וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרץ נגד יחימוביץ': הבהירי את עמדות המפלגה

יריבה של יו"ר מפלגת העבודה קורא לה להציג תכנית שלום מפורטת במקום "אמירות סתמיות" ולהודיע שלא תחבור לממשלה בראשות נתניהו אחרי הבחירות. הרצוג נגד פרץ: "מקלקל השורות"

אופוזיציה מבית: חבר הכנסת עמיר פרץ, המדורג במקום השלישי ברשימת מפלגת העבודה לכנסת ה-19, קרא הערב (שבת) ליו"ר המפלגה שלי יחימוביץ' להציג תכנית שלום מפורטת ולהודיע כי לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. לדבריו, על יחימוביץ' להבהיר את עמדותיה לציבור הבוחרים ולא לטשטש אותן. "השאלה היא לא שמאל או ימין", אמר פרץ בראיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2. "השאלה היא מה תכנית העבודה שלנו".

כל הדיווחים, הניתוחים והסקרים - בוואלה! בחירות 2013

שלי יחימוביץ', בנימין בן אליעזר, יצחק בוז'י הרצוג, עמיר פרץ בטקס הכרזת רשימת מפלגת העבודה לבחירות לכנסת. נמרוד סונדרס
פרץ לצד יחימוביץ', אתמול/נמרוד סונדרס

"איננו יכולים להיות חלק מממשלת נתניהו. נקודה. אם נצטרך להיות באופוזיציה – נלך לאופוזיציה. אין שום אפשרות להשאיר דלת – ולו סדק פתוח", הצהיר הערב פרץ בראיון. זאת יום לאחר שיחימוביץ' אמרה כי הסיכוי להצטרפות מפלגת העבודה לקואליציה עם הליכוד הוא "אפסי כמעט", אך זו תהיה "איוולת פוליטית להגיד שחד-משמעית זה לא יהיה".

פרץ הוסיף: "אינני מתכוון להיות בסיטואציה שהיינו עם אהוד ברק, שאמרנו לציבור שאנחנו הולכים לבנות אלטרנטיבה לנתניהו, ואז הסתבר שעשינו מעשה הפוך לחלוטין". חבר הכנסת אמר עוד: "מה ההישגים הגדולים שהיו לחברי מפלגת העבודה כשהיו שרים בממשלת נתניהו? הגיע הזמן שנלמד מהניסיון ונקבע עמדה חד-משמעית".

יריבה של יחימוביץ' גם דרש ממנה להציג תכנית שלום מפורטת. "הצדק החברתי הוא חשוב ביותר", הסביר פרץ. "אני הרי שמתי אותו על שולחן הדיונים במדינת ישראל, ולכן מבחינתי הצדק החברתי הוא הנושא המוביל, אבל אני לא אוותר בשום פנים ואופן על מעמדה של מפלגת העבודה כמנהיגת מחנה השלום".

"אני רוצה תכנית שלום", הוסיף חבר הכנסת בראיון. "אני לא רוצה אמירות סתמיות. מה זה נקרא מתווה קלינטון? אני רוצה לדעת שאנחנו מתנגדים להמשך הבנייה בהתנחלויות. אני רוצה שיהיה ברור מה אנחנו הולכים להציע לפלסטינים. כולם רוצים שלום. זו אחת הבעיות. מה זה נקרא לרצות שלום? יש מישהו שלא רוצה שלום במדינה? גם אני רוצה מרצדס, אבל אני מוכן לשלם למרצדס במחיר של סוברו. זו חכמה קטנה. כולם רוצים שלום, אבל לא מוכנים לשלם את מחירו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עמיר פרץ ושלי יחימוביץ בכינוס של מתמודדים הפריימריז במפלגת העבודה בכנס של המפלגה, אוגוסט 2011. נמרוד סונדרס
יגשרו על הפערים? פרץ ויחימוביץ'/נמרוד סונדרס

"אחרי מה שקרה באו"ם, יש עוד על מה לדבר?", תהה פרץ. "הרי התגובה של ממשלת נתניהו היא פשוט דבר נורא ואיום. לומר שמגיבים להחלטה באו"ם בבנייה של 3,000 יחידות דיור נוספות? הרי ההתרסה היא לא נגד אבו מאזן, אלא נגד כל מדינות העולם שתמכו בנו. אני מודאג מאוד שמדינת ישראל מידרדרת למקום שיהיה מאוד קשה לתקן את המצב שאליו הגענו".

"אני אנסה לשכנע אותה", אמר פרץ בהתייחס ליו"ר המפלגה יחימוביץ'. "אני חושב שבסיעה החדשה יש רוב מוחלט לעמדות שלי. לפי דעתי, רוב החברים בסיעה חושבים כמוני". באשר לתוצאות הפריימריז הצהיר יריבה של יחימוביץ': "אני לא מתעסק במחנאות. יש לי קבוצת תומכים. אינני מתבייש בה. אני חושב שקבוצת התומכים שהבאתי למפלגה היא נהדרת. חבל שחלק מהחברים שתמכתי בהם לא נבחרו, אבל אני שמח שרוב הצמרת שתמכתי בה נכנסה פנימה – ובגדול. יש פה רשימה מאוזנת, אבל זו לא השאלה. אני לא במערכת הציבורית כדי לשרת אנשים. אני בא כדי לשרת מדינה".

חבר הכנסת יצחק הרצוג, שנבחר למקום השני ברשימת העבודה, תקף הערב את התנהלותו של פרץ. לדברי הרצוג, "חברי מפלגת העבודה ותומכיה לא יסבלו התנהגות המקלקלת את השורות, במיוחד תוך כדי הסתערות משותפת לעבר היעד של החלפת השלטון והצגת חלופה לממשלת נתניהו". הרצוג הוסיף כי "דרישותיו של פרץ אינן מבטאות את עמדת הסיעה".

לקריאה נוספת:
המנצחים והמפסידים הגדולים בפריימריז של העבודה
העבודה עוד לפניה: המבחן הגדול של יחימוביץ'
עוזי ברעם: הבידוד המדיני צריך להיות הנשק של יחימוביץ'

בהכנת הידיעה השתתפה טל שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully