וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מקדימה שוקלים להתפלג ולחבור לציפי לבני

7.11.2012 / 7:02

מדובר ביותר מ-7 חברי כנסת, בהם בכירים במחנה מופז. לפי אחד מהם, מתנהלים מגעים עם היו"ר לשעבר, והפילוג בקדימה צפוי בקרוב. ב-12:00 צפויה לבני להודיע על שובה לפוליטיקה

קבוצה של חברי כנסת מסיעת קדימה נושאים ונותנים עם יו"ר המפלגה לשעבר, ציפי לבני, במטרה להצטרף למפלגה שהיא ככל הנראה צפויה להקים – כך אמר אמש (שני) אחד מחברי הכנסת השותפים למשא ומתן. לדבריו, הפילוג מקדימה צפוי להתקיים כבר מחר בערב או ביום רביעי בבוקר.

על פי אותו חבר הכנסת, בין השותפים למשא ומתן ישנם יותר משבעה חברי כנסת – המספר הדרוש להתפלגות ממפלגה. לדבריו, רובם משתייכים למחנה לבני במפלגה, אולם יש בהם גם ח"כים הנחשבים בכירים במחנהו של היו"ר הנוכחי, שאול מופז, והבחירה למעשה נמצאת בידיה של לבני.

לבני תקיים היום ב-12:00 מסיבת עיתונאים בבית סוקולוב בתל אביב. היא צפויה להודיע על כוונותיה הפוליטיות, וההערכה הרווחת היא שחברת הכנסת לשעבר תתמודד בבחירות הקרובות בראש מפלגה חדשה.

לפיד ויחימוביץ' מחזרים אחר לבני

מאז ההכרזה על מועד הבחירות, עלו הערכות וספקולציות שונות בדבר כוונותיה הפוליטיות של לבני, שפרשה ממפלגת קדימה לאחר שהפסידה בפריימריז לשאול מופז. לפי סקר של מכון "מאגר מוחות" מיום חמישי האחרון, מפלגה בראשות לבני תקבל תשעה מנדטים, לעומת 19 מנדטים למפלגת העבודה וארבעה בלבד למפלגת "יש עתיד" של יאיר לפיד.

אתמול הודיע לפיד כי הוא מציע ללבני את המקום השני ברשימת מפלגתו לכנסת ה-19. "בימים האחרונים היו לי לא מעט שיחות עם ציפי לבני. היא קיבלה הצעה להיות מס' 2 ברשימת 'יש עתיד' ולהיות שותפה מלאה בכל ההחלטות החשובות. פיצול גוש המרכז אינו טוב לישראל, ואני קורא לה לבוא, לשלב ידיים וכוחות, ולשנות ביחד את המדינה", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

לפיד אינו היחיד שמחזר אחר לבני בתקופה האחרונה. יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אף היא קראה ללבני לחבור אליה לקראת הבחירות הקרובות. באירוע "שבתרבות" בסוף השבוע האחרון, אמרה יחימוביץ': "מי שמבקש לחזק את גוש המרכז צריך להצטרף לעבודה ולא להקים רסיסי מפלגות". יו"ר העבודה דיברה בשבחה של לבני, וקראה לה לשתף פעולה עמה. "לבני היא אדם ראוי במערכת הפוליטית", אמרה יחימוביץ'. "היא צריכה לעשות את זה יחד איתי ולא לפלג את גוש המרכז. הדרך הנכונה היא לעשות את זה ביחד ולא לחוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully