וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הממשלה לשעבר של קוסובו זוכה מפשעי מלחמה

29.11.2012 / 17:00

ראמוש הרדינאג' זוכה ב-2008 מפשעים שביצע לכאורה במלחמה לעצמאות המדינה, אולם נערך לו משפט חוזר בשל חשד כי כמה מהעדים קיבלו איומים. לפי הערכות הוא עשוי לשוב לפוליטיקה

בית הדין הבינלאומי המיוחד לענייני יוגוסלביה זיכה היום (חמישי) בפעם השנייה את ראמוש הרדינאג', לשעבר ראש ממשלת קוסובו, מהאשמות כי ביצע פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בעת שהנהיג את מחתרת הגרילה "צבא שחרור קוסובו". הרדינאג' כיהן כראש הממשלה לתקופה קצרה בשנת 2005, ופרש מתפקידו עם תחילת הדיונים במשפטו. בשנת 2008 זוכה, אולם נעצר שוב בשנת 2010 בשל טענות כי העדויות שנגבו במשפטו הושפעו מאיומים.

הרדינאג' הואשם בכך שבסוף שנות התשעים, בעת שהנהיג את המחתרת "צבא שחרור קוסובו" שלחמה נגד כוחות הביטחון בסרביה, עשה עבירות חמורות שכללו רצח, אונס ועינויים. בשנת 2008 זוכה מהאישומים נגדו בבית הדין בהאג, אולם כשנתיים לאחר מכן ביטל בית המשפט חלק מפסק הדין, בשל טענות כי חלק מעדי התביעה קיבלו איומים על חייהם. היום, כאמור, זוכה הרדינאג' גם במשפט החוזר שנערך לו, למורת רוחה של סרביה.

חגיגות בפרישטינה, בירת קוסובו, לאחר זיכוי ראש הממשלה לשעבר ראמוש הרדינאג', נובמבר 2012. רויטרס
חגיגות בפרישטינה, בירת קוסובו, היום/רויטרס

למעשה, בפסק הדין אף צויין כי לא רק שהרדינאג' לא ביצע את הפשעים, אלא "גינה התעללות בסרבים בטענה שהדבר פוגע במטרה (עצמאות קוסובו)". עם ההודעה על זיכויו החוזר, נשמעו באולם קריאות עידוד וזיקוקים נורו בשמי פרישטינה, בירת קוסובו.

על פי ההערכות, ייתכן שזיכויו של הרדינאג' בהאג יעודד אותו לשוב לזירה הפוליטית. "הפסיקה מוכיחה ש'צבא שחרור קוסובו' לחם מלחמה צודקת ומעולם לא ביצע פשעים", אמר בתגובה לפסק הדין האשים טאצ'י, ראש ממשלת קוסובו שהיה בעצמו מפקד במחתרת. בקוסובו מעריכים כי ייתכן שטאצ'י ימנה את הרדינאג' לראשות הממשלה, ויבקש לעצמו את תפקיד הנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully