וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "ארה"ב תקים מתקן תת-קרקעי במרכז הארץ"

ה"וושינגטון פוסט" מדווח כי חיל ההנדסה האמריקני יפקח על הקמת מתקן צבאי תת-קרקעי באזור תל אביב. בניית המתקן, שיכונה "אתר 911", תימשך שנתיים בעלות של 100 מיליון דולר

חיל ההנדסה האמריקני מתכנן לפקח על הקמת מתקן תת-קרקעי בן חמש קומות עבור צה"ל, כך דיווח אמש (חמישי) ה"וושינגטון פוסט". על פי הדיווח, המסתמך על הודעת החיל, המתקן ייבנה בבסיס של חיל האוויר ליד תל אביב ויכונה בשם "אתר 911". עוד דווח, כי הקמת המתקן צפויה להימשך למעלה משנתיים וכי העלות הכוללת של הקמתו היא 100 מיליון דולרים.

בקומה הראשונה של המתקן, לפי הדיווח, יהיו "כיתות" ובקומה השלישית יהיה אודיטוריום. עוד דווח, כי המתקן יכיל מעבדה וכי הדלתות שבו יהיו עמידות מפני זעזועים. כמו כן, הוא יהיה מוגן מפני קרינה והאבטחה סביבו תהיה הדוקה. כל העובדים שייקחו חלק בבניית המתקן יידרשו להציג אישור מתאים ואף יוקמו מחסומים שיפרידו בין המתקן לשאר חלקי הבסיס הצבאי. עוד נמסר בדיווח כי רק חברות בנייה אמריקניות יוכלו להגיש הצעות לבנייה, וזאת עד ה-3 בדצמבר.

שר הביטחון, אהוד ברק, נפגש היום עם סגן יו"ר המטות המשולבים של צבא ארה"ב ,ספטמבר 2012. אלון בסון, משרד הביטחון, משרד הביטחון
שר הביטחון, אהוד ברק, בפגישה עם סגן יו"ר המטות המשולבים של בארה"ב בחודש ספטמבר/משרד הביטחון, אלון בסון, משרד הביטחון

על פי הדיווח ב"וושינגטון פוסט", "אתר 911" צפוי להיות אחד הפרויקטים הגדולים של ארה"ב בישראל עבור צה"ל. כל אחת משלוש קומותיו הראשונות תשתרע על שטח של 41 אלף מטר מרובע. שתי הקומות התחתונות יותר ישמשו לאכסון ציוד ויהיו קטנות יותר בשטחן.

כחלק מהחשש הביטחוני, נכתב בהודעת חיל ההנדסה האמריקני, פועלים שיעבדו בשירות הקבלן האמריקאי ואינם ישראלים יוכלו להיות רק מארה"ב, קנדה, מדינות מערב אירופה, פולין, מולדביה, תאילנד, הפיליפינים, ונצואלה, רומניה וסין". בהודעה הודגש כי "העסקת פלסטינים אסורה גם כן".

על פי ההודעה, לא תותר כניסה או יציאה מהמתקן במהלך שעות העבודה, אלא למשאיות אספקה. כמו כן, המאבטחים יהיו אזרחי מדינת ישראל, ששירתו בצה"ל. עוד נמסר כי "איסוף מידע מכל סוג שהוא הקשור לפעילות בבסיס אסור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully