וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך באיחוד הלאומי: אריאל יו"ר, כצל'ה מחוץ לרשימה

יהושע בריינר

18.11.2012 / 22:40

רשימת המפלגה לכנסת הבאה תיראה אחרת לגמרי: אורי אריאל נבחר למקום הראשון, היו"ר הנוכחי כ"ץ נדחק מחוץ למקום ריאלי וכל השאר הם פנים חדשות. סיכוי לקרע בין רבני התנועה

זעזוע בבחירות המקדימות באיחוד הלאומי: חברי מרכז המפלגה שבחרו היום (ראשון) את רשימת התנועה לבחירות לכנסת ה-19, לא רק שהדיחו את חבר הכנסת יעקב (כצל'ה) כ"ץ מראשות המפלגה, אלא אף דחקו אותו למקום לא ריאלי ממנו לא סביר כי יצליח להיכנס לכנסת הבאה. את מקומו של כ"ץ תפס חבר הכנסת אורי אריאל, שנבחר כיו"ר החדש של המפלגה.

על אף המצב הביטחוני בדרום, החליטו חברי מרכז האיחוד הלאומי לקיים את הבחירות המקדימות. על פי התוצאות שפורסמו בשעות הערב, נראה כי מרבית נציגי הימין בכנסת הקרובה יהיו פנים חדשות לגמרי. בראש המפלגה נבחר אמנם לעמוד מי שעומד כיום בראש הוועדה לביקורת המדינה בכנסת, אולם אחריו נמצאים שורה של אישים המוכרים היטב בקרב ההתנחלויות ופחות לציבור הרחב.

יש לציין כי מתוך חברי הסיעה בכנסת הנוכחית, שניים הקימו מפלגה חדשה ומתחרה - "עוצמה לישראל" בראשות חברי הכנסת מיכאל בן ארי ואריה אלדד, אחד, כאמור כצל'ה, הודח לאחר סכסוכים פנימיים, ואריאל נשאר הנציג היחיד מהכנסת ה-18.

פעילים בולטים למען ההתנחלויות

במקום השני נבחר הרב אלי בן דהן, מי ששימש כמנכ"ל בתי הדין הרבניים עד לפני כשנה וחצי, אז הודח מהתפקיד על ידי גורמים בעולם החרדי כיוון שנחשב כמתון מדי בעמדותיו. אחריו ברשימה הגיע זבולון כלפה, מפונה מגוש קטיף המשמש כיום כיו"ר מזכירות ההתנחלות עצמונה וכפעיל למען אנשי הגוש.

מסע בזמן: תשדירי הבחירות של האיחוד הלאומי משנת 1999

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצעד הבא - איחוד עם הבית היהודי של בנט/מערכת וואלה!, צילום מסך

למקום הרביעי הגיעה בחירה רבת משמעות עבור המפלגה, היא זו של אורית סטרוק, מראשי היישוב היהודי בחברון. סטרוק, בת 52 ואם ל-11, נחשבת לאחת הדמויות הדומיננטיות בציבור הדתי-לאומי, בעיקר הודות לפעילותה המשפטית בכל הקשור למאחזים ביהודה ושומרון ולאלימות משטרתית נגד מתנחלים. זוהי הפעם הראשונה שאישה נבחרת למקום ריאלי באיחוד הלאומי. "אחת הסיבות שהחלטתי להתמודד הייתה בעקבות מבול הפניות שקיבלתי מאנשים שביקשו שתהיה אישה דתית ותורנית שמייצגת פלח גדול מציבור הבוחרים", אמרה הערב סטרוק, "אני מקווה להמשיך בפעילות למען ההתיישבות גם ממקום בכנסת".

למקום החמישי נבחר הלל הורביץ, גם כן מחברון, ובמקום השישי זכה נחי אייל, מנכ"ל הפורום המשפטי למען ארץ ישראל.

כל העדכונים, הדיווחים והפרשנויות - בוואלה! בחירות 2013

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אורית סטרוק  מהיישוב היהודי בחברון במשפטו של בנה, צבי המואשם בהכאת ערבי, מרץ 2011. מגד גוזני
"קיבלתי מבול פניות מאנשים שביקשו שתהיה אישה דתית ותורנית שמייצגת פלח גדול מציבור הבוחרים". סטרוק/מגד גוזני

על פי התכנית אמורה הרשימה לעבור את אישורם של שלושת רבני התנועה, דב ליאור, זלמן מלמד וחיים שטיינר, אלא שכעת ייתכן והדחתו של כ"ץ תביא לקרע בין השלושה. מלמד, הנחשב לפטרונו, מורו ורבו של כ"ץ, דרש כי תלמידו יוצב במקום ריאלי ואולם התנגדותו העזה של ליאור הובילה להדחתו מהרשימה. גורמים במפלגה מעריכים כי מלמד עשוי אף להודיע על פרישתו מהמפלגה בעקבות ההחלטה להוציא את כ"ץ.

השלב הבא לאחר אישור הרשימה צפוי להיות איחוד המפלגה ביחד עם תנועת הבית היהודי, כאשר המטרה היא להעמיד לבחירות הקרובות רשימה משותפת בראשות נפתלי בנט, כשלאחריו יוצב אריאל וכך בשיטת הריצ'רץ'. בבית היהודי כבר נשמעים קולות הדורשים לשלב את אנשי האיחוד הלאומי רק בהמשך הרשימה ולא בתחילתה, זאת לאור התנופה הציבורית שמקבלת המפלגה לאחר היבחרותו של בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully