וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העבודה נגד לבני: "הקימה 'מפלגונת' של פליטים"

טל שלו ופנחס וולף

27.11.2012 / 13:11

הליכוד ומפלגות גוש השמאל-מרכז תקפו בחריפות את ציפי לבני, שהודיעה על הקמת תנועה חדשה בראשותה. מפלגת יש עתיד: "שיקולי אגו בלבד". הליכוד: "לבני חסרת אחריות לאומית"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: גדי וינסטוק

מפלגות גוש השמאל-מרכז נגד ציפי לבני: מפלגות העבודה, יש עתיד ומרצ מיהרו להגיב על הודעת חברת הכנסת לשעבר על הקמת תנועה חדשה בראשותה שתתמודד בבחירות לכנסת. המפלגות הגיבו בחריפות וטענו שלבני רק מפצלת את גוש השמאל-מרכז במקום לחזק אותו. גם בליכוד מתחו ביקורת על לבני ואמרו שחברת הכנסת לשעבר היא "חסרת אחריות לאומית וחסרת תבונה מדינית".

כל הדיווחים, הניתוחים והדעות - בוואלה! בחירות 2013

מסיבת עיתונאים ציפי לבני, נובמבר 2012. דרור עינב
הקימה תנועה חדשה. ציפי לבני, היום/דרור עינב

מפלגת העבודה מסרה בתגובה להודעת לבני, כי "ציפי לבני, שהיא אישה ראויה בפוליטיקה, עושה שגיאה מרה. היא מקימה את מפלגת פליטי הפליטים וגורמת לנתניהו וליברמן לחייך חיוך רחב. במקום שיעסקו היום ברשימה האולטרה קיצונית שלהם, מתעסקים בזה שבמרכז מוקמת עוד מפלגונת".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עוד נאמר בהודעת המפלגה: "כל מי שמאמין שישראל צריכה להיות מדינה עם כלכלה הוגנת, חברה צודקת, שמירה על הדמוקרטיה ועל שלטון החוק ויכולת פוליטית לקדם הסדר מדיני - צריך להתאחד מאחורי מנהיגותה של שלי יחימוביץ', המובילה בבטחה וביציבות את הגוש המרכזי. בשבוע הבא מפלגת העבודה תציג את התכנית הכלכלית-חברתית אשר יישומה יהפוך את חיי האזרחים בישראל לטובים והגונים יותר".

מפלגת "יש עתיד", בהנהגת יאיר לפיד, מסרה בתגובה להודעה של חברת הכנסת לשעבר, כי "המהלך שהובילה הבוקר ציפי לבני הוא הפוליטיקה הישנה והמפצלת בהתגלמותה, שמונעת משיקולי אגו בלבד. מצער שלבני סירבה להיות שותפה להובלת שינוי אמיתי בחיי אזרחי ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוגו של התנועה בראשות לבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בליכוד לא חסכו ביקורת מלבני. ממפלגת השלטון נמסר: "ציפי לבני תמכה בהינתקות והביאה את החמאס לעזה. עכשיו היא פועלת במרץ כדי להביא את החמאס ואירן גם ליהודה ושומרון. המתלבטת הנצחית שלא מסוגלת לקבל החלטה בשום נושא, היא חסרת אחריות לאומית וחסרת תבונה מדינית, ולא פחות חמור מכך, משדרת רפיון ביטחוני מול אויבינו, בעוד שראש הממשלה נתניהו פועל באחריות לאומית למען ביטחון אזרחי ישראל, בשילוב של חוכמה מדינית ועוצמה ביטחונית".

גם מפלגת השמאל מרצ, שבבחירות הקודמות איבדה קולות לקדימה בהנהגת לבני, התייחסה לתנועה החדשה שהקימה חברת הכנסת לשעבר. יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון, אמרה כי "לבני היא אישה ראויה עם הרבה כוונות טובות, אך כניסתה לזירה הוא שידור חוזר של קדימה, רק אחורה, כי היא מחלישה את יריביה בגוש המרכז- העבודה ויש עתיד". לדבריה, "בבחירות הקודמות לבני התחפשה לשמאל אך כשלה כאופוזיציה רופסת. גם המסר המדיני שלה מבולבל ומטושטש אחרי שתמכה במבצע הצבאי בעזה. בכל זאת, הפצצה מסיבית של הפלסטינים אינה הדרך הכי טובה לעשות שלום".

לקריאה נוספת:
לבני מקימה תנועה חדשה: "באתי להילחם למען ישראל"
ח"כים מקדימה שוקלים להתפלג ולחבור לציפי לבני
לפיד: הצעתי ללבני להיות מספר 2 שלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully