וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומס פרידמן: "הליכוד - הנהגה קיצונית ויהירה"

הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס" טוען בטור שפרסם כי על הליכוד השתלטה "קבוצת מתנחלים ימנים קיצוניים", וכי השמאל בישראל וגם המרכז מתרכזים בתחום החברתי במקום במדיני

הפרשן הבכיר של ה"ניו יורק טיימס", תומס פרידמן, פרסם היום (רביעי) טור בו הוא מותח ביקורת חריפה על הליכוד שנסחף על ידי "הנהגה ימנית קיצונית ויהירה", ועל מפלגות השמאל והמרכז "שאינן מציעות רעיונות לשלום", אלא מתמקדות בנושאים חברתיים. פרידמן טוען בטור שפרסם כי גדר ההפרדה ומערכת "כיפת ברזל", שהוכיחו את יעילותן, מאפשרות למנהיגי ישראל לפטור את עצמם מאחריות לחשיבה יצירתית בנסיון להגיע לפתרון עם הפלסטינים.

"בימין, במפלגת הליכוד, ההנהגה הוותיקה שהייתה לפחות מחוברת לעולם, דוברת אנגלית וכיבדה את בית המשפט העליון של ישראל, נדחפה הצידה בפריימריז האחרונים לטובת קבוצה של מתנחלים ימנים קיצוניים שמשוכנעת, חלקית הודות לגדר ולכיפה, כי הפלסטינים אינם מהווים איום יותר וכי אף אחד לא יוכל לפנות 350 אלף יהודים שחיים בגדה המערבית".

לדברי פרידמן, "הקבוצה הימנית קיצונית ששולטת בישראל כיום היא כל כך יהירה וכל כך אדישה לדאגות ארה"ב", שהיא הודיעה על תוכניות לבנות מאות דירות בגדה בתגובה להחלטת עצרת האו"ם לשדרג את מעמדה של הרשות. זאת, לטענת הפרשן, למרות שארה"ב עשתה הכל כדי לעצור את ההצבעה באו"ם ועל אף שהדבר יפגע בסיכוי להקים מדינה פלסטינית.

מתמודדי מפלגת הליכוד לבחירות לכנסת ה19, באירוע תוצאות הפריימריז בליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
"קבוצה של מתנחלים ימנים קיצוניים". נבחרת הליכוד/נמרוד סונדרס

פרידמן מציין עוד כי גדר ההפרדה וכיפת ברזל גם מנטרלות את מפלגות השמאל והמרכז מפני השפעות של "הכיבוש הישראלי", עד כדי כך שהמועמדים העיקריים שלהם לבחירות, כולל "מפלגת העבודה הוותיקה של יצחק רבין", אפילו לא מציעות רעיונות שלום אלא פשוט מוותרות לימין בנושאים הללו ומתרכזות בנושאים החברתיים, כמו הורדת מחירי הדיור והורדת מספר התלמידים בכיתות. "אחד מהמנהיגים המתנחלים אמר לי שהבעיה הגדולה ביותר בגדה המערבית היום היא 'פקקי תנועה'", כתב פרידמן.

"אני שמח שהגדר וכיפת הברזל מגינים על הישראלים מאויבים שרוצים לעשות להם רע, אבל אני חושש שהגדר וכיפת הברזל גם מסנוורת אותם מאמיתות שהם זקוקים להתמודד עימם", סיכם הפרשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully