וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הח"כים החברתיים ביותר בישראל ביתנו?

לקראת ההכרזה על רשימת מפלגתו של ליברמן לכנסת ה-19, העניק "המשמר החברתי" ציונים לנציגי המפלגה בכנסת היוצאת לפי תרומתם ל"חקיקה חברתית צודקת". מי מוביל, ומי בתחתית?

מיהם חברי הכנסת מטעם מפלגת ישראל ביתנו המחויבים ביותר לקידום "צדק חברתי"? לקראת ההכרזה הערב (שלישי) על רשימת ישראל ביתנו לכנסת ה-19, העניק ארגון "המשמר החברתי" ציונים לנציגי המפלגה בכנסת היוצאת בהתאם להצבעתם על הצעות חוק חברתיות-כלכליות בשנה החולפת. לפי מדד הארגון, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס היא חברת הכנסת המצטיינת, בעוד בתחתית הרשימה נמצאים חברת הכנסת פאינה קירשנבאום, השר עוזי לנדאו וחבר הכנסת רוברט אילטוב.

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באדיבות המשמר החברתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המדד החברתי", אשר מחושב באמצעות פרויקט "כנסת פתוחה", מסנן מבין הצעות החוק שהועלו להצבעה במליאת הכנסת הצעות בעלות השלכות חברתיות-כלכליות, בהן הצעות המקדמות זכויות חברתיות, כגון: מזון ומים, דיור, בריאות, חינוך והשכלה, ביטחון סוציאלי, פרנסה ותעסוקה הוגנת. בבדיקה הנוכחית נכללו 230 הצעות חוק מהשנה האחרונה, בהן למשל הקמת מאגר מידע למחירי מוצרים ברשתות השיווק, הגברת הענישה לעסקים העוברים על חוק ההגבלים העסקיים, הקמת מקלטים לנשים מוכות, תוספות לסל הבריאות ועוד.

הציון שכל חבר כנסת מקבל תלוי בנוכחות שלו במליאה בעת ההצבעה, וכמובן - באופן ההצבעה שלו. חברי הכנסת צוברים נקודות באופן הבא: על הצבעה התואמת את עמדת הארגון שקם על רקע המחאה החברתית בישראל – נקודה חיובית, על הצבעה הנוגדת את עמדת הארגון – נקודה שלילית, על הימנעות או היעדרות מהצבעה – אפס נקודות. הציון הסופי הוא סכום הנקודות חלקי מספר ההצבעות שנבדקו. במילים פשוטות: חבר כנסת שנכח בכל ההצבעות ותמיד הצביע בהתאם לעמדת הארגון, יקבל 100 נקודות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי המדד, חברת הכנסת אורלי לוי-אבקסיס קיבלה את הציון הגבוה ביותר מקרב חברי סיעת ישראל ביתנו - 20 נקודות. עם זאת, מתוך 230 ההצבעות שנבחנו היא נכחה רק ב-97, וב-81 מהן היא הצביעה בעד הצעות החוק שנדונו. במקרה בולט אחד הצביעה לוי-אבקסיס בניגוד לעמדת הקואליציה, שבה חברה סיעתה: היא תמכה בתיקון חקיקה לשמירת זכאות לביטוח בריאות לשוהים מחוץ לישראל.

חברת הכנסת לוי-אבקסיס מסרה בתגובה לוואלה!: ?העשייה הפרלמנטרית, ובמיוחד הטיפול בנושאים וסוגיות חברתיים, הם מאבק יומיומי על עתיד פני החברה הישראלית בעשורים הבאים. השתדלתי לעשות כמיטב יכולתי לקדם, להיאבק ולהאיר פינות וסמטאות בחברה הישראלית הדורשות התייחסות מעמיקה וזווית ראייה שונה שתאפשר טיפול שורש עמוק ויסודי. אני חייבת לציין שהעשייה שלי זכתה לגיבוי ותמיכה מלאים של יו"ר המפלגה, חבריי לסיעה וסיעות אחרות, וכמו גם לאנשים ומתנדבים רבים ששותפים לכל ההישגים".

אחרי לוי-אבקסיס מופיעים בדירוג של "המשמר החברתי" שר החוץ ויו"ר המפלגה אביגדור ליברמן וחברי הכנסת משה מוץ מטלון ודוד רותם. כל אחד מהשלושה קיבל שלוש נקודות. עם זאת, הם נבדלים זה מזה במידת הנוכחות בהצבעות: בעוד ליברמן נכח בחמש הצבעות בלבד מתוך 230 שנבחנו, מטלון נכח ב-91 הצבעות, ורותם ב-109.

יתר על כן, בחלק מההצבעות הצביע רותם בניגוד לעמדת הקואליציה: הוא הצביע בעד חוק זכויות הדייר בדיור הציבורי (תיקון זכאות לדיור ציבורי למשפחות עולים חד-הוריות) ונגד הצעת חוק התכנון והבנייה (תיקון – תכניות ליישובים הבדואים בנגב). נוסף על כך, בניגוד לעמדת הקואליציה, רותם ועמו גם מטלון התנגדו לתיקון לחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות -תיקון שעניינו החרגת ישיבות מהחובה לאפשר גישה לתלמידים בעלי מוגבלויות.

חברי הכנסת הבאים מטעם ישראל ביתנו בדירוג של "המשמר החברתי" הם שרת הקליטה סופה לנדבר (1-), ליה שמטוב (2-), השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ' (3-), שר התיירות סטס מיס'זניקוב (3-), סגן שר החוץ דני אילון (7-) וחבר הכנסת אלכס מילר (10-). לנדבר, כמו גם חבר הכנסת רוברט אילטוב, הצביעו בין השאר נגד הצעת חוק שהם עצמם יזמו להפחתת מס רכישה של דירות חדשות לפי מנגנון פרוגרסיבי שתלוי במחיר הדירה.

בתחתית הרשימה של "המשמר החברתי" נמצאים חבר הכנסת אילטוב (13-), שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו (14-) וחברת הכנסת פאינה קירשנבאום (15-). טרם נמסרה תגובה מטעמם.

המדדים הקודמים:
הח"כים החברתיים ביותר במפלגת העבודה
הח"כים החברתיים ביותר בליכוד
הח"כים החברתיים ביותר בבית היהודי ובאיחוד הלאומי
הח"כים החברתיים ביותר במרצ ובחד"ש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully