וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה מסרטן "האמא של החיילים" שחזרו מלבנון

קובי דוד

4.12.2012 / 12:52

מרי פיינר, שכונתה "הדודה מרי", הפעילה בהתנדבות את המזנון המיתולוגי שלה ממלחמת לבנון הראשונה ועד היציאה מלבנון. "היא אהבה את החיילים כמו את ילדיה", סיפר בעלה

מרי פיינר, שבשנות ה-80' וה-90' הפעילה בהתנדבות מזנון עבור חיילים ששירתו בלבנון, מתה לפנות בוקר (שלישי) לאחר התמודדות ארוכה עם מחלת סרטן הריאות. היא נפרדה ממשפחתה ושחזרה עם בעלה, אברהם, את התקופה המאושרת בחייה, שבה הפעילה את המזנון "דודה מרי", שהפך למפעל חייה. "היא אהבה את חיילי צה"ל כמו את ילדיה", סיפר אברהם.

במלחמת לבנון הראשונה הפכה פיינר לאחד המותגים המזוהים ביותר עם גבול הצפון. במשך 19 שנה הפעילה בהתנדבות יחד עם בעלה, אברהם, את מזנון "דודה מרי" במטולה. פיינר הייתה ידועה ביחס החם שהעניקה לכל הלוחמים ולצמרת הפיקוד שעברו דרך המזנון שלה. היא חילקה אוכל חם לפני שיצאו לקו, והכינה קפה או תה עם לימון ודבש ללוחמים שהיו חולים. מדי בוקר היא חילקה לחיילים את החבילות ששלחו בני משפחותיהם.

הדודה מרי. באדיבות המשפחה
הכינה תה לחיילים החולים. מרי פיינר/באדיבות המשפחה

"את השנים הכי יפות שלה היא הקדישה לחיילים", סיפר אברהם. "38 שנים וחצי חיינו יחד, ולא היה רגע אחד שהיא לא חשבה איך לעזור ולתמוך באותם לוחמים". עם היציאה של צה"ל מלבנון, בחודש מאי 2000, החליטה פיינר לסגור את המזנון המיתולוגי. "היא שמחה שהחיילים יוצאים מלבנון, אבל הרגישה שנשארה לבד ושאין טעם להפעיל את המזנון", הסביר אברהם. כמה שנים לאחר מכן התגלתה המחלה בגופה.

"איבדתי אמא"

ספק אם יש לוחם ששירת בלבנון באותן שנים ולא מכיר את "הדודה מרי". בין כל הלוחמים וצמרת הפיקוד שהפכו למשפחה אחת גדולה עבורה, היה לפיינר קשר חם ומיוחד עם רב סרן טל סיני, מ"פ בגבעתי שנפצע בשנת 1994 באורח אנוש בלבנון. "אני איבדתי אמא", סיפר סיני בקול רועד בשיחה עם וואלה! חדשות. "היא הייתה כמו אמא שנייה שלי. הכרנו בשנת 1986 ומאז לא נפרדנו. גם כשנפצעתי ופתחתי את העיניים אחרי הפציעה, ביקשתי לראות רק אותה. היא הייתה אישה גדולה מהחיים. היה לה לב מיוחד".

"אני בטוח שמרי הייתה שמחה לדעת שחיילים ולוחמים יבואו לחלוק לה כבוד אחרון", אמר אברהם. "היא אהבה אותם מאוד". מרי (58) הותירה אחריה שלושה ילדים ושני נכדים. הלווייתה תיערך בשעה 16:00 בבית העלמין במטולה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully