וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמת ביחסי הון-שלטון, אופה עוגות: השאלון

היא תיאבק למען נישואים אזרחיים, תשוחח עם מנהיג אירן על נכדיו ותדאג שנזדקן בכבוד. השאלון למועמד - הפעם עם המתמודדת היחידה שיש על שמה סדרת טלוויזיה: מלי פולישוק-בלוך

מלי פולישוק-בלוך (59), נולדה ומתגוררת עד היום ברעננה. מתמודדת בפריימריז של מפלגת העבודה לכנסת ה-19. בעברה הייתה חברה בכנסת ה-16 מטעם מפלגת שינוי ובהמשך מטעם סיעת חץ, ושימשה כיו"ר של שלוש ועדות (ביקורת המדינה, חינוך ומדע). כיום משמשת כסגנית ראש העיר רעננה, יו"ר איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות בישראל. בעלת ניסיון של למעלה משלושים שנה, בפעילות ציבורית. פולישוק-בלוך השיבה לשאלון הזהה למועמד של וואלה! בחירות 2013.

בחירות 2013 - סיקור מקיף בוואלה! חדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"גם בכנסת הבאה אפעל למען מימוש הזכות האישית והאזרחית של כל אזרח ואזרחית לחיות חיי חופש וחירות". מלי פולישוק-בלוך מצביעה בפריימריז, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

1) מתי בפעם האחרונה ערכת בעצמך קניות בסופרמרקט או במכולת, ומה רכשת?

הבוקר, קניתי קוטג', חלב, גבינה צפתית, חטיפי גרנולה, ביצים, קמח וסוכר. אני אוהבת לאפות וצריכה שתמיד יהיו מצרכים לאפיית עוגות.

2) האם לדעתך יש להתיר נישואים אזרחיים בישראל, והאם תמיכתך תהיה נתונה ליוזמת חקיקה כזו?

בוודאי שכן. כל אדם חופשי לבחור את הדרך בה יינשא. הגיע הזמן שבתקופתנו במאה ה-21 יהיו נישואים אזרחיים בישראל. בהיותי חברת כנסת (משינוי), הייתי שותפה להובלת חקיקה לנישואים האזרחיים. אחרי תהליך ממושך הגענו להסכמות עם הדתיים אך לצערי לא הצלחנו לסיים את ההליך. גם בכנסת הבאה אפעל למען מימוש הזכות האישית והאזרחית של כל אזרח ואזרחית לחיות חיי חופש וחירות: באמונה דתית, באורח חיים, בהעדפה מינית, בקבורה אזרחית וכמובן בנישואין אזרחיים. לא מקובל עליי שהיום זוגות צעירים רבים נאלצים לבזבז אלפי דולרים כדי להתחתן בחו"ל. הפקיד בקפריסין רשאי להשיא זוג ישראלי, אבל הרבה (הרפורמית) תמר קולברג ברעננה לא רשאית.

צעירי משפחת פולישוק ותעשיית הבידור

3) האם ברשותך כרטיס "אדי" של תורם איברים?

היה לי כרטיס. לצערי נגנב עם התיק שלי ועם כל המסמכים. כשרציתי לחדש נאמר לי שמעל גיל 50 אינם מעוניינים.

4) לו נקלעת למשך מספר דקות לחדר אחד לבד עם המנהיג העליון של אירן, האייתוללה עלי חמינאי, מה היית אומרת לו?

אני מאמינה שעם כל אדם ניתן לדבר. ואני מסוגלת לדבר עם כל אדם בגובה העיניים. כאישה המאמינה בשלום - אני בעד לקיים דיאלוג גם עם אויבינו הגדולים ביותר. הייתי משוחחת איתו על ילדיי ונכדיי ועל ילדיו ונכדיו. הייתי מדברת איתו על חינוך ועל עתיד הדור הבא. הייתי גורמת לחמינאי להבין שאנו היהודים החיים בארץ ישראל מעוניינים לחיות בשלום עם שכנינו הערבים, כי אין לנו מדינה אחרת. הייתי גם מספרת לו על סבא וסבתא שלי שנרצחו בשואה, שבשבילי השואה היא אמיתית ולא ניתנת להכחשה. שלעם בישראל אין דבר נגד העם האירני, ולכן אין סיבה שלא נוכל לקיים דיאלוג ושיתוף פעולה שיסייע לפיתוח הקשרים העסקיים והתרבותיים של שתי המדינות. במקום להשקיע בפיתוח כלי נשק נשקיע בפיתוח תרופות ורווחה. וכי עליו לדאוג לאנשים מתונים בשלטונו ולא לתמוך באדם קיצוני המזיק לאינטרס העם האירני, כמו מחמוד אחמדניג'ד.

5) מהו החיפוש האחרון שערכת בגוגל?

חיפשתי את המילה "פולישוק". בשנים האחרונות צעירי משפחת פולישוק עוסקים בתחום התרבות והבידור: בני יאיר הינו זמר אופרה; אחייני יניב שחקן ושותף ליצירת הסדרה "סברי מרנן"; אחיין נוסף, איתי, משחק בתיאטרון; לגיסתי אתי סטודיו ידוע לריקוד בפתח תקווה, וכמובן יש את הסדרה "פולישוק" המתארת מצבים פוליטיים מצחיקים מחיי הכנסת ובזכותה הפכתי להיות הפוליטיקאית היחידה בישראל שעל שמה יש סדרת טלוויזיה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"לשנות את חוק הפנסיה"

6) מני שלוש הצעות חוק שונות שבכוונתך לקדם בכנסת הבאה כדי להקל על חייו של האזרח.

1. חיזוק מעמד הביניים על ידי יישום המלצות הוועדה לבדיקת הון-שלטון ושינוי חוק הפנסיה. כחברה בוועדה לבדיקת קשרי הון ושלטון של מבקר המדינה, אני פועלת ללא ליאות לצמצום ההשפעה שיש לבעלי הון על נבחרי הציבור ואף גיבשתי כבר כמה הצעות חוק בנושא ליישום מיידי, ובכללן שינוי חוק הפנסיה כדי שניתן יהיה להזדקן בכבוד בישראל.

2. חקיקה להענשה חמורה במקרה של הדרת נשים - כראש איגוד נבחרות הציבור ברשויות המקומיות, אני פועלת ללא ליאות לשילוב נשים במערכת הפוליטית והציבורית מחד, ולמניעת הדרת נשים, מאידך. כחברת כנסת חוקקתי חוק שיבטיח ייצוג של אישה בכל ועדה ציבורית וגם בעתיד אמשיך לפעול למען מעמד האשה.

3. חוק לשוויון אמיתי בנטל - דגש על חובת לימודי ליבה, חובת גיוס לכל, והוצאה לפועל של חובת תשלום מיסים.

7) מתי הייתה החופשה האחרונה שלך, ומה עשית בה?

לאחרונה, כל חופשה מיועדת לנסיעה לבוסטון לביקור שני נכדיי אמיר ויערה, בשל העובדה שבני דוד עושה פוסט-דוקטורט במכון MIT. לפני כן, החופשות שלנו היו בדרך כלל ברמת הגולן, אזור האהוב עלי במיוחד".

"ילדיי הצעירים לא יוכלו לרכוש דירה משל עצמם"

8) באחרונה עולה שוב ושוב לדיון, בעולם ובארץ, שאלת הלגליזציה של סמים קלים, בייחוד על רקע מחקרים רבים המעידים על הסגולות הרפואיות של הקנביס. מה עמדתך בסוגייה?

ברמה העקרונית אני מאמינה בחופש האדם לחיות חייו על פי רצונו ובלבד שלא יפריע לזולתו. לעניין הסמים הקלים, יש מחלוקת בין המצדדים בשימוש חופשי לבין אלו שרואים בכל סם סכנה, ובמיוחד לבני נוער. אני מודה שלא חקרתי את הנושא לעומק. הבטחתי לצעירים שפנו אלי בנושא זה ללמוד ולהתעמק, כפי שאני נוהגת לעשות לגבי כל תחום שאני מביעה דעתי, ולאחר התעמקותי אביע דעתי.

9) האם בבעלותך דירה או בית? היכן? מתי רכשת אותו? האם הוא משועבד למשכנתה?

יש בבעלותי בית. אני ילידת רעננה וכאשר שירתי כחיילת המחירים ברעננה התחילו לעלות. הצעתי אז לאבי לרכוש דירה. באותם ימים דירה ברעננה עלתה כ-60 אלף לירות. גם אז זה לא היה הרבה. היום המצב בלתי נסבל. ילדיי הצעירים לא יוכלו לרכוש דירה משל עצמם. בוודאי לא ברעננה. זוהי הסיבה שלקחתי על עצמי כסגנית ראש העיר לעסוק בהתחדשות עירונית ובכלל זה כמובן למצוא פתרונות דיור לצעירים כדי שיוכלו להמשיך ולהתגורר בעיר הולדתם".

10) מהי עמדתך לגבי "יוזמת השלום הערבית" (מוכרת גם כ"יוזמה הסעודית") לסיום הסכסוך הישראלי-ערבי?

ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל, אותו מאד הערכתי, הוכיח שניתן להשיג שלום עם שכנינו ולדאוג בכך לעתיד טוב יותר עבור ילדינו. הוא חתר לשלום ואף הגיע להסכם שלום עם ירדן והסכם עם הפלסטינים - וכך אנו צריכים להמשיך לנהוג. אסור לנו לבטל שום יוזמה, סעודית או אחרת, שעולה על הפרק על מנת לסיים את הסכסוך הישראלי-ערבי. אמנם היוזמה הסעודית כבר איננה ככל הנראה על הפרק, אבל אנחנו מחויבים להוביל יוזמות משלנו ולהיענות ליוזמות אחרות. עם מפלגת העבודה בשלטון נוכל היום להתקדם להסכם".

שאלונים קודמים - עוד מתמודדים בפריימריז בעבודה:
חופשה בים וקניות אצל רמי לוי: השאלון עם נחמן שי
בין דירה ביפו לאלפקות בנגב: השאלון עם סתיו שפיר
בין נשיא אירן לנישואים אזרחיים: השאלון עם נינו אבסדזה
"להתאים מערכת החינוך לשעות העבודה": השאלון עם לאה פדידה
כן לנישואים אזרחיים, לא לרבנים מסיתים: השאלון עם דניאל בן-סימון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully