וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס קרב ממלחמת העולם השנייה אותר על קרקעית הים

חברה אמריקנית פרטית שערכה סריקות בחופי פלורידה איתרה את המטוס השלם, ובתחילה חשבה שמדובר בספינה טבועה. חוקרים ממוזיאון התעופה הלאומי ינסו להגיע בצוללת לאתר ההתרסקות

חברת הנדסה אמריקנית איתרה בתחתית האוקיינוס האטלנטי מטוס קרב, שככל הנראה התרסק וצלל לים במלחמת העולם השנייה. המטוס אותר כבר לפני חמישה חודשים, ורק אתמול (שלישי) נמסרה ההודעה על חשיפתו. עדיין לא ידוע מתי, מדוע והיכן בדיוק התרסק המטוס, ולא ברור מה עלה בגורלו של הטייס שהטיס אותו.

בהודעה קצרה שפרסמה חברת המחקר הימי "אושן-גייט" נאמר כי המטוס התגלה מול חופי פלורידה, בעומק של קצת יותר מ-70 מטרים מתחת לפני הים, לא רחוק ממיאמי ביץ'. המטוס התגלה כשהוא הפוך, ואותר במקרה, בעת שאנשי הצוות של החברה ערכו סריקות הנדסיות באזור.

הצי האמריקני מסר כי מדובר במטוס F6F מתוצרת חברת גראמן, שזכה לכינוי "הלקאט". בימי המלחמה הופעל המטוס גם בשירות הנחתים וזכה לתהילה מסחררת מול טייס חיל האוויר הקיסרי של יפן. מטוסי ה"הלקאט" הופעלו בעיקר באוקיינוס השקט, אך מרכזי האימונים שלהם היו בפלורידה.

בהודעת החברה נאמר כי בתחילה סברו אנשיה שהעצם המתכתי שמונח על קרקעית הים הוא למעשה ספינה שטבעה. צוללת מיוחדת נשלחה כדי לבחון מקרוב את העצם, ורק אז התגלה כי מדובר במטוס, שרוב חלקיו שלמים. המטוס צולם מקרוב ותועד בסרטון וידאו, שנשלח למוזיאון האוויר והחלל הלאומי בוושינגטון. חוקרים מהמוזיאון אמרו כי ברצונם להגיע בעצמם בצוללת לאתר ההתרסקות, כדי לבחון שוב את המטוס ההיסטורי ולהבין באיזו טייסת הוא שירת. לפי נתונים רשמיים, 12,275 מטוסי "הלקאט" יוצרו בארצות הברית והועברו לשימוש הצי. 79 מהם התרסקו במהלך מלחמת העולם השנייה, אך במרבית המקרים הצליחו הטייסים להיחלץ בשלום מהמטוסים.

לקריאה נוספת:
האם ליד מסצ'וסטס התגלתה ספינה טבועה ששווה מיליארדים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוס אותר על קרקעית האוקיינוס כשהוא הפוך/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully