וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב ליאור הגיע לחזק חיילים ב"עמוד ענן" – וגורש

יהושע בריינר

24.11.2012 / 20:00

חלק מחיילי המילואים זעמו על ביקורו של הרב של קריית ארבע, שהסכים לספר "תורת המלך". לאחר שצעקו לעברו ציטוטים מהספר, עזב הרב את המקום. עוזרו: "הוא הגיע לחזק ולא גורש"

הרב של חברון וקריית ארבע דב ליאור גורש מבסיס צה"ל על ידי חיילים מילואים, שצעקו לעברו קריאות במחאה על הסכמתו לספר "תורת המלך". המקרה אירע בשבוע שעבר, כאשר הרב הוזמן לשוחח עם חיילי מילואים שהגיעו לבסיס במסגרת צו 8 עם תחילת מבצע "עמוד ענן". ליאור, שהוזמן על ידי אחד מהחיילים בפלוגה, התכוון לקיים "שיחת חיזוק" עם החיילים לקראת האפשרות שייטלו חלק פעיל במבצע ברצועת עזה. אלא שכאשר שמעו כמה מהחיילים על הביקור, הם הביעו זעם על נוכחותו של מי שהסכים לספר המתיר לכאורה הרג של פלסטינים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אישיות לא רצויה". הרב ליאור באירוע לחיזוק מפוני גוש קטיף/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסיפור התפרסם בדף הפייסבוק של חבריהם של החיילים, חלקם אנשי תנועת "דרור ישראל", שהטיחו בליאור כי הוא "אישיות לא רצויה כאן". במקביל החלו החיילים הדתיים בפלוגה להתאסף ולהקשיב לשיעורו של ליאור, אלא שהחיילים המתנגדים לנוכחותו סירבו לאפשר זאת והחלו לצעוק ציטוטים מתוך הספר, והזכירו את העובדה כי ליאור סירב להתייצב לחקירת המשטרה שאליה נקרא בעקבות האמירה כי הוא מסכים לרוח הספר, שנכתב על ידי הרב יצחק שפירא מיצהר. כזכור, בסופו של דבר נעצר הרב לחקירה.

החיילים טענו במהלך האירוע כי לליאור היה חלק בהסתה שהובילה לבסוף לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. לדבריהם, בעקבות המהומה שהקימו, עזב ליאור את המקום כעבור דקות ספורות. "הפלוגה שלנו היא פלוגה מעולה שבנויה על השותפות בינינו ועל כך שאנחנו יודעים להילחם כתף אל כתף למרות חילוקי הדעות", אמר לוואלה! חדשות עומר פרטר, אחד מהחיילים שנכחו באירוע. "זה קומם אותי שאדם כזה בא לדבר עם חיילים בזמנים כאלה. אין לזה מקום, ולמעשים ולהתבטאויות שלו אין מקום במדינה דמוקרטית - בטח שלא מול חיילים בזמן מלחמה".

הערב הכחיש עוזרו של ליאור, יוסי דרמר, את הדברים וטען כי הרב קיים את השיחה כמתוכנן. "הרב הגיע על מנת לחזק את החיילים ולא גורש משם", אמר דרמר, "היה בחור אחד שצעק והאחרים השתיקו אותו, ומעבר לכך אין לנו מה להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully