וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במרגל האמריקאי החדש: רובוט-מדוזה

מדענים פיתחו לראשונה כלי תת ימי הפועל בדיוק כמו מדוזה, ומנצל את אנרגיית הים בלבד - כך שלעולם לא יגמר לו "החשמל". הפרויקט במימון חיל הים של ארה"ב. צפו באבטיפוס שוחה

המכונות כובשות את המצולות: מדענים אמריקאים פיתחו לראשונה רובוט בצורת מדוזה, הפועל על אנרגיית מי הים בלבד וישמש לפעולות ריגול. המחקר, שנמצא בשלביו המוקדמים, יפורסם בכתב העת המדעי Smart Materials and Structures בחודש אפריל, אך כלי ראשון כבר הוצג לראווה על ידי החוקרים העובדים על הפרויקט – מאוניברסיטת וירג'ינה טק, אוניברסיטת טקסס בדאלאס, ואחרות בארצות הברית.

צפו ברובוט בפעולה במעבדות האוניברסיטה:

הרובוט, אשר מכונה Robojelly – שילוב של המילים robot ו-Jellyfish – מסוגל לחקות במדויק את תנועותיה של המדוזה, תוך שימוש בשילוב של גזי חמצן ומימן להפעלת ה"שרירים" שלו. "למיטב ידיעתנו, מדובר בפיתוח המוצלח הראשון של רובוט תת-ימי המשתמש במימן כמקור אנרגיה ודלק חיצוני", אמר ל-BBC יואנס תאדסי, אחד ממובילי הפרויקט. משמעות הדבר היא שלרובוט לעולם לא תיגמר האנרגיה, לפחות בתיאוריה.

רובוט מדוזה בפיתוח מדענים אמריקאים מרץ 2012. אתר אוניברסיטת וירג'יניה טק, ספק 500
בנוי ממתכת "זוכרת", המסוגלת לחזור לצורתה המקורית לאחר ששונתה. דגם הרובוט-מדוזה/ספק 500, אתר אוניברסיטת וירג'יניה טק

כמו המדוזה אליה הוא שואף להידמות, הרובוט נעזר בשרירים שלאורך גוף ה"פעמון" שלו בכדי להניע את עצמו. כשאלו מתכווצים, הפעמון נסגר ו"דוחף" מים – פעולה אשר גורמת לו להתקדם. כשהשרירים נרפים, הוא שב לצורתו המקורית. כדי להשיג זאת, הרובוט בנוי מ"סגסוגת זוכרת" – מתכת "הזוכרת" את צורתה המקורית וחוזרת אליה בעצמה לאחר שעברה שינוי. התגובה הכימית הנוצרת משילוב שני הגזים, מימן וחמצן, עם מי הים והמתכת "הזוכרת" מפיקה חום, המשמש כזרז המניע את המתכת לחזור לצורה המקורית.

הפרויקט ממומן על ידי משרד המחקר של חיל הים האמריקני, והמדענים מקווים כי הרובוט יוכל בסופו של דבר להיות מנוצל למשימות חילוץ בלתי מאויישות, כמו גם למטרות ריגול. "לממצאים יכולים להיות יישומים לשימוש צבאי ואזרחי", אמרה אחת החוקרות.

פיתוחים אמריקאיים נוספים:
מרגל באפס קמ"ש: החילזון החשמלי יוצא לשדה הקרב
המל"ט החדש - יודע לבדו לאן לטוס והיכן להפציץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully