וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות על רשימת הליכוד: "אין זכר לדרכו של בגין"

מכל קצוות הקשת הפוליטית ביקרו את הרכב הרשימה החדשה. בעוד יחימוביץ' כינתה אותה "רשימה מייאשת וחסרת תקווה", בבית היהודי הדגישו "כי סמלי הליכוד פינו מקום לפייגלין"

צילום: וואלה! חדשות, עריכה: טל רזניק

הבחירות המקדימות לרשימת הליכוד לכנסת ה-19 הסתיימו, התוצאות פורסמו, ותורן של מפלגות הכנסת לומר את דברן. מפלגת העבודה בראשות שלי יחימוביץ' הייתה מהראשונות להגיב הלילה (שלישי) לתוצאות הפריימריז שהתקיימו אתמול ושלשום, והסתיימו ברשימה הנחשבת ימנית מאוד. "אני קוראת למצביעי הליכוד החברתיים להצביע עבור מפלגת העבודה בראשותי, משום שאין בליכוד מי שייצג אותם", אמרה יחימוביץ'. היא תיארה רשימת הליכוד כ"מייאשת וחסרת תקווה ברובה, נטולת נציגות חברתית ואיבדה כמעט כליל את שורשיה הליכודיים". יחימוביץ' הוסיפה כי הרשימה שנבחרה, בתוספת הקיצוניים של ליברמן שישובצו בה, הופכים את הליכוד למפלגת ימין קיצונית גם מבחינת מדינית וגם מבחינה חברתית וכלכלית, אשר כל קשר בינה לבין המפלגה הממלכתית שהייתה מפלגת ז'בוטינסקי ובגין הוא מקרי לחלוטין".

סילבן שלום  בפריימריז הליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
סילבן שלום, שנבחר למקום השלישי ברשימה, נישא על כתפי תומכיו/נמרוד סונדרס

מפלגת קדימה, שכלל לא בטוח שתזכה לייצוג בכנסת הבאה, שיגרה גם היא את תגובתה עם היוודע התוצאות. "צר לנו על הליכוד - מפלגה שאיבדה הערב את דרכה והידרדרה לשוליים הימניים והקיצוניים של המפה הפוליטית", נמסר ממטה המפלגה. "פייגלין וחבריו השלימו הערב את ההשתלטות על הליכוד. הליכוד החדש חדל מלייצג את הציבור הלאומי השפוי והליברלי. זוהי מפלגה לאומנית וקיצונית, שבינה לבין דרכו של ז'בוטינסקי ובגין לא נשאר כל זכר. הליכוד איבד את הצפון, את המצפן ואת הדרך ולכן יאבד גם את מצביעיו". לסיום ציינו במפלגה כי "קדימה הייתה ונשארה מפלגת המרכז-ימין היחידה במפה הפוליטית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
גדעון סער בפריימריז הליכוד, נובמבר 2012. נמרוד סונדרס
שר החינוך סער לאחר היבחרו למקום הראשון ברשימה/נמרוד סונדרס

מחלקה השמאלי יותר של המפה הפוליטית התקבלה תגובתה של יו"ר מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון. "הרשימה המסתמנת של הליכוד לכנסת נראית כ'רשימה כל-לאומנית'", אמרה גלאון. גם היא מצאה לנכון להזכיר את ראש הממשלה לשעבר מטעם הליכוד ואמרה כי "אפילו בגין לא היה מוצא את עצמו ברשימה המפוקפקת הזאת. מפחיד לחשוב מה יהיה כאן אם השלטון יישאר בידי הליכוד".

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

יש עתיד: "סניף של האיחוד הלאומי"

ממפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד", הגיבו גם כן לנבחרת הימין החדשה. "הליכוד הציג רשימה מדאיגה, שסובבת סביב ציר הדילים של הפוליטיקה הישנה והקיצוניות האידיאולוגית", נמסר ממטה המפלגה, "זה כבר אינו הליכוד של מנחם בגין והמחנה הלאומי". "יש עתיד" הזהירה כי "מי שיצביע ליכוד-ביתנו, יקבל במקום זה סניף של האיחוד הלאומי".

גם מצדה הימני יותר של המפה הפוליטית מיהרו להגיב לתוצאות. ממפלגת "הבית היהודי" בראשות נפתלי בנט, שעלולה להפסיד קולות שיעדיפו להצביע לרשימת הליכוד החדשה הודות לקו הימני הברור של מרבית חבריה, התקבלה הלילה תגובה מפתיעה למדי. "ההדר הליכודי וסמליו פינו הערב את מקומם למשה פייגלין", נמסר. "הציבור מחפש משהו חדש ואחראי, ימצא אותו ברשימת הבית היהודי שתהיה גורם מכריע בממשלה הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully