וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות פצועים במהומות במצרים; עימותים בתחריר

ניר יהב

28.11.2012 / 9:35

ההפגנות נגד הנשיא מורסי במצרים נמשכו אל תוך הלילה, וכוחות הביטחון התעמתו עם מפגינים שהקימו אוהלים בכיכר תחריר. הנשיא המודח מובארק ביקר את החלטות מחליפו מורסי

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בעוד העימותים בין המפגינים נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי, לבין כוחות הביטחון נמשכים, נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, "עוקב בעניין רב" ביחד עם שני בניו, גמאל ועלא, אחר ההפגנות – כך דווח הבוקר (רביעי) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", הרואה אור בלונדון. על פי הדיווח, המסתמך על גורמי ביטחון "יודעי דבר" בשירות בתי הסוהר במצרים, מצב רוחו של מובארק "השתפר מאוד" ומצבו הרפואי יציב.

הפגנה בכיכר תחריר נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי. 27 בנובמבר 2012. רויטרס
אל-בראדעי בכיכר תחריר/רויטרס

עוד נמסר כי מובארק אמר לבנו גמאל כי הזהיר מראש שכך עלול לקרות, ותיאר את המתרחש במדינה כ"אנרכיה". לדבריו, מטרת ההחלטות של מורסי, המרחיבות את סמכויות החקיקה שלו, היא לפגוע במערכת המשפט. בנוסף נמסר כי מובארק, המרצה מאסר עולם בכלא "טרה" שליד קהיר, הביע פליאה על ההחלטות האחרונות מורסי.

לאורך כל הלילה נמשכו העימותים בקהיר בין מפגינים, מתנגדיו של הנשיא מורסי, לבין כוחות הביטחון. עדי ראייה בקהיר דיווחו הבוקר כי כוחות הביטחון פרצו לפנות בוקר לכיכר תחריר בבירה המצרית, לאחר שירו גז מדמיע לעבר המפגינים במקום, היושבים בתוך אוהלים בכיכר. הפגנות רבות התקיימו עד השעות הקטנות של הלילה גם בערים אחרות במצרים, כגון פורט סעיד וסואץ. בקהיר נפצעו 200 בני אדם ובפורט סעיד נפצעו 50. במספר מוקדים הציתו מפגינים משרדים של תנועת האחים המוסלמים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
הפגנה בכיכר תחריר נגד נשיא מצרים, מוחמד מורסי. 27 בנובמבר 2012. רויטרס
רבבות יוצאים להפגין מידי יום/רויטרס

הרוחות במצרים מסרבות לשכוך בשל החלטתו של מורסי מסוף השבוע האחרון, לפיה כל החלטה שיקבל אינה כפופה עוד לערעור בבתי המשפט עד שתאושר חוקה חדשה ועד שייבחר הפרלמנט החדש. ההחלטה התקבלה בזעם ברחוב המצרי, וגרמה לרבבות לצאת להפגין מידי יום. אתמול נערכה ההפגנה הגדולה ביותר, כשמאות אלפי בני אדם יצאו לכיכר תחריר, וקראו למורסי להתפטר מתפקידו. חלק מהמפגינים אף כינו את מורסי "דיקטטור" והשוו בינו לבין מובארק.

אמש גונן סגן יו"ר מפלגת "החירות והצדק" של מורסי, עיסאם עריאן, על הצווים שפרסם הנשיא. "מדובר בצעד זמני בלבד, שמטרתו לקדם את המדינה", ציין עריאן בראיון לרשת טלוויזיה מצרית. עריאן, הנחשב לאחד הבכירים באחים המוסלמים, הסביר כי "הסיבה שבגללה כולם זועמים על ההחלטה של הנשיא היא שהיא פוגעת בכל הניסיונות לסכל את תהליך ניסוח החוקה".

כיכר תחריר בקהיר. 26-25 בנובמבר 2012. רויטרס
כוחות הביטחון פרצו אל כיכר תחריר, שם הקימו המפגינים אוהלים/רויטרס
מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012. רויטרס
מתנגדי הנשיא מוחמד מורסי מפגינים בכיכר תחריר בקהיר, נובמבר 2012/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully