וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעבודה בוחנים התקלות בליכוד: "נגבה בפתקים"

טל שלו ופנחס וולף

25.11.2012 / 20:06

במפלגה, בה ייערכו פריימריז ביום חמישי, עוקבים אחר השיבושים במפלגה היריבה, המשתמשת באותה המערכת: "נלמד ונתקן". גורמים בעבודה מדגישים: "הכנו מראש פתקי הצבעה ידנית"

במטה הבחירות של מפלגת העבודה עוקבים מקרוב אחרי הפריימריז בליכוד ובייחוד אחר התקלות במערכת ההצבעה הממוחשבת, כדי להפיק את הלקחים לקראת הפריימריז בעבודה ביום חמישי הקרוב, שיתנהלו במערכת ממוחשבת זהה לזו של הליכוד. בין המתמודדים בעבודה ישנם כמה החוששים מ"פארסה" כהגדרתם במערכת המחשוב, ודורשים לקיים את הפריימריז בצורה ידנית. גורמים במפלגה הדגישו כי נכון לעתה אין שינוי בשיטת ההצבעה המתוכננת, אולם "בכל מקרה מראש הכינו אצלנו פתקי הצבעה ידנית - בלי קשר לתקלה של הליכוד".

כמה פריימריסטים במפלגה פנו היום בנושא למזכ"ל המפלגה, חיליק בר. "הבעיות שהתגלו היום בפריימריס בליכוד, בנוסף לניסיון העגום של מפלגת העבודה עם מערכות ממוחשבות שהביא כבר לביטול יום בחירות לפני ארבע שנים (הפריימריז נדחו אז בשבוע, ובהמשך אף תבעה המפלגה את חברת טלדור שהבפעילה את ההצבעה הממוחשבת), מחייב אותנו לנהוג באחריות ולחזור להצבעה ידנית", אמר המועמד פתחי אמארה. גם מועמד התנועה הקיבוצית דוד דרומלביץ פנה בדרישה דומה ואמר כי מדובר ב"פארסה שחוזרת על עצמה שוב ושוב. מדינה שיודעת ליירט טילים צריכה לדעת גם לערוך בחירות דמוקרטיות. לפעמים כדאי לשוב למקור ולחזור להצבעה ידנית".

"ההצבעה בליכוד תהיה הפיילוט שלנו", אמרו היום במטה הארגון של המפלגה, וניסו להרגיע את הדאגה. "נדאג ללמוד מהתקלות ולתקנן. בניגוד לליכוד, ניהול הפריימריז מופקד אצלנו בידי פרויקטור מיוחד של המפלגה ולא דרך חברה, ואנו פועלים מולו על מנת שנדע להפיק את הלקחים בהתאם".

המאבק בקבלני הקולות: רק שמות, בלי מספרים

כדי לנסות ולמנוע מצב בו הצבעה תוכתב בידי קבלני קולות, החליטו בעבודה שההצבעה תיעשה באמצעות סימון שמות בלבד ולא על בסיס סימון מספרים. הרעיון הוא לקדם הצבעה על פי היכרות ובדיקה מקדימה על המועמדים. בעקבות ההחלטה, הוגשה עתירה לבית המשפט המחוזי על ידי סמי שושן, ערן חרמוני ומתמודדים נוספים, שנדחתה הבוקר על הסף. העותרים דרשו לציין מספרים בצמוד לשמות, ולהוסיף גם את שמות המועמדים בערבית.

מהלך נוסף עליו הוחלט במפלגה, בפעם הראשונה, במטרה לקדם הצבעה חופשית ונטולה מלחצים, הוא הצגה של חלוקת הקולות לציבור הרחב ברמה הארצית בלבד. חלוקת הקולות באזורים וביישובים השונים תוצג בפני המפקח על הבחירות בלבד. איש מהמתמודדים, או כל גורם אחר למעט המפקח, לא יידע עבור מי הצביעו בקלפיות.

הבחירות במפלגה יערכו באמצעות כ-500 מסכי מגע אלקטרוניים שיתפרשו ב-140 קלפיות ברחבי הארץ ב-68 אתרי הצבעה. בפריימריז ייטלו חלק כ-61 אלף מתפקדי המפלגה - אלו שהתפקדו עד לפני חצי שנה.

למרות התקלות בליכוד, במטה העבודה הבהירו כי הפריימריז יתקיימו כמתוכנן ביום חמישי בין השעות 10:00 ל-22:00. עם תום ההצבעה, שתהיה ממוחשבת, ייערך כנס חגיגי בבית ברל בכפר סבא, בו יוצגו התוצאות במעמד יו"ר המפלגה שלי יחימוביץ', חברי הכנסת והמתמודדים השונים.

"הצעדים ננקטים כמסקנה והפקת לקחים מאירועים בעייתיים שהתרחשו בפריימריז של מפלגות שונות בעבר, ומבטיחים שהבחירות המקדימות בעבודה יהיו הדמוקרטיות, הנקיות וההוגנות ביותר, כך שהרשימה תשקף נאמנה את רצונם של חברי המפלגה ושל ציבור הבוחרים", אמר היום יו"ר ועדת הבחירות במפלגה, יצחקי חן. "אני קורא לכל מתפקדי מפלגת העבודה לבוא להצביע ביום חמישי הקרוב כדי להבטיח שתהיה לנו נבחרת איכותית בכנסת שתייצג נאמנה את דרכה של המפלגה ואת כלל אזרחי מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully