וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזדמנות שנייה: נכשלו בבגרות ומקבלים סיוע ממורים

במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" מנצלים בתי ספר רבים את השעות הפרטניות להן מחויבים המורים כדי להכין לבחינות הבגרות במועד חורף את התלמידים שכשלו בבגרות הקיץ

שימוש חדש לשעות הלימוד הפרטניות במסגרת רפורמת "עוז לתמורה" בתיכונים: במשרד החינוך החליטו לנצל את שעות הלימוד הפרטניות שנדרשים המורים לתת במסגרת הרפורמה, כדי להכין את התלמידים שלא צלחו את בגרויות הקיץ למועדי החורף. במסגרת היוזמה, המנהלים מקצים את מאות השעות החודשיות של ההוראה הפרטנית במטרה לתגבר את התלמידים ולסייע להם ללמוד את החומר.

ברפורמה לוקחים חלק 328 בתי ספר, בהם 12 אלף מורים. על פי הרפורמה, כל מורה מחויב לתת מדי שבוע שש שעות הוראה פרטנית (בקבוצות למידה של עד ארבעה תלמידים). כעת המנהלים מנחים את המורים לרכז בשיעורים אלו את התלמידים בכיתות י"א ו-י"ב שכשלו בבגרויות הקיץ בתחומי הלימוד השונים ולהשקיע את מירב המאמצים בהכנתם לקראת הבגרויות בחודש הבא. כיוון שמדובר בחומר שנלמד בשנה שעברה, בדרך כלל התלמידים נאלצים ללמוד את החומר לבדם ובנפרד מיתר הכיתה.

רוחלה טל, מנהלת תיכון בגדרה, סיפרה כי השנה צפויים לגשת לבגרויות החורף כמאה תלמידים מבית ספרה. "מאז כניסתה של הרפורמה, בנינו אסטרטגיה חדשה שלפיה תלמידים שכשלו בבגרויות, למשל במתמטיקה או באנגלית, מקבלים הזדמנות שנייה באמצעות הלמידה הפרטנית. מטבע הדברים, בקבוצות קטנות נוצר קשר אישי בין המורה לתלמידים וכך הרבה יותר קל להם להבין את החומר ולהצליח בבחינה".

אילוסטרציה. ShutterStock
"בקבוצות קטנות נוצר קשר אישי בין המורה לתלמידים וכך הרבה יותר קל להם להבין את החומר ולהצליח בבחינה"/ShutterStock

עופר זפרני, מנהל תיכון "עמל צפת", הוסיף כי "בשנה שעברה הגשנו בצורה דומה 50 תלמידים לבגרויות החורף ולשמחתנו 45 מתוכם סיימו את הבגרויות בהצלחה. בנוסף, אנחנו מנצלים את הלמידה הפרטנית גם לקדם תלמידים שהצליחו בשלוש יחידות (במקצוע המתמטיקה – מ.ר.) וכעת אנו מגישים אותם לארבע יחידות".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, הסבירה כי "בתי הספר שהצטרפו ל'עוז לתמורה' זכו במשאב ענק של שעות פרטיות העומד לרשות הצוות החינוכי, כדי שיוכל לתת מענה מותאם לתלמידיו על פי שיקול דעתו ובכל עת. השימוש בשעות הפרטניות לקידום הישגים של קבוצות קטנות הוא שימוש נכון המנצל את המשאב באופן מיטבי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully