטיים".

למערכת הביטחון נודע כי שני המורחקים התכוונו להקים השבוע מאחז חדש במקום המכונה "גבעה 904", סמוך לעפרה. אורבך סיפר היום (חמישי) כי בעקבות האזנות שבוצעו נגדו, ידעה מערכת הביטחון על כוונתו להקים מאחז חדש ורק בשל כך הוצא נגדו הצו. "איפה כל ארגוני זכויות האדם?", הוא שואל, "הרי בלי משפט מונעים מאיתנו את הזכויות הכי בסיסיות. ביחד איתי קיבל גם ילד בן 15 צו, איפה נשמע כדבר הזה?", אמר.

"צריך שהציבור יידע מי זה באמת ניצן אלון. זה איש שמגרש יהודים מבתיהם וחותם על צווים אנטי דמוקרטיים סתם כך. אנחנו לא ארגון טרור אלא רק אנשים שרוצים לבנות את הארץ". לדבריו, ביחד עם הקמפיין נגד אלון יתמקדו המורחקים כעת בקידום נושא הר הבית. "זה המקום אליו אנחנו מצפים לשוב", הוסיף אורבך. בתוך כך, השניים מצטרפים לעוד 12 פעילים המורחקים בצווים מנהליים משטחי יהודה ושומרון, וכעת מתכוונים אנשי נוער הגבעות למקד את המחאה נגד האלוף אלון, ובין היתר גם לשוב ולהפגין מול ביתו במושב ניר בנים בטענה כי אלון הוא איש שמאל קיצוני, כהגדרת הימין.

"נבחנת מידת הסיכון שבהותרת אותם גורמים במרחב"

כזכור, לפני כשנתיים נערכה הפגנה דומה, שם כינה אחד הפעילים את אלון בשם "אייכמן" בעת שפיקד על אוגדת יהודה ושומרון. "מרגע שניתנו צווי הרחקה לאנשים שעוסקים בהקמת מאחזים זהו שינוי כללי המשחק", אומר מאיר ברטלר, מראשי נוער הגבעות, "איסור התיישבות חופשית ביהודה ושומרון הוא צעד חסר תקדים. אלון אינו מצליח להפריד בין דעותיו הפוליטיות לתפקידו כאלוף להגן על אזרחי מדינת ישראל וכאשר הוא נוקט בדרכים אנטי דמוקרטיות אין לגיטימי מכך שאנשים יבואו להפגין מול ביתו".

גורם צבאי אמר בתגובה לדברים כי "במסגרת הליך הוצאת צו מנהלי מובא בפני האלוף מידע מודיעיני ולאחר בחינת החומר, ובעצה עם הגורמים המשפטיים, נבחנת מידת הסיכון שבהותרת אותם גורמים במרחב אל מול הפגיעה בזכויותיהם ולאחר שנעשה האיזון מתקבלת ההחלטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully