וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו בסרטים: אמן יפני בנה רובוט במשקל 4 טון

28.11.2012 / 21:29

הרובוט, שמוצג בטוקיו, מתנשא לגובה 4 מטרים ונשלט על ידי מפעיל שיושב בתוכו. המחיר ללא תוספת נשק - 1.3 מיליון דולר. "זה לא שימושי, אבל תמיד חלמתי לרכוב על רובוט ענק"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

גדול ביפן: אמן יפני בשם קוגורו קורטה החליט להגשים חלום ילדות, ובנה רובוט ענק שניתן לעמוד בתוכו ולשלוט על כל תנועותיו - ממש כמו בסרטים. הרובוט האימתני "קורטאס" שוקל ארבע טון ומתנשא לגובה של ארבעה מטרים. "הרובוטים שגדלנו עליהם היו גדולים ואנשים רכבו בתוכם, לא נראה לי שיש להם הרבה שימוש במציאות", סיפר קורטה, "אבל תמיד חלמתי לרכוב על אחד כזה בעצמי. אני חושב שזה משהו שקשור לתרבות היפנית".

הרובוט הענק "קורטאס" שנבנה על ידי אמן יפני מוצג בטוקיו, נובמבר 2012. רויטרס
קורטאס בפעולה/רויטרס

הרובוט הענק נשלט ידנית על ידי המפעיל, אשר נמצא בתוכו ומסוגל לגרום לו להזיז את זרועותיו או לנוע במהירות של עד עשרה קמ"ש. כמו כן, ניתן לשלוט בו מרחוק באמצעות מכשיר אייפון. הרובוט, שמוצג כעת בתערוכה בטוקיו, הוא אבטיפוס בלבד, אולם קורטה כבר קיבל הזמנות לייצור רובוטים נוספים בהתאמה אישית – שיכולים לכלול גם תוספות כגון נשק מזויף ענק. הדגם הראשוני ללא תוספות עולה 1.3 מיליון דולרים, אולם קורטה לא ציין האם המחיר כולל משלוח.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
הרובוט הענק "קורטאס" שנבנה על ידי אמן יפני מוצג בטוקיו, נובמבר 2012. רויטרס
המהנדס יושיזאקי מדגים/רויטרס

קורטה אישר כי אלפי קונים פוטנציאלים התעניינו ברובוט, אולם רובם נסוגו לבסוף, ככל הנראה בשל המחיר הגבוה. המהנדס שעבד עם קורטה בבניית הרובוט, וואטרו יושיזאקי, ציין כי הוא מבין מדוע המחיר היקר עשוי להרתיע קונים. "אם רובוטים ענקיים היו עולים כמו מכוניות, ברור שהייתי מעדיף רובוט ענק. אבל המחיר הנוכחי הוא יותר מדי בשבילי".

לדברי האמן, הוא מקווה שהיוזמה שלו תעודד אחרים להגשים את חלומותיהם. "אני מקווה שמה שבניתי יסלול את הדרך לאחרים שיכולים לעשות דברים נוספים יותר טוב ממני. אולי הם יוכלו ליצור חברה שמשתמשת ברובוטים באופן שאני לא יכול אפילו לדמיין", אמר קורטה. "אני מאמין שעצם הבנייה של הרובוט תיצור השפעה רבה יותר מאשר הדגם עצמו".

הרובוט הענק "קורטאס" שנבנה על ידי אמן יפני מוצג בטוקיו, נובמבר 2012. רויטרס
קורטאס וחבר/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • רובוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully