וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות מפגינות וממשיכות לשבות: "אין התקדמות"

5.12.2012 / 13:29

שביתת האחיות נכנסת ליומה השלישי. הן טוענות כי האוצר לא מקיים איתן משא ומתן כלל. החולים, מצדם, מביעים תמיכה: "למרות שזה בא על חשבוננו, הן חייבות לשבות"

צילום: דניאל בוק, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

שביתת האחיות נכנסה (רביעי) ליומה השלישי. למעלה ממאה אחים ואחיות הפגינו בצהריים בבית חולים בילינסון בפתח תקווה בדרישה לשפר את תנאי העסקתן ולטפל בעומס הקיים במחלקות בבתי החולים ברחבי הארץ. במהלך ההפגנה נשאו המפגינים שלטים הקוראים לשר האוצר למצוא פתרונות מהירים כדי שתנאי העבודה "יהיו הגיוניים והטיפול בחולים יהיה טוב יותר".

מארגני ההפגנה טוענים כי לא באמת מתקיים משא ומתן בינם לבין האוצר. נעמי כספי, האחראית על אחיות הסיעוד בישראל סיפרה כי "לא מדברים איתנו ואין שום התקדמות. שר האוצר לא צריך לחכות לתקציב החדש אחרי הבחירות אלא לעמוד בהתחייבויות ולהעלות את שכר האחיות עכשיו". לדבריה, רמת השכר והעומס בעבודה פוגעים בגיוס כוח אדם חדש למקצוע. "אני לא המלצתי לבנותיי ללמוד ולעסוק בתחום. יש שמונה סטודנטיות שלומדות את תחום הסיעוד וכל פעם שאני פוגשת אותן אני מחבקת אותן ואומרת להן תודה. אין אנשים שמגיעים לתחום וזה ממש לא מובן מאליו שהן בכל זאת לומדות את המקצוע".

הפגנת  אחיות בבלינסון , דצמבר 2012. יותם רונן
"לא מדברים איתנו ואין שום התקדמות". הפגנת האחיות, היום בבית החולים בילינסון/יותם רונן

אביטל צוקרמן, אחות סיעודית במחלקה כירורגית ב' בבלינסון, שהתחילה את עבודתה רק לפני שנה, סיפרה לוואלה! חדשות: "אני אחות חדשה והתחלתי לעבוד לאחר סיום הלימודים לפני כשנה. אני מאוד אוהבת את המקצוע ולא מתחרטת על הבחירה, אבל זה לא הגיוני. אנחנו חייבות לעבוד משמרות נוספות. במידה שלא, לא נוכל לקבל משכורת סבירה כדי לשלם משכנתא ולהתנהל בצורה הגיונית. אנחנו מוסיפות שעות בשביל להתפרנס, אבל זה בא על חשבון המשפחה וזה חייב להשתנות". לדבריה גם החולים סובלים מזה. "החולים מקבלים את הטיפול ההכרחי ואין לנו שום אפשרות להגיע לרמת טיפול טובה יותר בגלל העומס הגדול שמוטל עלינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
הפגנת  אחיות בבלינסון , דצמבר 2012. יותם רונן
האחיות מפגינות בבילינסון, היום/יותם רונן

אשתו של אחד החולים באותה המחלקה בה עובדת אביטל מתארת את המתרחש: "בעלי אמור לעבור ניתוח והוא ממתין בגלל השביתה. זה בא על חשבוננו בסופו של דבר והממשלה חייבת לעשות משהו בנדון ולמצוא תקציב גם עבור האחיות שלמעשה הוא גם עבורנו. אני חייבת לציין שלמרות השביתה אנחנו כמעט לא מרגישים את זה, אבל זה אומר שהאחיות קורעות את עצמן וזה לא צריך להיות ככה". גם אחת החולות במחלקה האונקולוגית מתארת מצב דומה ותומכת בכל ליבה במאבק של האחיות. "אני מטופלת במחלקה ולמרות שזה משפיע עלינו ובא על חשבוננו אני חושבת שהאחיות חייבות לשבות. זה לא אנושי שמעט אחיות מטפלות בכל כך הרבה חולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully