וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיתה הפוכה: לומדים בבית, מתרגלים בכיתה

28.11.2012 / 2:45

רשת "אורט" תכניס למערכת הלימודים שיטה מהפכנית בינלאומית ללימוד מתמטיקה. על פי השיטה, התלמידים יצפו בבית בסרטונים, ובכיתה ינוצל הזמן רק לשאילת שאלות ויישום החומר

לומדים הפוך: בעוד כחודש יחלו מאות תלמידי כיתה י' ברשת בתי הספר "אורט" ברחבי הארץ ללמוד מתמטיקה בבית, כחלק מפרויקט חדש שעורכת רשת בתי הספר בשיתוף עם אקדמיית קהאן ובתמיכת קרן טראמפ. במסגרת הפרויקט, תהליך הלמידה כולו יתרחש בבית באמצעות סרטונים מיוחדים שהוכנו עבור הנושא, ואילו הזמן בכיתה ינוצל ליישום החומר הנלמד, שאילת שאלות, דיונים כיתתיים וסיוע פרטני. כמו כן, תיכנס לפעולה מערכת ייחודית המאפשרת למורה מעקב אחר התקדמות התלמידים בבית באמצעות נתוני הצפייה בשיעורים.

הפרויקט, שבמרכזו מודל "הכיתה ההפוכה" (לומדים בבית, מתרגלים בכיתה) נערך בשיתוף עם אקדמיית קהאן - ארגון אמריקאי ללא מטרות רווח אשר שם לעצמו למטרה לאפשר לכל אדם - בין אם הוא תלמיד, מורה, הורה, סטודנט או מרצה - לצפות בשיעורים במגוון תחומים בכל זמן ובכל מקום. עד כה, הופקו במסגרת הפרויקט מעל 2770 סרטונים, המכסים 12 שנות לימוד במתמטיקה, ובנוסף נושאים נבחרים בביולוגיה, כימיה, פיסיקה, כלכלה והיסטוריה. בפרויקט משתתפות 15,000 כיתות ברחבי העולם. הסניף של האקדמיה בארץ מנוהל מתוך מכללת שנקר, ובראשו עומד פרופ' עמנואל גרינגרד, לשעבר אחד מראשי חברת IBM העולמית. לקראת השקת הפעילות, אקדמיית קהאן תרגמה ודבבה למעלה מ-400 סרטונים בתחום המתמטיקה, ברמה של 4 ו-5 יחידות לימוד, מהם ילמדו תלמידי אורט.

צפו בשיעור לדוגמה:

"בלימודי המתמטיקה ידע חדש נבנה על ידע קודם, אבל בכיתה המורה חייב לעבור לנושא הבא גם אם תלמיד לא הבין את החומר עד הסוף, וכך נפתחים פערים", אומר מנכ"ל קרן טראמפ, אלי הורביץ, "השאיפה היא שמודל 'הכיתה ההפוכה' של אקדמיית קהאן יאפשר לכל תלמיד לתרגל את החומר בקצב שלו עד שהבין אותו לפני שהוא עובר לנושא הבא".

בימים אלו מתקיימת הכשרה אינטנסיבית לרכזי ומורי המתמטיקה ברשת אורט ישראל העתידים להטמיע את המערכת בכיתתם. במסגרת הכשרה זו לומדים המורים כיצד המערכת עובדת ומציעים רעיונות לשיפור וייעול של מערכי השיעור. אלכס קרסין, רכז מתמטיקה בתיכון אורט גבעתיים, אמר כי "אני מאמין שאקדמיית קהאן יוצרת שינוי תפיסתי משמעותי. הלמידה של התלמידים בבית תאפשר לי כמורה לעבוד איתם בכיתה על דרכי חשיבה ותפיסה וכמו כן להיות לעזר לתלמידים מתקשים. התחלתי להעביר מספר סרטונים לתלמידיי, לצפייה בבית, וקיבלתי תגובות נלהבות".

מנכ"ל רשת אורט ישראל, צבי פלג אמר בתגובה כי "רשת אורט ישראל מובילה תפיסה לפיה הטכנולוגיה היא חלק עיקרי מכלל האמצעים הפדגוגיים העומדים לרשות המורים בבתי הספר. כחלק מכך מקדמת הרשת מספר תכניות אשר מבססות את הטכנולוגיה כחלק בלי נפרד ממערכת החינוך בישראל. הפרויקט, במסגרתו תלמידים מתכוננים לשיעור במתמטיקה בביתם באמצעות סרטונים באינטרנט הוא המשך לעקרון לפיו עלינו ללמד את התלמידים של היום בכלים של המחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully