וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפריימריז בתנועה הירוקה: אלון טל ימשיך לכהן כיו"ר

לאחר עיכוב בפרסום התוצאות בשל חשש לזיופים, התנועה הירוקה בחרה את נציגיה לכנסת. למקום השני נבחרה רחלי תדהר-קנר, שתשמש יו"ר משותף ולמקום השלישי הגיעה הדס שכנאי

פרופ' אלון טל ימשיך לעמוד בראש מפלגת "התנועה הירוקה", כך התברר היום (שני) לאחר סיום ספירת הקולות בבחירות המקדימות במפלגה. ועדת הבחירות של המפלגה הודיעה בסוף השבוע שעבר כי פרסום תוצאות הבחירות המקדימות נדחה בשל חשש לפגיעה בטוהר הבחירות. חוסר בהירות לגבי מעמדן של 60 חייב בדיקה נוספת, דבר שעיכב את פרסום התוצאות.

פרופ' טל שימשיך לכהן כיו"ר המפלגה, ייסד בין היתר את ארגון "אדם, טבע ודין", שימש כיו"ר ארגון הגג של ארגוני הסביבה, "חיים וסביבה" והיה ממקימי התנועה הירוקה. למקום השני ברשימת המפלגה נבחרה רחלי תדהר-קנר, לשעבר רכזת המאבקים הציבוריים של ארגון "מגמה ירוקה". תדהר-קנר תמשיך לשמש כיו"ר משותף של המפלגה לצד טל, על-פי המודל הקיים במפלגה, בראשה מכהנים במשותף גבר ואישה. במקום השלישי ברשימה ניצבת הדס שכנאי, מזכ"לית מפלגת הירוקים וחברת מועצת עיריית תל אביב לשעבר.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"רשימת התנועה הירוקה החדשה מציבה שורת אנשים מנוסים, מוכשרים ורעבים לשינוי". תדהר-קנר, שכנאי וטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם היוודע דבר בחירתו אמר טל: "רשימת התנועה הירוקה החדשה מציבה שורת אנשים מנוסים, מוכשרים ורעבים לשינוי - מהארגונים האזרחיים, מהשטח, ממועצות הערים ומהאקדמיה - אשר רוצים להציב אלטרנטיבה להיצע הפוליטי הקיים - פוליטיקה של עתיד ולא של הווה".

על פי הדיווחים בימים האחרונים, בתנועה הירוקה מחפשים דרך לחבור לפלטפורמה פוליטית אחרת, דרכה יצליחו להיכנס לכנסת. על פי ההערכות, במפלגה בוחנים אפשרות להצטרף למפלגתה של ציפי לבני, "התנועה".

התנועה הירוקה היא מפלגה המתמקדת בנושאים "ירוקים" של סביבה וחברה. היא הוקמה ב-2008 על ידי פעילי שטח בתחום החברה והסביבה, ועל שורות הנהגתה נמנים מייסדי ארגונים סביבתיים וחברתיים, חברי מועצות ערים ואנשי הגות ואקדמיה. התנועה דוגלת בהצבת השקפת עולם סביבתית-חברתית במוקד תהליכי קבלת ההחלטות של מדינת ישראל. בבחירות 2009, בה התמודדה ברשימה משותפת עם תנועת מימד, קיבלה המפלגה קרוב ל-28 אלף קולות - המספר הגדול ביותר של קולות מבין המפלגות שלא עברות את אחוז החסימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully