וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרה מתנחלים פרצו למפקדת אוגדת איו"ש - ונעצרו

בצה"ל אומרים שמדובר בפריצה אלימה מצד כעשרה אנשים, שהניפו שלטים בגנות מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון ובגנות מפקד האוגדה, תא"ל חגי מרדכי. תשעה נעצרו ועשירי ברח

למרות ההתרעות החמורות בצה"ל וחידוד ההנחיות אחרי הפריצה הקודמת – שוב מקרה נוסף וחמור של פריצה לבסיס צה"ל. עשרה מתנחלים, בגילאי 17-14, פלשו לפני זמן קצר (שישי) למפקדת אוגדת יהודה ושומרון הסמוכה לבית אל, בתגובה לפשיטה נוספת של כוחות הביטחון על רמת מגרון, שאירעה בשלישי.

לטענת החיילים, המתנחלים פרצו למקום תוך שימוש בכוח, והניפו שלטים בגנותו של מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, ובגנותו של מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל חגי מרדכי. גורם צבאי מסר כי המתנחלים שהתפרצו לשטח הבסיס צולמו ותועדו. למקום הוקפצו כוחות משטרה שעצרו את הקבוצה, אך אחד מהמתנחלים הצליח להימלט.

גורם ביטחוני אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "המתנחלים שפרצו לבסיס עברו על החוק, לכן הוחלט שהחיילים יעכבו אותם עד להגעת שוטרי מחוז ש"י. מדובר באירוע חמור ובניסיון להרתיע את מפקדי פיקוד מרכז לבצע את משימתם. אנחנו מעריכים שהמחאה הזאת היא על רקע כוונות לבצע פינוי מאחזים בלתי חוקיים בהוראת הדרג המדיני".

בצה"ל מדווחים כי מדובר בכעשרה אנשים, וכי לפחות אחד מהם נמלט. חברי כיתת הכוננות עצרו את הקבוצה כשהגיעה לשער הבסיס, ועיכבו את החשודים במקום עד להגעת כוחות משטרה וחיילי צה"ל נוספים.

המתנחלים נשאו שלטים "תעופו מרמת מגרון"

לדברי גורמים בימין, מדובר בהפגנה שתוכננה מראש לשעה 12:00, ולאחריה הוזמנו המשתתפים להתארח במהלך השבת במאחז הסמוך לבית אל. עם זאת, לדבריהם, לא הייתה כל כוונה מצד המארגנים לפרוץ לבסיס.

ההפגנה - אותה אירגנו נערים פעילי ימין נגד אלוף ניצן אלון - הגיעה בתגובה למספר צווי הרחקה מנהליים עליהם חתם אלון באחרונה. כמו כן, מחו הצעירים על המשך פינוי המאחז רמת מגרון, המפונה פעם אחר פעם בחודשים האחרונים כשהם מנופפים בשלטים הנושאים את הכיתוב "תעופו מרמת מגרון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתנחלים מחו על הפינויים שעובר המאחז בזה אחר זה. רמת מגרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר במאחז בלתי חוקי הנמצא בסמוך למגרון ומאויש כדרך קבע על ידי צעירים מנוער הגבעות. עם זאת, ישנו שוני אידיאולוגי בין המאחזים, כאשר אלה השוהים ברמת מגרון מסתייגים מהעמדה הממלכתית אותה מייצגים, לטענתם, אנשי מועצת יש"ע, ורואים בהקמת מאחזים חדשים אידיאל שאמור להוביל את ההתיישבות ביהודה ושומרון.

לא אחת מעורבים הצעירים מרמת מגרון בעימותים עם פלסטינים, תושבי הכפרים הסמוכים. בעבר נעצרו מספר פעילים מהמקום בחשד למעורבות בפעולות טרור יהודי כשפגעו בעצי זית של פלסטינים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"גם אנחנו יכולים להגיע אל החיילים"

רפאל, חברם של המפגינים שפרצו למפקדת אוגדת איו"ש, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "זו הייתה הפגנת מחאה על זה במשך חודשים ישנה התעללות של המשטרה והצבא בתושבי רמת מגרון, כולל פשיטות באמצע הלילה, מעצרים והרחקות של אנשים שגרים שם. רק השבוע נעצר אחד התושבים ובגלל בעיות ביורוקרטיות הוא נותר אזוק במהלך כל הלילה - וזה מה שגרם לנו לבוא ולמחות".

לדבריו, "לא הייתה שם כל אלימות והם צריכים לדעת שאם הם מגיעים אלינו אנחנו יכולים לבוא אליהם לאוגדה. הפריצה לבסיס הייתה כדי להבהיר שאם הם יפרצו לבית שלנו אנחנו ניכנס אליהם. עד עכשיו שתקנו אבל לא נשתוק יותר. זו פעולה מחאה ונמשיך להקים את מאחזים בארץ". עוד הוסיף, כי בכוונתם להקים עוד היום מאחז חדש בשם "גבעת האור" מול האוגדה.

"צה"ל רואה בחומרה ניסיון לקשור אותו לוויכוח פוליטי"

דובר צה"ל מסר בתגובה כי "עשרה מפרי סדר ישראלים פרצו לבסיס מפקדת אוגדת יהודה ושומרון עם שלטים בגנות צה"ל, וכן שלטי מחאה כנגד מדיניות ישראל ביהודה ושומרון בנושא המאחזים. תשעה ממפרי הסדר עוכבו על ידי כיתת הכוננות של הבסיס ונעצרו על ידי כוחות משטרת ישראל". עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לקשור אותו לוויכוח פוליטי ומביע צער על כך. האירוע נמצא בתחקיר".

לפניות אל הכתבים:
יהושע בריינר - joshjosh@walla.com
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully