וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מג"דים בחי"ר: להחזיר את הטרטורים לצה"ל

28.11.2012 / 11:30

לאחר שמפקד זרוע היבשה הורה לאכוף את הפקודות נגד ענישה פיזית לחיילים, טוענים המפקדים: "אין כלים פיקודיים להעמיד טירון במקום". דובר צה"ל: "יש מגוון אפשרויות ענישה"

מפקדי גדודי החי"ר של צה"ל פנו לאחרונה למפקד זרוע היבשה, אלוף סמי תורג'מן, בבקשה לאשר את החזרת הענישה הפיזית לחיילים לצה"ל. זאת לאחר שהדבר נאסר בעקבות מספר פרשיות חמורות שהתגלו בגדודי החי"ר.

לפני למעלה משנה, הנחה אלוף תורג'מן לאכוף את הפקודות והנהלים בתחום הענישה. בהתאם לפקודות, נאסר על המפקדים להורות לחיילים כעונש לבצע "מצב 2" – המצב ההתחלתי של שכיבות סמיכה, ריצות מחוץ לסרגל המאמצים תחת זמנים ונשיאת משקלים בריצה. זאת בשל החשש לפגיעה בבריאות החיילים, שעלולים לגרום לנשירה ממסלול ההכשרה, כמו גם בשל הדיווחים על התעללויות בחיילים.

חיילים. דובר צה"ל, דובר צה"ל
נאסר על המפקדים להורות לחיילים לבצע "מצב 2", ריצות מחוץ לסרגל המאמצים ונשיאת משקלים בריצה/דובר צה"ל, דובר צה"ל

לדברי סמלי ומפקדי מחלקות בגדודים, האכיפה בנושא הייתה עד כה מוחלטת, וכבר שנה שלא ניתן להעניש באופן פיזי את החיילים. לטענתם, רמת המשמעת ירדה בשל כך, ובהתאם גם ההישגים של החיילים. אחד המפקדים התלונן כי הירידה במשמעת באה לידי ביטוי בזלזול במפקדים.

"אין היום כלים פיקודיים כמו בעבר להעניש את הטירון ולהעמיד אותו במקומו", טוענים המפקדים בבסיסי האימונים החטיבתיים. "אם תהיה בקרה על הענישה הפיזית, לא יהיו טרטורים, כי מי שרוצה לטרטר עושה זאת בכל מקרה מתחת לאף של המפקדים". המפקדים הזוטרים הצליחו לשכנע את מפקדי הגדודים, שאחראים על ההכשרות בחטיבות החי"ר, ואלה פנו אל מפקד זרוע היבשה בבקשה לבחון את הנושא מחדש ולהשיב להם את הסמכות לענישה פיזית כמו בעבר. האלוף השיב להם כי הנושא ייבחן על ידי הגורמים הרלוונטיים.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "במסגרת שיח מפקדים בראשות מפקד זרוע היבשה, עלו נושאי המענה הפיקודי ואמצעי הענישה העומדים בידי המפקדים. בידיהם מגוון אפשרויות ענישה לטיפול בבעיות משמעת כגון פעילות גופנית רק בהתאם לסרגל המאמצים, דין משמעתי, תרגול נוסף ושלילת חופשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully