וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה תכריז: מארגני משט המרמרה - ארגון טרור

טל שלו

2.12.2012 / 2:02

בישיבתה השבועית, צפויה הממשלה להכריז על שמונה ארגוני טרור, בהם ארגון IHH וכוח קודס האירני. כמו כן, בעקבות נאום אבו מאזן, יאזינו השרים לסקירה בנושא ההסתה ברשות

הממשלה צפויה להכריז היום (ראשון) בישיבתה השבועית על שמונה ארגונים וגופים כארגוני טרור – בהם כוח קודס של משמרות המהפכה באירן וכן ארגון IHH הטורקי, שהוביל את משט המרמרה לעזה במאי 2010. מטרת ההכרזה על הארגונים כארגוני טרור, שנעשית לבקשת השב"כ ומשרד הביטחון, היא לספק כלים משפטיים להתמודדות יעילה יותר עם הארגונים ועם סוגיית מימונם. "ההכרזה מהווה נדבך במאבק בארגוני הטרור הן במישור ההצהרתי והן עם משמעויות אופרטיביות, הנובעות מהסנקציות והעונשים הקבועים בפקודה על משתתפים בפעולות טרור וחברים בארגונים", נכתב בהצעת ההחלטה, שמובאת על ידי שר הביטחון ושר המשפטים.

כוח קודס, שלוחת משמרות המהפכה מחוץ לגבולות אירן, נחשב לאחראי המרכזי לאימון וחימוש חמאס וחיזבאללה. ארגון IHH, שאירגן את משט המרמרה, פעל רבות ברצועת עזה וסייע בגיוס כספים עבור חמאס בעולם. בנוסף, יוכרזו כארגוני טרור גם ועדות ההתנגדות העממית - ארגון הטרור שאחראי לפיגוע באילת בו נהרגו שמונה ישראלים בקיץ שעבר, קואליציית הצדקה - ארגון הגג של קרנות המימון של חמאס ברחבי העולם, הוועדה לתיאום ותמיכה באינתיפאדה - גוף אירני שמעביר כספים למשפחות שאהידים, ורשימת הרפורמה והשינוי - הגוף הפוליטי של חמאס והשם תחתיו התמודד הארגון בבחירות ברשות הפלסטינית לפני כשבע שנים.

אוטובוס באזור אילת נפגע מירי של מחבלים בפיגוע משולב בדרום, אוגוסט 2011. רויטרס
ועדות ההתנגדות העממית יוכרזו כארגון טרור. הפיגוע באילת, בקיץ שעבר/רויטרס

כל הארגונים הללו הוכרזו בשנים האחרונות על ידי שר הביטחון כ"התאחדויות בלתי מותרות", מתוקף תקנות הגנה לשעת חירום, אולם נוכח ההסלמה בפעילות ארגוני הטרור בעולם והמאבק הבינלאומי בטרור, ביקשו בשב"כ ובמערכת הביטחון להכריז עליהם כארגוני טרור על מנת לקבל כלים משפטיים נוספים למלחמה בתופעה. ארגון טרור מוגדר כ"חבר אנשים המשתמש בפעולותיו במעשי אלימות העלולים לגרום למותו של אדם או חבלתו, או באיומים במעשי אלימות כזו".

על פי הצעת ההחלטה, ההכרזה לפי הפקודה למניעת טרור "נועדה להטביע בארגונים אלה חותם מפורש בדבר היותם ארגונים טרוריסטים מעבר להיותם התאחדות בלתי מותרת, ולהעביר את נטל ההוכחה אל הארגון הטוען כי אינו ארגון טרור". כך, לדוגמא, הכרזת הממשלה על ארגוני הטרור תשמש הוכחה בכל דיון משפטי שנוגע לחברי הארגון כי הארגון עוסק בטרור, ומסמיכה את מפכ"ל המשטרה לסגור מיידית כל מקום פעילות או מפגש של הגופים ברשימה.

"שיח שנאה בדפי הפייסבוק של הרשות"

לצד זאת, נאומו של יו”ר הרשות אבו מאזן בעצרת האו”ם ביום חמישי ימשיך להדהד מחר בישיבת הממשלה - כאשר השרים ישמעו את הסקירה התקופתית של המשרד לעניינים אסטרטגיים על פעולות ההסתה שמתבצעות ברשות הפלסטינית ובחסותה. בישראל הגיבו בזעם לנאום אבו מאזן, שהיה תוקפני במיוחד והאשים את ישראל וחיילי צה"ל בטיהור אתני ובמדיניות אפרטהייד. בסקירה שיציג מנכ"ל המשרד, יוסי קופרווסר, הוא צפוי להציג דוגמאות נוספות לשיח השנאה וההסתה שמקדם, לטענתו, אבו מאזן ברשות הפלסטינית.

כך, לדוגמא, למרות שאבו מאזן רמז בחודש שעבר בערוץ 2 כי יהיה מוכן לוותר על זכות השיבה, במשרד לעניינים אסטרטגיים יציגו ראיון שפורסם רק כמה ימים לאחר מכן ב"אל מוקף", ירחון של כוחות הביטחון הפלסטיניים, בו אבו מאזן אמר: "מעולם לא ויתרתי ולעולם לא אוותר על זכות השיבה". כמו כן, במעקב אחר דפי הפייסבוק של הרשות ושל פתח נמצאו חומרים המעידים על כך שבדף הפייסבוק הרשמי של המשמר הנשיאותי של אבו מאזן הועלה בחודש האחרון סרטון של השיר "בוקר טוב הו ארצי", בו מופיעה השורה "בוקר של שיבה ליפו, חיפה, עזה, רמאללה". בנוסף, בדפי הפייסבוק של פתח הועלו תמונות של מפות פלסטין ללא גבולות ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully