וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד פילוג בימין: יעקב כ"ץ יתמודד ברשימה נפרדת

יהושע בריינר

29.11.2012 / 9:45

כצל'ה, שהודח מראשות האיחוד הלאומי, יוביל רשימה על בסיס "ארץ ישראל שלנו" - ולא יוותר על האות ט' ועל מימון המפלגות. גורמים בימין: "זה מסע הרס שיגרום נזק בל יתואר"

ח"כ יעקב (כצל'ה) כ"ץ, שהודח מרשימת מפלגת "האיחוד הלאומי-תקומה", שאמורה להתמודד בבחירות לכנסת ה-19 ברשימה משותפת עם "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט, צפוי להתמודד בבחירות במסגרת רשימה אחרת, משותפת עם תנועת "ארץ ישראל שלנו" בראשות הרב דב וולפא.

כ"ץ, העומד כיום בראש סיעת האיחוד הלאומי בכנסת, הודיע הלילה (חמישי) כי אינו מתכוון לוותר על אות הזיהוי של האיחוד הלאומי בקלפיות, ט', וכן על כספי מימון המפלגות שהוא זכאי להם יחד עם ח"כ אורי אריאל, שמבקש להתאחד עם מפלגת הבית היהודי בראשות נפתלי בנט.

סוער בימין: האיחוד של הכיפות הסרוגות בסימן שאלה

פריימריז מפלגת הבית היהודי, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
יצליח להביא 10 מנדטים גם בלי האיחוד הלאומי? נפתלי בנט בפריימריז בבית היהודי/נמרוד סונדרס

מנכ"ל ארץ ישראל שלנו, שי גפן, מסר הלילה כי מטרת הרשימה היא "לשחזר את ההצלחה וההישגים של האיחוד הלאומי מהבחירות הקודמות ולאחד את כל הכוחות הנאמנים לתורת ישראל ארץ ישראל ועם ישראל". עוד הוסיף כי "יהיו הפתעות גדולות שיובילו למפץ ימני אידיאולוגי אמיתי". בתנועה אמרו עוד כי "לאחר שנפתלי בנט הפר את כל הסיכומים וההבנות עם האיחוד הלאומי, המטרה היא כעת לגבש חזית רחבה ולהוות בית למאות אלפי נאמני ארץ ישראל". במפלגה מתכננים לקיים בשבוע הבא "כנס ענק של מאות פעילי האיחוד הלאומי" לקראת ההתמודדות בבחירות.

גורמים פוליטיים בימין הגיבו בחריפות להודעה, וטענו הלילה כי "כצל'ה יוצא למסע הרס פוליטי. במעשיו הוא גורם נזק בל יתואר לציבור הדתי-לאומי".

המרוויחים: אלדד ובן-ארי - ואולי גם מרזל

האיחוד הלאומי מורכב כיום ממספר מפלגות, בהן "תקומה" של כ"ץ ואריאל, "התקווה" של אריה אלדד ו"ארץ ישראל שלנו" שבראשה עמד מיכאל בן-ארי. המחלוקות עם כ"ץ, המסתגר בימים האחרונים בביתו, מאיימות לסכל את מהלך האיחוד של מפלגות הימין הדתיות, שלצדן מתמודדת גם סיעת "עוצמה לישראל" בראשות אלדד ומיכאל בן-ארי (שכבר פרשו מהאיחוד הלאומי), בשיתוף עם יוצאי "כך", ברוך מרזל ואיתמר בן-גביר.

לנוכח הפופולריות הרבה לה זוכה מנהיג הבית היהודי, נפתלי בנט, ולנוכח הסקרים המחמיאים האחרונים שחלקם מנבאים לבית היהודי למעלה מעשרה מנדטים, נשמעו קריאות במפלגה לצמצם את הייצוג של האיחוד הלאומי ברשימה המשותפת, להשאיר להם רק שלושה מקומות בעשירייה הראשונה ואף לגזול את המקום השני מאריאל. כעת, כשאיבד אריאל לכ"ץ את הנכסים העיקריים שלו - השם "האיחוד הלאומי", האות ט' וכספי מימון המפלגות - ערכו ירד משמעותית.

החלטה סופית יצטרכו לקבל בבית היהודי עד יום חמישי, אז חייבות המפלגות להגיש את רשימותיהן לוועדת הבחירות. מחר תתכנס ועידת הבית היהודי במודיעין, על מנת לאשר את מה שיוחלט עד אז.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מסיבת עיתונאים של אריה  אלדד ומיכאל בן ארי. עומר מירון
גם מרזל ייכנס לכנסת? מנהיגי "עוצמה לישראל"/עומר מירון

מול מהלך האיחוד התייצב בשבועות האחרונים אדם אחד - כצל'ה, שזוכה בשל כך לביקורת נוקבת. בימים האחרונים אף הציגו גורמים אנונימיים סרטונים קשים ברשת נגדו. אחד הסרטונים מוצג כפרומו לסרט בו כתוב כי כ"ץ "יוצא למסע נקמה מטורף במטרה לשרוף את המועדון. את הכל הוא מוכן לסכן בשביל לנקום במי שהדיחו אותו, התאבדות קבוצתית זה סרט רע. כצל'ה - רגע לפני שאתה יוצא למסע התאבדות - חזור בך".

מי שמביטים מהצד על המהומה ומחייכים לעצמם הם אנשי המפלגה החדשה "עוצמה לישראל", אלדד ובן ארי. השניים, שהוצאו מהאיחוד הלאומי לכאורה בשל קיצוניותם, עוברים בכמה סקרים לאחרונה את אחוז החסימה. דווקא הם בטוחים הרבה יותר מאנשי האיחוד הלאומי בעניין מעמדם בכנסת הבאה, ומי שקיווה לאיחוד מרגש של כל הכיפות הסרוגות יימצא את עצמו לא רק עם שלוש מפלגות ימין קטנות אלא אולי אפילו את מועמד מספר 3 ברשימת "עוצמה לישראל", ברוך מרזל, יושב במליאת הכנסת ה-19.

כל החדשות, הכתבות והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully