וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ההוגים המובילים": ברק, נתניהו וסו צ'י

טל שלו

26.11.2012 / 21:44

המגזין האמריקאי "פוריין פוליסי" ממקם את הצמד נתניהו-ברק במקום ה-13 מבין ההוגים החשובים, על תרומתם להחדרת ההבנה של האיום האירני למנהיגי המערב. גם דגן ודיסקין ברשימה

צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, שי מכלוף, לע"מ, רויטרס; עריכה: יותם בן-דוד, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

בעוד המערכת הפוליטית הישראלית סוערת מהודעת הפרישה של אהוד ברק, המגזין הביטחוני-מדיני האמריקאי "פוריין פוליסי" מרעיף שבחים על פועלו בשנה האחרונה, וברשימת ההוגים המובילים בעולם לשנת 2012 שפורסמה היום, ברק משובץ במקום ה-13, לצדו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו. "כמעט לבדם הצליחו נתניהו וברק להפנות את תשומת הלב של העולם כלפי הפוטנציאל ההרסני של אירן גרעינית", נכתב בנימוקים של המגזין, המתרשם מהמתקפה הרטורית שהובילו השניים בשנה האחרונה, אשר הובילה לסנקציות חסרות תקדים בקהילה הבינלאומית נגד תכנית הגרעין האירנית. "די מרשים בשביל מדינה בגודל של ניו ג'רזי", נכתב במגזין היוקרתי.

המגזין מציין במיוחד את תרומתו של ברק בהטמעת שני מושגים לתוך הדיון על הנושא האירני, שהעסיק את כל בירות העולם בשנה האחרונה. "ברק מילא תפקיד מכריע במיקוד תשומת הלב ב'מרחב החסינות' - הנקודה בה תכנית הגרעין האירנית לא תוכל עוד להיהרס כתוצאה מתקיפה". עוד נכתב בנימוקים לבחירה כי "אם ישראל תחליט לתקוף בעצמה, זה יהיה במידה לא מעטה תודות לצורה בה מסגר ברק את האיום האירני כ'סכין המונחת על צוואר' המדינה היהודית".

טקס חילופי מזכ"צ רה"מ, נובמבר 2012. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
ממוקמים במקום ה-13 מבין ההוגים החשובים. ברק ונתניהו, היום/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

מיד לאחר ברק ונתניהו ברשימה, חולקים שני ישראלים נוספים את המקום ה-14 - ראש המוסד לשעבר מאיר דגן, וראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין. בניגוד לנתניהו וברק, שנעדרו בשנה שעברה מהרשימה המכובדת, עבור דגן זוהי הופעה שנייה, ובשנה שעברה מוקם במקום ה-63, בתור "האדם האחרון בישראל שעומד מול בנימין נתניהו". הפעם מוסיף המגזין גם את דיסקין, שתקף גם הוא פומבית את נטייתם של נתניהו וברק ליזום תקיפה ישראלית עצמאית באירן, ואף הטיל צל כבד על אופן קבלת ההחלטות של השניים, כאשר טען שהם מונעים משיקולים "משיחיים". שני הבכירים לשעבר "עושים כל שביכולתם להזכיר לישראלים שלא כל בעיה ניתנת לפתרון על ידי הצבא המרשים שלהם", נכתב ב"פוריין פוליסי". "אם ישראל תימנע בסופו של דבר ממלחמה נגד אירן - זה לא יהיה בגלל יכולות השכנוע של אובמה או איומים פוליטיים באופוזיציה, אלא בעיקר בשל עבודתם של בכירים ביטחוניים לשעבר כמו דיסקין ודגן, שנכנסו לתוך הזירה הציבורית בצורה חסרת תקדים כדי לשכנע שתקיפה רק תגביר את האיום האירני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מצביעים בבחירות במיאנמר. אפריל, 2012. רויטרס
במקום הראשון. סו צ'י/רויטרס

למקום הראשון ברשימה זכתה כלת פרס נובל לשלום, מנהיגת האופוזיציה ממיאנמר אונג סן סו צ'י, שנבחרה השנה לראשונה לפרלמנט ויצאה מגבולות מיאנמר, לראשונה מאז שנת 1988. מיד לאחריה מופיע נשיא מיאנמר, ובני הזוג ביל והילרי קלינטון זכו למקום השלישי ברשימה. הנשיא האמריקאי, ברק אובמה, במקום השביעי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, במקום ה-12. ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, חולק את המקום ה-28 עם שר החוץ שלו, אחמט דאווטאולו. בין מאה האישים בולטים בתחום העסקים, הכלכלה, הטכנולוגיה והמדע המופיעים ברשימה ישנו שם ישראלי נוסף - במקום ה-36 ממוקם שי רשף, שהקים בארצות הברית את אוניברסיטת העם - אוניברסיטה מקוונת ללא מטרות רווח או שכר לימוד, שמטרתה לאפשר הנגשה של לימודים אקדמיים לסטודנטים מכל העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully