וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: חשש מפעילות לא חוקית של כץ בפריימריז

גלעד גרוסמן

25.11.2012 / 14:26

המבקר שפירא פנה ליועץ המשפטי לממשלה וליו"ר ועדת הבחירות, והזהיר כי ייתכן שח"כ כץ ישתמש במשאבי התעשייה האווירית לקידום מועמדותו בליכוד. "מאוחר מדי לבדוק את הטענות"

מבקר המדינה יוסף שפירא פנה לפני כשבוע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין וליושב ראש ועדת הבחירות אליקים רובינשטיין, וביקש להתריע על האפשרות שח"כ חיים כץ ישתמש במשאבי התעשייה האווירית לקידום מועמדותו בבחירות הפנימיות בליכוד. בפנייתו כתב המבקר כי שימוש של כץ, המכהן כיו"ר ועד העובדים של התעשייה האווירית, במערכות המחשב של התעשייה - יכול להיחשב בלתי חוקי.

בפנייה לשפירא ולרובינשטיין תחת הכותרת "התרעה על פעילות צפויה של ח"כ חיים כץ בבחירות המקדימות לליכוד", ציין שפירא כי "שימוש במשאבי תאגיד כגון מערכות מחשוב לצורך קידום מועמדות של מתמודד, או אישור הנהלת התאגיד להפסקות במהלך העבודה לצורך יציאת עובדים רבים להצבעה, עשוי להוות קבלת תרומה שאינה חוקית".

מתפקדים לליכוד בלוד , נובמבר 2012. דרור עינב
מצביעים בפריימריז לרשימת הליכוד בלוד, היום/דרור עינב

בתגובה לפנייה, ענה יו"ר ועדת הבחירות רובינשטיין כי לא ניתן לבדוק כעת אם ח"כ כץ עשה שימוש בלתי חוקי במשאבי התעשייה האווירית, זאת בשל העובדה שהתלונה בנושא הוגשה רק לפני מספר ימים. עם זאת, השופט רובינשטיין הבהיר כי היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה יוכלו לבדוק לאחר הבחירות האם היתה הפרה של החוק.

לדבריו, חוק הבחירות חל גם על בחירות מוקדמות, אולם "לוח הזמנים הקבוע לעריכתן של הבחירות המקדימות בליכוד, מה גם שלא נתבקש צו מניעה, אינו מאפשר לבחון לעומק" את הטענות נגד ח"כ כץ.

המבקר הזהיר גם את התעשייה האווירית

במקביל, פנה המבקר לתעשייה האווירית והתריע בפני החשש מתרומה בלתי חוקית. בתגובה, השיב מנכ"ל התעשייה האווירית יוסי וייס, כי הנהלת התעשייה האווירית הנחתה את העובדים שלא לעשות שימוש בלתי חוקי ברכוש החברה ובמשאביה, והוסיף כי לא תעשה הפסקת עבודה יזומה כדי לאפשר לעובדים שהם חברי ליכוד להשתתף בבחירות, ועובד שיבחר להצביע בשעות העבודה יצטרך להעביר כרטיס נוכחות. יצויין כי ההנחיה לעובדים הועברה רק לאחר פניית המבקר.

מבקר המדינה בוחן כל מערכת פריימריז. בדו"ח שפורסם ב-2009 על הפריימריז בליכוד, ציין המבקר דאז מיכה לינדנשטראוס כי כץ, שהשקיע כ-290 אלף שקלים בבחירות המקדימות, לא חרג מההגבלות המותרות וניהל את החשבונות שלו על פי חוק. עם זאת, הוא הוסיף כי המבקר ממשיך לבדוק "היבטים אחרים הנוגעים למערכת הבחירות המקדימות" בעקבות תלונות בנוגע לשימוש שעשה כץ בתעשייה האווירית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully