וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק 4 חודשי מאסר לגננת לאחר שילד נשכח ברכבה ומת

26.11.2012 / 12:41

חייריה עותמאן סלטי הודתה והורשעה בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שהסיעה בן חמש מהגן בו עבדה, ושכחה אותו ברכבה. כשגילתה את גופתו, השאירה אותה מחוץ לרכב ועזבה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) ארבע חודשי מאסר בפועל ושלוש שנות מאסר על תנאי על הגננת חייריה עותמאן סלטי, ששכחה ילד ברכבה והביאה למותו לפני שלוש שנים.

סלטי, בת 54 מאבו גוש, הורשעה על פי הודאתה בגרימת מוות ברשלנות, לאחר שבאוקטובר 2009 הסיעה ילד בן חמש מהגן בו עבדה ושכחה אותו ברכבה. הגננת לא שמה לב כי שכחה את הילד, שבעקבות עליית הטמפרטורות ברכב ואי יכולתו לצאת ממנו, מצא את מותו. כשמצאה ברכבה את גופת הילד, הניחה אותה תחת עץ ונמלטה מהמקום.

שופטת בית משפט השלום, אילתה זיסקינד, כתבה בין היתר בהחלטתה כי "לא רק רשלנות הנאשמת עומדת לפני, אלא גם היעדר שיקול דעתה כאחראית על הקטין, בעת שמצאה את הילד ללא רוח חיים ברכבה, אך הותירה אותו מחוץ לרכבה תחת עץ ונעלמה בלי להודיע דבר, חרף היותה הגננת האחראית על הילד".

"אני מוצאת כי באיזון השיקולים והערך העליון של קדושת חיי אדם, העונש הראוי הוא מאסר ממש שיבטא את ערך החיים מול קטילתם", הוסיפה.

עו"ד עותמאן עזאת המייצג את הגננת מסר: "עתרנו למאסר בעבודות שירות והפרקליטות רצתה מאסר בפועל. ביקשנו עיכוב ביצוע ל-45 יום ואנו נערער. בית המשפט החמיר יתר על המידה איתה. בכל זאת עבר הרבה זמן וזה מקרה של רשלנות לא חמורה. היא לא גננת שעושה הסעות אלא לקחה את הילד בטרמפ איתה. היא שילמה פיצויים למשפחת המנוח. מאז האירוע היא סובלת, קשה לה מאוד. היא עובדת בחינוך 33 שנים ומכירה את המשפחה. היא תמשיך לסבול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully