וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגליזציה וקצבאות ילדים: המתלבט בין העבודה למרצ

הגולשים מתלבטים בין מפלגות, ומערכת וואלה! מסייעת להם לקבל מהן תשובות. והפעם: ניקו מיקולופו תוהה אודות תמיכת מפלגות השמאל בנושאים חברתיים ומדיניים. מה הן השיבו לו?

הרכבו של גוש המרכז-שמאל משתנה מדי מספר ימים, והמצביעים עודם מתלבטים באיזה ממרכיביו לתמוך. וואלה! בחירות מסייע למתלבטים לקבל תשובות מן המפלגות על הסוגיות החשובות להם. כך כתב השבוע ניקו מיקולופו במדור "המתלבט" בעמוד הפייסבוק של וואלה! חדשות:

"אני מתלבט בין מפלגת העבודה לבין מרצ, ואני רוצה לשאול אם המפלגות הן בעד או נגד בנושאים הבאים: לגליזציה של סמים קלים, נישואים אזרחיים, נישואים חד-מיניים. בנוסף, ארצה לדעת אילו ויתורים מדיניים המפלגות מוכנות לעשות בשביל שלום עם שכנינו (שטחים מדויקים) וגם איך הן מתכוונות לתקן את האפלייה הקיימת מאז קום המדינה נגד ערביי ישראל. ולבסוף, ארצה לשאול אם יש מבין השניים מפלגה שרוצה להעלות חזרה את הקצבאות להורים יחידים ולהורים בכלל ולתקן את העוול הכלכלי שביבי עשה למשפחות ישראל שלא מצליחות לגמור את החודש. אשמח לשמוע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך השיבו לניקו מיקולופו מפלגות העבודה ומרצ:

תשובת מפלגת העבודה:

מפלגת העבודה ויו"ר המפלגה שלי יחימוביץ, שמו בראש סדר העדיפויות שלהן בדיוק סוגיות הקשורות בתיקון החברה והעשור האבוד שבו נשחק מעמד הביניים ונפגעו החלשים בחברה. במסגרת זו, תציג המפלגה בקרוב את התוכנית לכלכלה הוגנת שתציג פתרונות לנושאים אלו ככלל, מפלגת העבודה מחויבת לקידום השיוויון לכלל האוכלוסיות.

בין השאר, נפעל לשיוויון זכויות מהותי ומלא עבור ציבור הלהט"ב בישראל ומתנגדת נחרצות לכל אפליה חקיקתית או פרוצדורילית על רקע זהות מינית. בהמשך לכך, מפלגת העבודה תקדם הכרה של מדינת ישראל בנישואים הנערכים על פי תרבותם והעדפתם של בני הזוג, ובכלל זה הכרה בנישואים בין בני אותו המגדר, בכל הגופים הרלוונטיים ולעיגון בחקיקה של הישגי ציבור הלהט"ב אשר נרכשו בתקדמים משפטיים, הנחיות מנהליות או נוהגים של הרשויות השונות.

בנוגע להסדרי השלום, מפלגת העבודה מאמינה בהסדר של שתי מדינות לשני עמים ובשיח עם הרשות הפלסטינית לצורך שבירת הקיפאון המדיני.

בהקשר למגזר הערבי, מפלגת העבודה תפעל להקצאת משאבים שיוויוניים לכלל האזרחים בתחומי הבריאות, החינוך, הרווחה, השירותים החברתיים, התשתיות, הדיור, התעסוקה, הפיתוח התעשייתי והביטחון האישי. בכלל זאת, נפעל ליישום המלצות דו"ח ועדת אור ומיגור גזענות ואפליה על כל צורותיהן במערכות הציבוריות וברחוב הישראלי וכן לחיזוק הרשויות המקומיות. כמו כן, נפעל למען השגת פתרונות מגורים ולפתרון בעיית הפזורה הבדואית. לבסוף, מפלגת העבודה תפעל לחינוך לקיום משותף ולקידום התעסוקה במגזר זה, על ידי הקמת מרכזי תעסוקה ותעשייה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

תשובת מפלגת מרצ:

מדיני: מדינה פלסטינית הוא אינטרנס ישראלי. מרצ תומכת בהקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל על פי קווי 67' עם חילופי שטחים מוסכמים ביחס של 1:1, הפיכתה של ירושלים לשתי בירות לשתי המדינות. מרצ גם הביעה תמיכה בבקשה הפלסטינית לקבל מעמד של מדינה לא חברה באו"ם. אנו מזמינים אותך לקרוא את המתווה המדיני של מרצ.

נישואין וגירושין: מרצ והמייסדת שלה, שולמית אלוני, היתה המפלגה הראשונה שדיברה על הצורך להפריד את הדת מהמדינה בישראל כדי לאפשר חופש דת וחופש מדת. עקרון יסוד במצע מרצ הוא חקיקת נישואים וגירושים אזרחיים, שיאפשרו לכל אחד ואחת לבחור כיצד להנשא לבן/בת זוגו/ה כולל נישואים לחברי וחברות הקהילה הגאה. בכל כנסת מרצ מקדמת הצעת חוק לנישואים וגירושים אזרחיים, ובכנסת הזאת קידם אותה בשם ח"כ ניצן הורוביץ, חבר הכנסת ההומו המוצהר היחיד.

אפליית ערביי ישראל: מאז קום המדינה סובלים הערבים אזרחי ישראל מאפליה. מרצ פעלה, פועלת ותפעל למיגור האפליה הזאת, ולהכיר במיעוט הערבי כמיעוט לאומי בעל זכויות קולקטיביות. מרצ מתחייבת לקדם העדפה מתקנת, ליישום תכנית כוללת לפיתוח תשתיות ושיקום ישובים ערבים, להקמת אזורי תעשיה הסמוכים למרכזי האוכלוסיה, לתיקון חוקי ההפקעות ולמציאת הסדר מיידי והוגן לבעיית הישובים הלא מוכרים של הבדואים בנגב.

לגליזציה של סמים קלים: מרצ תומכת. מצע מרצ מציע לחדול מהפיכת משתמשי סמים קלים לפושעים, ומציע דקרמניליזציה (אי-הפללה) של צרכני סמים קלים מסוג קנביס. בכנסת הנוכחית קידם חבר הכנסת אילן גילאון את הסדרת השימוש בקנביס רפואי.

קצבאות: צדק חברתי הוא אחד הדברים שמגדירים מפלגת שמאל. מרצ מאמינה כי תפקידה של המדינה הוא לדאוג לרווחת כל התושבים ולאפשר להם קיום בכבוד. לכן, קידמה מרצ בכנסת הזאת את חקיקת חוק יסוד: זכויות חברתיות, והיא בהעלאת קצבאות הילדים כדי לסייע למשפחות חד-הוריות. מרצ תומכת בהשלמת הקצבה של קשישים נטולי הכנסה עד לגובה שכר המינימום והצמדת כל הקצבאות לשכר הממוצע במשק.

אנחנו מזמינים אותך להיכנס לאתר המצע של מרצ, לקחת חלק בגיבוש המצע של מרצ לבחירות 2013.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully