וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימו הפריימריז בעבודה, שיעור הצבעה גבוה

טל שלו

29.11.2012 / 22:00

הקלפיות נסגרו בשעה 22:00 כששיעור ההצבעה הסופי עומד על 58% מהמתפקדים, ובמפלגה אופטימיים. התוצאות יפורסמו רק בשעה 07:00 בבוקר, ויועברו במשדר מיוחד בוואלה! חדשות

צילום: אבי כהן, גדעון צנטנר, דניאל בוק, טל אנגלנדר; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

הקלפיות בפריימריז במפלגת העבודה נסגרו הערב (חמישי) בשעה 22:00, כששיעור ההצבעה הסופי עומד על 58% מבעלי זכות ההצבעה - קרוב ל-35 אלף מתפקדים. במטה הבחירות של המפלגה הביעו שביעות רצון מאחוז ההצבעה שהוא מהגבוהים שידעה המפלגה בשנים האחרונות, וכן מכך שהבחירות התנהלו בצורה נקיה, חלקה ועם מספר בודד של אירועים חריגים.

בשעה זו מועברות הקלפיות מרחבי הארץ לספירה במטה המפלגה, שם ייסרקו במהלך הלילה, באופן ממוחשב, הטפסים הידניים שמילאו מתפקדי המפלגה. ב-7:00 בבוקר יפורסמו התוצאות באירוע של המפלגה בבית ברל, ונבחרת המתמודדים שהצליחה להתברג לרשימה תתכנס לתמונה מסורתית. וואלה! חדשות תלווה את פרסום התוצאות במשדר מיוחד בהגשת ינון מגל.

"אחוזי ההצבעה הגבוהים מוכיחים שמפלגת שמפלגת העבודה היא המפלגה הדמוקרטית, הנקייה והאיכותית ביותר", אמרו היום בעבודה. "כשמסתכלים על הפריימריז בליכוד לעומת אלו שראינו היום במפלגת העבודה, לציבור לא צריך להיות ספק, מיהי המפלגה שראויה לנצח גם בבחירות". במטה הוסיפו כי "הנבחרת המנצחת שתוצג מחר, תתחיל מיד לפעול ולעבוד למען ניצחון המפלגה בבחירות והחלפת השלטון".

תקריות בקלפי בבית שמש ובקריית גת

בצהריים הורתה ועדת הבחירות המרכזית של מפלגת העבודה על הפסקת ההצבעה בקלפי בקריית גת, אחרי שחוקר פרטי מטעם המפלגה גילה שטפסים ריקים הוצאו אל מחוץ לקלפי. אחד מחברי המפלגה, אשר נחשד בהוצאת הטפסים, עוכב לחקירה.

לאחר כינוס של ועדת הבחירות, כדי להחליט על גורל הקלפי, הוחלט לחדש את ההצבעה. יו"ר ועדת הבחירות במפלגה, יצחקי חן, אמר כי "מה שארע בקריית גת הוא הפרעה למהלכן התקין של הבחירות, עבירה שעונשה שנת מאסר בפועל, ויש בכוונת הוועדה להמשיך ולעקוב אחרי כל שיבוש ולו הקל ביותר בהתנהלות הבחירות".

בנוסף, הופסקה גם ההצבעה בקלפי בבית שמש, לבקשת המשטרה, לאחר שראש ועדת הקלפי התלונן כי הוכה על ידי פעיל של אחד המתמודדים. "מפלגת העבודה משקיעה במודע אמצעים חסרי תקדים באבטחת הקלפיות, בהבטחת חופש ההצבעה ובמניעת כל שיבוש אפשרי של התוצאות" מסר חן, "כל תופעה מסוג זה תתקל באפס סובלנות ותטופל בחומרה".

במטה הבחירות במפלגה נקטו מבעוד מועד שורה של צעדים כדי לשמור על חופש הבחירה ולצמצם את השפעתם של קבלני הקולות המגזריים. לצורך הפקת הפריימריז נשכרו כ-900 עובדים, בהם מאבטחים, סדרנים, טכנאים וכן עובדים שמוקמו בחמ"ל המרכזי של המפלגה. נוסף על כך, חברת חקירות פרטית פיקחה על טוהר הבחירות. כמו כן, הוחלט כי לשמות המועמדים לא יצורפו מספרים וכי תוצאות ההצבעה יפורסמו לקהל הרחב רק בצורה ארצית, ולא יפורסם פילוח מחוזי - כדי למנוע פיקוח ואיומים של קבלני הקולות והדילים.

שלי יחימוביץ'' מצביע לפריימריז של העבודה. נמרוד סונדרס
"מבקשת רשימה מאוזנת". יחימוביץ' מצביעה, הבוקר/נמרוד סונדרס

יושבת ראש המפלגה, שלי יחימוביץ', הצביעה הבוקר בקלפי בגני התערוכה בתל אביב. "סימנתי 12 שמות ואם הייתי יכולה הייתי מסמנת 20", אמרה יחימוביץ', שקראה למתפקדים להגיע. "ככל שיהיו יותר מצביעים על פי צו מצפונם והאידיאולוגיה שלהם, כל הרשימה תהיה טובה יותר. בלי תכתיבים ובלי רשימות, להצביע עבור הרשימה הטובה ביותר, ותיקים וצעירים כאחד". יחימוביץ' התייחסה לדיווחים על רשימות ודילים במפלגה: "אין לי קשר לאף אחת מהרשימות. אני מבקשת לא לקרוא שום רשימה אלא פשוט לבחור רשימה מאוזנת שתביא לידי ביטוי את כל הזרמים, ואני סומכת על חוכמת ההמון".

גם חבר הכנסת איתן כבל, שהצביע בקלפי בראש העין, אמר כי "הכי חשוב שתהיה לנו רשימה מאוזנת עם ותיקים וחדשים, צעירים ונשים, כדי שהעבודה בראשות יחימוביץ' תחזור להיות אלטרנטיבה של אמת בשלטון"

יחימוביץ' הבהירה בימים האחרונים באופן פומבי שהיא תשמח ליצור "רשימה ערכית ומאוזנת שניתן לעבוד איתה בצוות", ולדברי גורמים במפלגה היא גם הבהירה היטב שתשמח לראות את אנשיה בקדמת הרשימה - בראש ובראשונה עופר קורנפלד ומיכל בירן - וכן את ח"כ אבישי ברוורמן והמועמדים יוסי יונה, משה מזרחי, איציק שמולי, נדיה חילו וחילי טרופר משתלבים ברשימה.

מנגד, ח"כ עמיר פרץ מקדם מועמדים אחרים, שיסורו פחות למרותה של יחימוביץ', ומייצגים סדר יום מדיני יותר מאשר סוציאל-דמוקרטי, כמו חברי הכנסת בנימין בן אליעזר, איתו כבל וראלב מג'אדלה - וכן מרב מיכאלי, יריב אופנהיימר, אסתי קירמאייר וערן חרמוני. הקרבות בין מחנה פרץ לאנשי יחימוביץ' צפויים להתמקד בעיקר במגזרים - כאשר חילו המזוהה עם יחימוביץ' מאיימת על מג'אדלה (שמזוהה עם פרץ) במגזר הערבים והדרוזים, ומועמד מחוז המושבים - דני עטר, צפוי לזכות במקום המובטח לקיבוצים ולמושבים למורת רוחם של אנשי הקיבוצים, בשל מה שמכונה "המגה דיל" שרקח עם פרץ. במקביל, יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, המליץ לאנשיו להצביע עבור יצחק הרצוג, איציק שמולי ובן אליעזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully