וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר תמשיך ההצבעה: "הקרב על העשיריה השנייה"

פנחס וולף

26.11.2012 / 7:30

לאחר שרשרת התקלות במערכת הממוחשבת אתמול, החליטה ועדת הבחירות של המפלגה להמשיך את ההצבעה בפריימריז גם היום. 39 קלפיות ייפתחו בין השעות 11:00 ל-21:00

צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

לאחר התחלה ברגל שמאל, מקווים בליכוד להשלים היום את התהליך הדמוקרטי: הבוקר (שני) תימשך ההצבעה בבחירות המקדימות במפלגת השלטון, לאחר שרשרת של תקלות ובעיות במערכת ההצבעה הממוחשבת לאורך יום האתמול. 39 קלפיות ברחבי הארץ ייפתחו בשעה 11:00 וייסגרו בשעה 21:00, אז תחל ספירת הקולות ויוכרזו התוצאות הסופיות.

מרגע הודעת ועדת הבחירות של הליכוד על המשך ההצבעה גם היום, החל מאבק בקרב בכירי הליכוד בנוגע למיקומי 39 אתרי ההצבעה, שעדיין לא הוחלטו. גורמים בליכוד דורשים לפתוח את הקלפיות רק בערים הגדולות, ואילו אחרים קוראים לפתוח רק את הקלפיות בהן לא הצליחו לטפל בבעיות המחשוב עד סוף ההצבעה. בליכוד אמרו הלילה כי בעוד שאתמול ככל הנראה הוכרעה העשיריה הראשונה - היום הקרב יהיה על העשיריה השנייה.

כל הדיווחים, העדכונים והפרשנויות - וואלה! בחירות 2013

עם סיום יום הבחירות הראשון בחצות של אמש, הועלו תוצאות ההצבעה על שני תקליטורים אשר הועברו ליו"ר ועדת הבחירות ולמבקר המפלגה, על מנת למנוע זיופים. 51.6% מבעלי זכות ההצבעה בליכוד הספיקו לממש את זכותם, נתון גבוה משיעור ההצבעה בבחירות הקודמות במפלגה, שעמד על כ-49% - וזאת עוד לפני שנפתחו עשרות הקלפיות מחדש.

בכירים בליכוד תהו הלילה על שיעור ההצבעה הגבוה, דווקא במערכת בחירות בה ארעו תקלות טכניות כה רבות: "עוד תהיה כאן חקירה ארוכה, לא ברור איך בזמן קצר אחוזי ההצבעה זינקו מ-8%, כפי שהיו לפני שהודיעו על כך שההצבעה לא תבוטל, עד למספרים הגבוהים אפילו מאלו שהיו בפריימריז הקודמים".

נתניהו ביקש מכ"ץ לתמוך בבגין ומרידור

כאמור, המאבק הפוליטי על מקום ריאלי ברשימת הליכוד לכנסת ה-19 יתחדש היום. הכוח הראשי בבחירות הוא ללא ספק של ח"כ חיים כ"ץ, יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ויו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית. בליכוד יש מי שמכנים אותו "הבבא כ"ץ". כ"ץ מגיע למירוץ כשבאמתחתו כעשרת אלפים מתפקדים הנחשבים ל"ברזל" - כלומר יצביעו למי שכץ יאמר להם בלי יותר מדי שאלות.

המובילים, הנדחקים והחדשים: הליכוד בוחר רשימה

מתפקדים לליכוד בלוד , נובמבר 2012. דרור עינב
ההערכה היא כי העשיריה הראשונה כבר הוכרעה. רשימת המועמדים/דרור עינב

בימים האחרונים פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לכ"ץ בבקשה להכניס את השרים דן מרידור ובני בגין לרשימות המומלצים שלו, ועל פי העדויות שהגיעו לוואלה! חדשות אכן בחלק מהרשימות שמותיהם מופיעים. השמועות במפלגה מדברות על כך שאם ייכשל נתניהו להכניס את השרים למקום ריאלי ברשימה, יצרף אותם על חשבון המכסה של "ישראל ביתנו". שמועות דומות גורסת שכך ייעשה גם עם הכלכלן שלמה מעוז, שסיכוייו להיבחר נמוכים.

בכל מקרה, כל מקום שייבחר בליכוד יידחק למקום רחוק יותר ברשימה המאוחדת של "הליכוד ביתנו". כך, למשל, הראשון שייבחר, יהיה מספר שלוש ברשימה המאוחדת. האישה הראשונה, שבליכוד אמורה להיות מספר עשר, תהיה מספר 15 ברשימה המאוחדת. מחוז השפלה, שהוא הראשון במחוזות, ממוקם במקום 22 ברשימת הליכוד, אך הרשימה המאוחדת דוחקת אותו 11 מקומות אחורה למקום ה-33. "האישה החדשה" הראשונה תהיה רק במקום 36 ברשימה המאוחדת, ובמקום ה-24 אילו הליכוד היה רץ לבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully