וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפיח חיים חדשים במזנון הדודות המיתולוגי?

קובי דוד

29.3.2012 / 12:51

זה חודש שמזנון הדודות בצומת גולני פועל במתכונת מצומצמת. באגודה למען החייל מחפשים חברה שתפרוש חסות על המתנדבים שמאכילים אלפי חיילים

"כל מפגש עם החיילים עושה לי טוב על הלב", אומרת עליזה חן פפו, אם שכולה המתנדבת במזנון הדודות המיתולוגי בצומת גולני זה למעלה מעשור. "אנחנו מתייחסים לחיילים כאילו הם ילדינו. הם תמיד מגיעים בחיוך וגורמים לנו אושר רב".

זה חודש ימים שהמזנון פועל במתכונת מצומצמת. השינוי נובע בעיקר מהיעדר מקור מימון יציב, לאחר שהחברה שמימנה את המזנון בעבר, סיימה את התקשרותה עם האגודה למען החייל לפני שמונה חודשיים.

בימים אלה מתנהל משא ומתן בין האגודה לבין חברה פרטית, שצפויה לפרוש את חסותה על המזנון שדואג לחלק כריכים ושתייה ללובשי המדים מאז 1999.

דודות בצומת גולני. ספק 500
"החיילים גורמים לנו אושר רב". במזנון הדודות בצומת גולני/ספק 500

מזנון הדודות מהווה מפגש מרכזי לאלפי חיילים, הפוקדים את המקום מדי יום. בשנים האחרונות, חברת "אייס אוטו דיפו" נתנה את החסות להפעלת המזנון, אך הזיכיון להפעלה הסתיים ומסיבות כלכליות החברה לא חידשה את ההתקשרות עם האגודה למען החייל.

יו"ר האגודה למען החייל ומרכז הפעילות קובי ורדי סיפר על הקשיים במציאת תורם. "זה כמה חודשיים שהאגודה למען החייל תרה אחר גוף או איש עסקים שיוכל להפעיל את המזנון. אנחנו מאכילים בחינם אלפי חיילים בכל שבוע. חיילים בודדים נשלחים עם אוכל חם הביתה. יש מספיק חברות ציבוריות במשק שיכולות לתת את החסות ולקבל פרסום וחשיפה. מדובר בפרויקט לאומי וציבורי ממדרגה ראשונה. אם נגיע לסגירת המזנון בשל חוסר תקציב תהיה זו בכייה לדורות. המופסדים העיקריים יהיו החיילים".

שקשוקה יום א'

כ-80 מתנדבים מפעילים את מזנון הדודות - גברים ונשים בני 60 עד 80 מכל יישובי הגליל התחתון וסובב טבריה. עד לפני חודש המזנון היה פתוח למשך שבע שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. בהיעדר תקציבים היקף הפעילות הצטמצמה לשלוש שעות ביום בלבד.

הכריכים המפורסמים של הדודות הפכו לשם דבר בקרב החיילים שמגיעים מכול קצוות הארץ. יש גם כאלה שעוצרים במיוחד כדי לקחת סנדוויץ' ולהמשיך לבסיס.

"כל יום ראשון כשאני מגיע מהדרום אל הבסיס שלי אני עוצר אצל הדודות כדי לאכול כריך שקשוקה". סיפר א', חייל תושב הדרום, המשרת בבסיס מבצעי בצפון. "זה יהיה עצוב נורא לראות את המזנון סגור, מדובר באנשים נפלאים שמפנקים אותנו מכל הלב".

"זה אבסורד שחיילים השומרים על מדינת ישראל צריכים להיות תלויים של תורמים". מציינת המתנדבת עליזה. "הגיע הזמן שמדינת ישראל תשקיע בקבוצת החיילים שמחרפים את נפשם כדי שכולנו נישן בשקט".

מהאגודה למען החייל נמסר בתגובה כי "מזנון האגודה למען החייל בצומת גולני אינו בסכנת סגירה, והפעילות במקום נמשכת ותימשך לרווחת מאות חיילים מדי יום, כפי שנעשה ב-12 השנים האחרונות. מחודש אוגוסט 2011 פועל המזנון ללא מקור מימון חיצוני, וכל הוצאות הפעלתו ממומנות על ידי האגודה למען החייל. בימים אלה מנוהל מו"מ מול חברה אשר תתרום להפעלת המקום. יצוין כי שעות הפתיחה של המזנון הינן מהבוקר ועד לפני הצהריים, במקביל לשעות שבהן יש תנועה ערה של חיילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully