וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין והשמאל נגד פרץ: "שיא הכיעור והסירחון"

יריבי "התנועה" תקפו בחריפות את חבירת פרץ ללבני. הליכוד: "פיצול ציני מביך של השמאל המפולג". "יש עתיד": "התרגיל המסריח של כל הזמנים". מרצ: "הציבור מסתכל ונגעל"

המפלגות נגד לבני ופרץ: מפלגות מימין ומשמאל מתחו בצהריים (חמישי) ביקורת חריפה על החלטת חבר הכנסת עמיר פרץ לפרוש ממפלגת העבודה ולעבור ל"תנועה" בראשות ציפי לבני". נציגי המפלגות טוענים כי המהלך הוא שיא של כיעור וסירחון פוליטיים.

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

ציפי לבני ועמיר פרץ, דצמבר 2012. דרור עינב
מאחדים כוחות. פרץ ולבני, הבוקר/דרור עינב

מהליכוד נמסר בתגובה לפרישת פרץ, כי "מול ימין ממלכתי לאומי ומאוחד ששומר על עקרונותיו למען האינטרסים החיוניים של מדינת ישראל וביטחון אזרחיה, אנו עדים לעוד פיצול ציני מביך של השמאל המפולג והמפוצל שמוכן לסכן את האינטרסים של ישראל וביטחון אזרחיה בשביל כיסא".

מפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד מסרה בתגובה למהלך, כי "לבני מובילה את התרגיל המסריח של כל הזמנים, הפוליטיקה הישנה במירעה. 'התנועה' הולכת והופכת לעיר מקלט לכל המפסידים במפלגות המוצא שלהם. זהו אופורטוניזם פוליטי בשיא כיעורו שלא יחזיק מעמד יום אחרי הבחירות. אין ללבני ואנשיה שום מכנה משותף מלבד הכמיהה הבלתי-ניתנת לסיפוק לכיסא".

"כיסאולוגיה במקום אידיאולוגיה"

בעקבות חבירת פרץ ללבני אמרה יו"ר מרצ זהבה גלאון, כי "הציבור מסתכל על המתרחש בפוליטיקה ונגעל מהאגו, האופורטוניזם, הזגזוגים והקפיצות ממפלגה למפלגה". גלאון הוסיפה: "אני שמחה שמרצ היא חוף מבטחים של יושרה ומחויבות לאידיאולוגיה ולא לכיסאולוגיה. הפיצולים, הריבים והשנאות הם בדי. אן. איי. של מפלגת העבודה. טוב שיש שמאל יציב ואמין".

חבר הכנסת דב חנין (חד"ש) מסר, כי "המהלך של פרץ הוא הוכחה נוספת לבלבול במרכז. מולו צריך לתת תשובה שמאלית ולא-מגמגמת: ערכים סוציאליסטיים, מאבק אמיתי לשלום ושותפות יהודית-ערבית".

ואילו חבר הכנסת אורי אריאל, המשובץ במקום השני ברשימה המשותפת לבית היהודי ולאיחוד הלאומי, אמר בתגובה: "עריקת פרץ למפלגתה של לבני מחדדת את העובדה כי מדובר במפלגת שמאל, וכל הקישוטים האחרים לא יצליחו להסתיר זאת. כעת על הבוחרים לקבוע איזו מפלגה תהיה לצדו של נתניהו: שלי וציפי או הבית היהודי שיחזק את נתניהו וישמור עליו".

לקריאה נוספת:
פרץ מצטרף ללבני: "יחימוביץ' דחתה את ידי המושטת"
העבודה: "נפרדים מפרץ בהקלה, זהו שפל פוליטי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully