וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה עשורים: יום בלי פשיעה אלימה בניו יורק

28.11.2012 / 23:04

משטרת ניו יורק אישרה כי במשך יום שלם לא דווח על אף מקרה ירי, דקירה או תקיפה בעיר - שצפויה לרשום השנה את מספר מקרי הרצח הנמוך מאז שנות ה-60. "אירוע נדיר ביותר"

עיר עם הפסקה: ביום שני האחרון נרשם לראשונה זה שנים רבות יום שלם בו לא דווח על אף תקרית אלימה בניו יורק, כך אישרה בסיפוק המשטרה בעיר. לדברי דובר משטרת ניו יורק, פול בראון, הוא "לא מסוגל לזכור" מתי לאחרונה חוו תושבי העיר יום שקט שכזה. הרגיעה נמשכה 36 שעות, שהסתיימו לבסוף בתקרית ירי בברוקלין.

טום רפטו, מומחה לפשיעה ומחבר הספר "המשטרה האמריקנית – 1949-2012", אישר כי גם לו לא ידוע מתי בעשורים האחרונים היה יום בו לא דווח על אף ניסיון דקירה, ירי או תקיפה אלימה בתפוח הגדול. "בעיר של 8 מיליון תושבים, אירוע שכזה הוא נדיר ביותר", אמר רפטו. כמו כן, ייחס את הנתון המרשים לשיטת ה"שיטור המניעתי" אותה מיישמת המשטרה בעיר, שכוללת חיפוש אקראי בכליהם של עוברי אורח.

העיר ניו יורק מתאוששת מפגיעת הוריקן סנדי. ארה"ב, 31 באוקטובר 2012 – 1 בנובמבר 2012. AP
"ירידה של 23% בשיעור הרציחות". ניו יורק/AP

מדובר בדובדבן שבקצפת עבור השוטרים בניו יורק, בה ככל הנראה יירשם השנה מספר מקרי הרצח הנמוך ביותר בעיר מאז שנות ה-60'. מהמשטרה נמסר כי השנה חלה עלייה של 3% בפשיעה בעיר, כולל עלייה של 9% במקרי גניבה, אולם שיעור מקרי הרצח בעיר צנח ב-23%.

בשנה החולפת נרשמו 366 מקרי רצח בעיר, בהשוואה ל-472 באותה תקופה בשנה שעברה. לשם השוואה, בעיר שיקגו שבאילינוי – בה מספר התושבים הוא כ-2,707,000 בני אדם - היו 462 מקרי רצח השנה. בפילדלפיה, בה מספר התושבים נמוך אף יותר, כבר נרשמו 301 מקרי רצח השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully